Konami skippar E3, men lovar att de har stora projekt i görningen

Robot
Konami skippar E3, men lovar att de har stora projekt i görningen
Medlem

Tråkföretag... Kom igen o vakna till liv. Metal Gear Solid, Silent Hill, CastleVania....


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Metal Gear Survive 2


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Äntligen! Mer pachinko maskiner!!

Medlem

E3 är överskattat ändå.
Men Konami får gärna släppa ett nytt Rygar ngn dag


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv

#fuckkonami eller gör vi inte det längre?

Medlem

Den största, mest högljudda Pachinko-maskinen hittills!

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Tråkföretag... Kom igen o vakna till liv. Metal Gear Solid, Silent Hill, CastleVania....

Problemet är bara att huvudmännen bakom dessa serier har lämnat företaget. Blir ju aldrig samma sak.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Problemet är bara att huvudmännen bakom dessa serier har lämnat företaget. Blir ju aldrig samma sak.

Jo jag vet det är synd. Egentligen borde de sälja iväg de tunga spelserier de äger till andra företag som är intresserade av att gör nå vettigt av de. Göra spel.
Får väl hoppas att ryktet stämmer, om att de licenserar ut Silent Hill så att andra utvecklare kan jobba på spelen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag hoppas på att Konami ger/gett BluePoint uppdrag om att göra en Remake/Remaster utav MGS 1, 2, 3 eller 4. Vet inte om det finns blockers gällande licenser eller sånt som hindrar, men MGS1 i samma anda såsom Demon's Souls Remake gjordes hade varit så grymt att se.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Jag hoppas på att Konami ger/gett BluePoint uppdrag om att göra en Remake/Remaster utav MGS 1, 2, 3 eller 4. Vet inte om det finns blockers gällande licenser eller sånt som hindrar, men MGS1 i samma anda såsom Demon's Souls Remake gjordes hade varit så grymt att se.

Finns redan en remaster collection till ps4 med MGS2, 3 och Peace Walker.
Samt en MGS1 remake till Gamecube.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

NuZ
Testpilot
Skrivet av Vileoxe:

Finns redan en remaster collection till ps4 med MGS2, 3 och Peace Walker.
Samt en MGS1 remake till Gamecube.

Twin snakes till GC är ju mer en parodi remake än en remaster. Fantastiskt spel!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Behövs inga remakes.
Nån måste rädda Metal Gear.
Men jag vette tusan om inte Metal gear borde rebootas.

Det är rätt snårigt handling som inte håller ihop som pågått sen dom gamla spelens begynnelse


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Gick förhandlingarna med ms i stöpet och de sparar sina reveals till sonys event istället?

Medlem

Bara en gång så skulle jag vilja höra svaret på frågan till någon utgivare om dom kommer till E3 "näe vi har inget vettigt för oss faktiskt." med händerna i byxfickorna och rycka på axlarna. Bara för att.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Hanzo:

Metal Gear Survive 2

Medlem

"Pärlor för svin kan tyckas" ... Va? Vad menades med det? Förstod inte den meningen. Är spelarna inte värda de spelen, och vad hade det med att de inte uppdateras att göra? Artikeln var över mitt huvud 😁

Medlem

Är ett stor fan av Metal Gear spelen men jag tror inte jag vill se en fortsättning av serien, 4'an var ett bra avslut.
Kan tänka mig en remaster/remake av det första, men annars nej tack.

Medlem

har ryktas lite om att det är en mgs2 remake som är görningen, vilket jag personligen inte skulle ha något emot, då mgs3 cutscensen dom remastra te pachinko maskinerna några år tbx såg riktigt bra ut. sen tycker jag storyn i mgs2 är mer relevant idag än 2001.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Finns redan en remaster collection till ps4 med MGS2, 3 och Peace Walker.
Samt en MGS1 remake till Gamecube.

Har HD Collection. Den kom till Ps3, inte Ps4. Det är inte en remake/remaster, utan bara uppskalad (av vad jag kan minnas). BluePoints remakes är utav extremt mycket högre kvalité, och det är det jag syftade.

Du kanske inte vill, men jag vill se MGS 1, 2 eller 3 i samma grafik som Demon's Souls Remake.

Gen
Medlem

Släpper Konami spel överhuvudtaget längre? Känns som att de är totalt bortglömda.

Medlem

Ser hellre en remake av MGS4, eller en remaster, eller bara en portning så jag kan spela det på PS5.
Bäst gameplay, kontroller, roligast sneak och bäst omspelbarhet med "betygsystemet" och några av de bästa bossfighterna, även om just de var styrkan med alla spelen i serien. Sen var ju även det "hemliga" fotoläget en trevlig bonus. Skulle förmodligen bli bortplockat idag.

1
Skriv svar