Microsoft övervägde att sänka avgiften för Xbox Store-spel

Robot
Microsoft övervägde att sänka avgiften för Xbox Store-spel

Men företaget dementerar att det är på gång.

#microsoft, #xbox


Medlem
Medlem

Derp. Fan då.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Översatt: Vi tänker inte sänka avgiften för konsol, eftersom vi inte har några konkurrenter i ekosystemet Xbox.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

NuZ
Testpilot

En rätt bra deal att sänka kostnaden för utvecklarna om de även släpper spelet på Xcloud faktiskt. Bra för båda parter, tror de sänker på konsol också inom närtid


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

En rätt bra deal att sänka kostnaden för utvecklarna om de även släpper spelet på Xcloud faktiskt. Bra för båda parter, tror de sänker på konsol också inom närtid

Vete tusan om det är så mycket bättre för utvecklaren i långa loppet om de ger bort all strömnings-rättighet till MS (vilket är ett krav för att få prissänkningen). De får därmed inte strömma spelet via någon annan plattform, vilket kan innebära förlorad inkomst.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Vete tusan om det är så mycket bättre för utvecklaren i långa loppet om de ger bort all strömnings-rättighet till MS (vilket är ett krav för att få prissänkningen). De får därmed inte strömma spelet via någon annan plattform, vilket kan innebära förlorad inkomst.

Vet inte hur avtalen ser ut, men det kanske går komma runt genom att göra en version av spelet om de vill släppa på stadia.
Räcker det kanske med att göra en Remaster eller collectors edition med exklusiv dlc?

1
Skriv svar