PC-spelare har fnulat bort tidsgränsen på Resident Evil Village-demot

Robot
PC-spelare har fnulat bort tidsgränsen på Resident Evil Village-demot
Medlem

Bra!! Tidsbegränsade demon är inget att hänga julgranen. (Inte för att de andra är det heller) Skippar dock detta demo då RE8 är ett givet köp vilket gjordes nu i helgen till Steam. Vill inte spoila mer av det jag fått se via trailers.

Friday's gonna be awesome!!!...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

RmK
Medlem

Det är fantastiskt att vi har fått tillbaks demo till spelvärlden så man kan testa spelet innan man köper men det känns som att detta kan vara ett bakslag för konceptet.

Gnällkuk
Skrivet av RmK:

Det är fantastiskt att vi har fått tillbaks demo till spelvärlden så man kan testa spelet innan man köper men det känns som att detta kan vara ett bakslag för konceptet.

Nja, vet inte riktigt om jag håller med där. Jag tycker det var ett rätt smart marknadsföringsknep. En timme är hyfsat med tid för att hinna spela igenom det, men kanske inte tillräckligt för att försöka utforska alla skrymslen och vrår. Det gör ju att det ändå finns någon form av återspelningsvärde i inledningen.

Annars är ju ett problem med demos för linjära spel att det blir en tradig startsträcka du behöver spela om igen. Det kanske inte var helt perfekt detta, men jag förstår tanken och är inte helt emot den.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

vem bryr sig spelet släpps ändå om några dagar.

Medlem

Hade inte fått med mig att spelet släpps på fredag. Trodde av någon anledning att vi var månader från release. Härligt!

Medlem

Testade steam varianten precis. /Pass
Det kändes segt och inte direkt roligt - men jag har aldrig varit ett resident evil fan iheller


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Provade demot, var inget för mig.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Demot var ju rätt tråkigt och inte snyggt heller.

Medlem

Demot var ok.. spelat re sedan jag var 7-8 år och det här är ja lite skeptisk över. Visst spelet är nog garanterat bra men inte fantastiskt eller ett mästerverk.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Demot var ok.. spelat re sedan jag var 7-8 år och det här är ja lite skeptisk över. Visst spelet är nog garanterat bra men inte fantastiskt eller ett mästerverk.

Möjligt men det är nog det bästa nya spel som finns tillgänglight nu (på fredag) iaf.
För egen del tror jag det kommer bli minst 4 av 5 i betyg i underhållningsvärde, väl spenderade pengar.

Medlem

Provade demot. Inget för mig tyvärr.

Medlem

Kan någon förklara vad som händer;

Medlem

Tappade intresset av RE efter 5an. Gillar inte det nya konceptet med FPS. Så inte intressant för mig.

Medlem
Skrivet av jonapaloma:

Tappade intresset av RE efter 5an. Gillar inte det nya konceptet med FPS. Så inte intressant för mig.

Sjuan och RE2 remake är nästan kriminellt att skippa...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av jonapaloma:

Tappade intresset av RE efter 5an. Gillar inte det nya konceptet med FPS. Så inte intressant för mig.

Dem gav upp det konceptet efter 5:an & 6:an, 7:an är mysig. RE2/RE3 remakes är också jävligt trevliga. Så, nästa gång du antar att det inte är intressant, så föreslår jag att du faktiskt tar reda på konkret information först, annars skämmer du bara ut dig själv med sådana påståenden.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Dem gav upp det konceptet efter 5:an & 6:an, 7:an är mysig. RE2/RE3 remakes är också jävligt trevliga. Så, nästa gång du antar att det inte är intressant, så föreslår jag att du faktiskt tar reda på konkret information först, annars skämmer du bara ut dig själv med sådana påståenden.

Jag gillade gamla RE spelen, med 3rd person. Jag spelade VII och ogillade det pga fps. Får jag lov att ha åsikten,eftersom jag spelat spelet?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag gillade gamla RE spelen, med 3rd person. Jag spelade VII och ogillade det pga fps. Får jag lov att ha åsikten,eftersom jag spelat spelet?

Håller med om att det var lite väl syrligt av honom att säga det på det sättet. Klart du får tycka det! Du får det för mig.

Jag håller med om att jag inte är så förtjust i switchen till första person, även om jag fortfarande tänker spela spelet.
Remakesen tyckte jag bättre om, men det känns lite jank att spela med RE4 perspektiv men med gameplay, ton och balans som är närmare orginal spelen.

Jag förväntar mig liksom att kunna hoppa, sparka och volta som i 4-6 men icke sa nicke!


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

1
Skriv svar