PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Så nära att få en PS5 :/
Eftersom MM och EG fick PS5s. Gamestop i USA och så vidare också fått. Förhoppningsvis betyder det att andra butiker i Sverige också får snart.

Medlem
Skrivet av Tr1pod:

Har någon av er försökt validera sin kod? Ifall ja, hur gick det för er?

Jag fick koden av en snäll användare här. Men vid valideringen då failade det för mig. Jag fick pengarna tillbaka från Elgiganten idag. Sån bisarr värld vi lever i då det känns som man begår bedrägeri för att få köpa en produkt 😂 Hur gick det för dig?

Medlem
Skrivet av autumnsong:

Jag fick koden av en snäll användare här. Men vid valideringen då failade det för mig. Jag fick pengarna tillbaka från Elgiganten idag. Sån bisarr värld vi lever i då det känns som man begår bedrägeri för att få köpa en produkt 😂 Hur gick det för dig?

Samma sak här. Trodde äntligen jag hade fått en PS5 sen kom cancellerad mejlen

Medlem
Skrivet av autumnsong:

Jag fick koden av en snäll användare här. Men vid valideringen då failade det för mig. Jag fick pengarna tillbaka från Elgiganten idag. Sån bisarr värld vi lever i då det känns som man begår bedrägeri för att få köpa en produkt 😂 Hur gick det för dig?

Gav till dom information som de krävde av en i formulären för att kunna bli validerad, efter det har jag fortfarande ej fått nåt svar från dom....väntar ivrigt. Så sant som du säger, det är synd att de behandlar sina kunder som bedragare, vi köper liksom tills oss själva från vår egen ficka, inte så att vi stjäl.

Medlem

Jag tror att det är ganska känt att koderna säljs och de försöker förhindra det.
Den lilla smula glädje är kanske att de kör en omdragning eller ett nytt lotteri för de enheter där valideringen inte fungerat.

Medlem
Skrivet av Tr1pod:

Gav till dom information som de krävde av en i formulären för att kunna bli validerad, efter det har jag fortfarande ej fått nåt svar från dom....väntar ivrigt. Så sant som du säger, det är synd att de behandlar sina kunder som bedragare, vi köper liksom tills oss själva från vår egen ficka, inte så att vi stjäl.

Fast ni motverkar ju hela syftet med lotteriet. Hade säkert jag också försökt göra om jag inte haft en PS5a men sluta försök lägga skulden på Elgiganten. Att de tar bort orders från kunder som bevisligen inte vann visar ju att de faktiskt har koll och försöker få systemet att fungera.

Medlem
Skrivet av TriNitro:

Fast ni motverkar ju hela syftet med lotteriet. Hade säkert jag också försökt göra om jag inte haft en PS5a men sluta försök lägga skulden på Elgiganten. Att de tar bort orders från kunder som bevisligen inte vann visar ju att de faktiskt har koll och försöker få systemet att fungera.

Hur vet du att jag inte har vunnit och kanske många andra är i samma situation som jag? Jag har gjort det, med en annan mejl. Men när jag la ordern med min El-Giganten konto var det en annan mejl registrerat på den som tyvärr inte gick att ändra. Tyckte det var onödigt att skapa ett ny El-Giganten konto och ange samma personliga information som personnummer (är det ens möjligt?). Trodde att det skulle fungera ändå, men får se hur det blir.

Gen
Medlem

Känns som att ruskigt många koder kommer gå ut till andra omgången?

Medlem
Skrivet av Tr1pod:

Hur vet du att jag inte har vunnit och kanske många andra är i samma situation som jag? Jag har gjort det, med en annan mejl. Men när jag la ordern med min El-Giganten konto var det en annan mejl registrerat på den som tyvärr inte gick att ändra. Tyckte det var onödigt att skapa ett ny El-Giganten konto och ange samma personliga information som personnummer (är det ens möjligt?). Trodde att det skulle fungera ändå, men får se hur det blir.

