Riot börjar spela in Valorants röstchatt för att få bort störande typer

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Va? Om din foliehat hindrar dig från att använda team-voicechat så är det ditt eget problem. Finns absolut ingen anledning för att inte acceptera att spelas in.

Du svarade inte vad skillnaden är (finns ingen. Det är samma om du manuellt mutear någon som är jobbig eller om Riot gör det 3 veckor efter att du har slängt en report, ifall de skulle hålla med dig).

Det finns många som inte vill bli inspelade, har inget med foliehatt att göra. Det är ett lagspel, så man gynnas om alla kan kommunicera, så då blir det ett problem för hela laget, inte bara för den personen som valde att inte tillåta inspelning.

Det finns många olika anledningar till att inte bli inspelad. Det är ju inget nytt om att folk inte gillar att bli inspelad, det är många som t.ex. nekar till att bli inspelad för kvalitetssyfte när de ringer till diverse företag, även om de aldrig skulle bli ombedda att lämna personuppgifter.

Medlem

ELLER så tar man bort röstchatt, implementerar ett robust pingsystem som t.ex apex har, och har kvar en textchat där otrevliga saker filtreras bort. Jag ser absolut ingen mening med röstchat i multiplayerspel. Vill jag snacka med någon så ser jag till först att det är vuxna och normalfuntade människor.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Du svarade inte vad skillnaden är (finns ingen. Det är samma om du manuellt mutear någon som är jobbig eller om Riot gör det 3 veckor efter att du har slängt en report, ifall de skulle hålla med dig).

Det finns många som inte vill bli inspelade, har inget med foliehatt att göra. Det är ett lagspel, så man gynnas om alla kan kommunicera, så då blir det ett problem för hela laget, inte bara för den personen som valde att inte tillåta inspelning.

Det finns många olika anledningar till att inte bli inspelad. Det är ju inget nytt om att folk inte gillar att bli inspelad, det är många som t.ex. nekar till att bli inspelad för kvalitetssyfte när de ringer till diverse företag, även om de aldrig skulle bli ombedda att lämna personuppgifter.

Enkelt som fan att inte vara toxic via VC, då? Du kan ju bara lyssna.

MacRoul: Och såklart team-vc är bra i ett multiplayer spel. Ping-system fungerar kanske i ett spel som Apex, men nej, inte i League, OW, etc. Derp.

Medlem

Jaaaaa!! Äntligen görs det något åt all den toxcicity i vc!


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Avstängd
Skrivet av eld:

Det går att vidga sina vyer lite.

Att ropa efter mer censur och gråta om "toxicity" är knappast att vidga sina vyer, snarare motsatsen.

Avstängd
Skrivet av lerb:

Fast tjena eller, när jag var grabb sprang inte 14-åringarna omkring och skrek "KYS" (kill yourself) till varandra på plan iaf. Återigen känns det som att du identifierar problemet men lägger det i knät på någon annan än den som faktiskt beter sig som skit. Fegt. Är det mobbade barns fel att de blir mobbade också, eller?

Att sedan sitta och säga att ett hetsigt språkbruk med förolämpningar hör till... Ja du, antingen är du ett troll eller så är du ju bara dum. Det ena utesluter inte det andra, förstås.

Vi pratade knappast engelska på plan, men Jo, språkbruket var betydligt grövre än så både där, i omklädningsrummet och på skolgården.

Problemet är kränkthetskulturen, vilken du tydligt hör till.

Är det nu jag ska gråta och anmäla dig för att du kallar mig troll och dum?

eld
Medlem
Skrivet av General White:

Att ropa efter mer censur och gråta om "toxicity" är knappast att vidga sina vyer, snarare motsatsen.

Du blir lätt bannad här på fz om du beter dig på sättet som skulle få dig bannad i något som valorants voice chat, men nej, det är inte heller censur.

Åter igen, vidga vyerna lite, förstå vilken skit folk får uppleva i onlinespel med voicechat.

Medlem

Killens namn är "General White", han har en snus-dosa som avatar och han förespråkar att alla som inte gillar att bli förolämpade och degraderade, är för känsliga. Känns rätt uppenbart att det är ett troll.

Förhoppningsvis så låses tråden snart, känns mest som att det bara går runt och runt nu.

123
Skriv svar