Läskigaste fienden i ett spel?

Medlem

Från outlast 2... blöjspelet

Skribent

Jason i C64-versionen av Friday the 13th. Kolla bara vad den jäveln gjorde med ens kompisar:

https://openretro.org/image/f2bbe2f2ee642206be2757d765ff67a42...

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det tar för fan över 100 slag att ha ihjäl farligare fiender med en thermoblade (och stasis rifle gör ingen skada alls). Dessutom är det rätt mycket meta över det - jag kanske har fel, men jag tror inte det är många spelare som ens försöker sig på det utan att ha googlat på nätet först.

Men visst, det är teoretiskt möjligt att döda fienderna, och rätt långt in i spelet när man låst upp en viss räkkostym så dyker ytterligare ett (ineffektivt) alternativ upp. Kanske skulle lagt in en brasklapp.

Stasis rile är mer till för att kunna slå på dem utan att de attackerar tillbaka... "Frys" dem, slå lite, "frys" om, slå lite mer, osv...

Och det är praktiskt möjligt, inte teoretiskt.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av filbunke:

Och det är praktiskt möjligt, inte teoretiskt.

Va? Ska vi leka semantiker så påpekar jag gärna att det omöjligen kan vara praktiskt möjligt om det inte är teoretiskt möjligt. Du borde m.a.o ha skrivit "Och det är praktiskt möjligt, inte bara teoretiskt" om du kände dig nödgad att påpeka det uppenbara.

Inaktiv

Soulsucker i Space Crusade. Vidrigaste fienden alla kategorier jag någonsin stött på.

Medlem

Pyramid head tillsammans med den fasta kameran (eller vad han nu heter) i Silent hill 2. Fy fan! Slutade spela strax efter första mötet...

Medlem
Skrivet av PsykoFnask1985:

Björnar i spel...smått panik svettig i Metro exodus.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Dom där jävlarna! Tycker inte de är läskiga nu, men jag var liten när Ocarina of Time släpptes och ReDead figurerna var obehagliga för mig just då. ^^

Medlem

Resident Evil 7

Marguerite. Inte jätteläskig, men sjukt obehaglig och äcklig. Hennes jävla sköte hauntar mig än idag.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Kjattögel:

https://www.models-resource.com/resources/big_icons/1/485.png

Dom där jävlarna! Tycker inte de är läskiga nu, men jag var liten när Ocarina of Time släpptes och ReDead figurerna var obehagliga för mig just då. ^^

Tack och lov så blev man upplyst av någon spelsajt att de förstenas av Sun's Song. För visst jäklarns var de obehagliga!

Medlem

Alma i FEAR 1 och 2. De är de enda spelen förutom RE 1 och Silent Hill som förstått skräck.

Medlem
Medlem

Nu snackar vi!


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Skriv svar