Borde fungera, har för mig jag läste att någon frågade Elgiganten om det och de sa att det skulle funka. Så håller tummarna

Medlem
Skrivet av TriNitro:

Borde fungera, har för mig jag läste att någon frågade Elgiganten om det och de sa att det skulle funka. Så håller tummarna

Skönt, nu känns det mer ljust efter vad du har skrivit, förhoppningsvis löser det sig för mig och många andra som är i samma situation.

Medlem

Vad är det här för snack om att validera att rätt person fick sin kod till Ps5 från Elgiganten? Antar att det bara gäller om mejlkontona inte stämmer överens? För jag har inte fått något valideringsmejl och inte heller pengarna tillbaka. Borde betyda att allt är "on track"?

Skägg.
10 Chambers

Rensade tråden på försäljning och reaktioner på detta. Vi håller oss civiliserade och vill man kränga sin konsol har vi en separat forumdel för det.


signatur
Medlem
Skrivet av ExiGe:

Vad är det här för snack om att validera att rätt person fick sin kod till Ps5 från Elgiganten? Antar att det bara gäller om mejlkontona inte stämmer överens? För jag har inte fått något valideringsmejl och inte heller pengarna tillbaka. Borde betyda att allt är "on track"?

haha som förra gången fick jag mitt svar på mejlen. Mitt paket är registrerat hos Bring nu så jag är ganska säker på att jag inom snart kommer ha ett Ps5 i min ägo!

Medlem

beställde en xbox series s. den digitala idag.

Medlem
Skrivet av TriNitro:

Fast ni motverkar ju hela syftet med lotteriet. Hade säkert jag också försökt göra om jag inte haft en PS5a men sluta försök lägga skulden på Elgiganten. Att de tar bort orders från kunder som bevisligen inte vann visar ju att de faktiskt har koll och försöker få systemet att fungera.

Jag lägger ingen skuld på Elgiganten. Jag tycker lotteriet är ett nödvändigt ont. Jag lägger skulden på skalpers som köper för att sälja vidare. Jag tycker bara det är tråkigt att det blivit så här. Att man helt enkelt måste medverka i lotteri för att få chansen att köpa en konsoll

Medlem
Skrivet av ExiGe:

Vad är det här för snack om att validera att rätt person fick sin kod till Ps5 från Elgiganten? Antar att det bara gäller om mejlkontona inte stämmer överens? För jag har inte fått något valideringsmejl och inte heller pengarna tillbaka. Borde betyda att allt är "on track"?

Precis. Det handlar om användaren som köpt en ps5 inte stänmer överens med personen som fick koden i lotteriet. Hade jag gett min kod till dig exempelvis hade du fått ett valideringsmail med massor av frågor att besvara inom ett visst antal timmar

Medlem
Äntligen!!

Hej! Jag har följt denna sida väldigt länge nu! Men blev medlem nu, dels för o tacka för all bra info man fått här o fått läsa om mångas kamp eller resa fram till o få tag på ett ps5 😁 jag suttit vet inte hur många timmar varje dag o kollat om det dyker upp en liten bacht nånstans o varit så nära många gånger lyckas men varit nån sekund försent, MEN jag hade äntligen turen nu i onsdags!!! för typ 6e gången gillt att vinna ett ps5 DE på Elgigantens utlottning, idag fick jag leverans bekräftelse o ps5 blev registrerad hos Bring, så nästa vecka blir det möe gaming!!! 👍

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av UggleMannen:

beställde en xbox series s. den digitala idag.

Det är en väldigt trevlig konsol!

Skrivet av Lunta1337:

Hej! Jag har följt denna sida väldigt länge nu! Men blev medlem nu, dels för o tacka för all bra info man fått här o fått läsa om mångas kamp eller resa fram till o få tag på ett ps5 😁 jag suttit vet inte hur många timmar varje dag o kollat om det dyker upp en liten bacht nånstans o varit så nära många gånger lyckas men varit nån sekund försent, MEN jag hade äntligen turen nu i onsdags!!! för typ 6e gången gillt att vinna ett ps5 DE på Elgigantens utlottning, idag fick jag leverans bekräftelse o ps5 blev registrerad hos Bring, så nästa vecka blir det möe gaming!!! 👍

Grattis! Hoppas du blir nöjd.


signatur
Medlem
Skrivet av UggleMannen:

beställde en xbox series s. den digitala idag.

Har haft min sedan dag 1 och är hur nöjd som helst

Medlem
Skrivet av breahl:

Ursäkta men om ni vanliga Svenssons beställt i god tid så hade ni haft den nu. Även från komplett! Ni får skylla er själva som var ute sent.

Det är ju det som är grejen. Vi som bokat hos komplett i juni-juli-augusti har fått leveransdatum flyttat till 31:a december medan folk som bokat hos andra återförsäljare i typ oktober-november fick sina levererade i februari-mars.

Medlem
Skrivet av Gen:

Känns som att ruskigt många koder kommer gå ut till andra omgången?

Ja, känns som lösningen på problemet hade varit att folk som inte själva vill ha en PS5:a helt enkelt inte deltar i lotterier. Förstår att det finns dem som ställer upp i lotteriet för att kunna ge bort sin kod till en vän, men det är nog bättre att man låter sin behövande vän själv ställa upp i lotteriet så den själv får vinna koden. Alt att man själv beställer PS5:an och sen får ens vän ersätta en för pengarna. Att ge koden till annan person verkar inte vara en så bra idé.

Medlem

Nu finns mitt ps5 att hämta ut på sitt uthämtningsställe 👍

Avstängd
Skrivet av Lunta1337:

Nu finns mitt ps5 att hämta ut på sitt uthämtningsställe 👍

Hämta ut? Jag fick hemkörning och hon sa att det var ett paket från komplett. Helvete vad glad jag blev då det var ett ps5 i paketet haha


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Är det någon mer än jag som reagerat på att det vissa dagar går att lägga PS5:an i kundvagnen hos Elgiganten och andra dagar står det "Fullbokad" eller nåt liknande?
Jag har läst här i tråden att vissa som fått koder från olika håll blir cancellerade av i nån valideringsprocess. Vad händer då med dessa? Samlas dom ihop till nästa utlottning eller kan det vara så att Elgiganten går igenom anmälningarna från föregående lottning och drar nya vinnare som då får en kod att använda? Varför skulle annars köpknappen ändras lite då och då?

Medlem

Xbox series X inne i media markts webblager!!

Medlem
Skrivet av Solid_Snake13:

Xbox series X inne i media markts webblager!!

Yes, ren jäkla tur... gick in och kolla på väg hem från jobbet och såg en grön text. Blev en Jäkla stress och beställa åt kompisen. 😁

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Yes, ren jäkla tur... gick in och kolla på väg hem från jobbet och såg en grön text. Blev en Jäkla stress och beställa åt kompisen. 😁

Hahaha ja verkligen men distill funkade klockrent så tackar alla som tipsat om det här på forumet! Hur tror du att det leveraras? Jag hade panik och gick bara in och betalade via snabbkassan haha!

Medlem
Skrivet av Solid_Snake13:

Hahaha ja verkligen men distill funkade klockrent så tackar alla som tipsat om det här på forumet! Hur tror du att det leveraras? Jag hade panik och gick bara in och betalade via snabbkassan haha!

Fick panik när jag först råkade ta försäkring och var tvungen ställa in adressen två gånger om och sen gå in på internetbanken och överföra pengar. 😁 Gick via snabbkassan och lev. till hemadressen var förvalt. Ändrade manuellt till upphämtning i butik.

Medlem

Och nu är den slutsåld.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Fick panik när jag först råkade ta försäkring och var tvungen ställa in adressen två gånger om och sen gå in på internetbanken och överföra pengar. 😁 Gick via snabbkassan och lev. till hemadressen var förvalt. Ändrade manuellt till upphämtning i butik.

Yes alright hade beställt den som lev. till hemadress Men då borde det vara till ombud då och inte hemleverans antar jag?

Skriv svar