Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av Nemo:

Inte vad jag vet. Det verkar inte vara något som är markerat på någon karta eller så. Men det är ju en sevärdhet helt klart, hehe — jag ska rida dit och kolla nästa gång jag spelar. Det är tydligen lite klurigt att hitta men jag läste att det ska ligga någonstans nordväst om moonshine shack i New Hanover och bilden är ju till stor hjälp förstås.

Skrivet av Ftmch:

Brukar rida förbi den rätt mycket när jag rider ner längst vägen norrifrån så det borde inte vara alltför svårt att hitta. Ligger ju precis intill vägen liksom, dock lite svårt att se om man inte rider i sakta mak kan jag tänka mig.
Har för mig att det inte är en point of interest på så sätt att arthur ritar av den eller något dock, men ändå kul att se. Fantastiskt mycket detaljer i spelet.

Jag ska leta upp det nästa gång jag spelar det

Ambassadör
Xbox
Skrivet av nils45:

Är på min andra genomspelning utav spelet, vilket fantastiskt spel det är. Var väldigt kritisk när spelet släpptes, men om man bara låter spelet köra sin grej och om man lever sig in i Arthur så blir man honom, och man känner sig ett med världen. "Segheten" och de "linjära" uppdragen är inte för Rockstar inte kan något annat, hela spelet handlar om inlevelse, och budskapet från Rockstar om avsaknaden av stealth eller fria alternativ är uppenbar, det behövs helt enkelt inte, och det är inte realistiskt, och så är det mycket bättre för spelaren att behålla inlevelsen. Hela syftet är att världen utanför är till för dig att vara fri att göra vad du vill, sen när du känner att du vill vara den som tittar på så tacklar du huvuduppdragen som bjuder på action och humor. Att ta en cigg, kliva av sin häst, och slå en Lemoyne Raider på käften, och sedan plocka upp din hatt för att sedan fortsätta till närmaste slaktare för att sälja ditt kött, är tillräckligt för att förstå hela spelet. Dom välgjorda animationerna säger något om hela spelet, att allt är välgjort och påtänkt, ett äventyr utan dess like! Att också lära sig historian om denna period gör också bara spelet kusligt mycket bättre. En smutsig tid där världen var på väg att förändras.

Väl talat! När det "klickar" för en så förstår man spelet...


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av nils45:

Är på min andra genomspelning utav spelet, vilket fantastiskt spel det är. Var väldigt kritisk när spelet släpptes, men om man bara låter spelet köra sin grej och om man lever sig in i Arthur så blir man honom, och man känner sig ett med världen. "Segheten" och de "linjära" uppdragen är inte för Rockstar inte kan något annat, hela spelet handlar om inlevelse, och budskapet från Rockstar om avsaknaden av stealth eller fria alternativ är uppenbar, det behövs helt enkelt inte, och det är inte realistiskt, och så är det mycket bättre för spelaren att behålla inlevelsen. Hela syftet är att världen utanför är till för dig att vara fri att göra vad du vill, sen när du känner att du vill vara den som tittar på så tacklar du huvuduppdragen som bjuder på action och humor. Att ta en cigg, kliva av sin häst, och slå en Lemoyne Raider på käften, och sedan plocka upp din hatt för att sedan fortsätta till närmaste slaktare för att sälja ditt kött, är tillräckligt för att förstå hela spelet. Dom välgjorda animationerna säger något om hela spelet, att allt är välgjort och påtänkt, ett äventyr utan dess like! Att också lära sig historian om denna period gör också bara spelet kusligt mycket bättre. En smutsig tid där världen var på väg att förändras.

Håller helt med om allt och det är nog bästa spelet jag spelat någonsin. Man blir lite peppad av att se serien Deadwood med, och filmen. Men se serien först. HBO har den!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@nils45 Precis! Det är Arthurs story och Arthurs mission, du som spelar ska bara följa med och hjälpa till, inte styra.
Mellan missionen är du fri att göra som du vill men när det är Arthurs tur så bort med tassarna
Jag tycker om fria tyglar i spel, där jag får bestämma hur man gör men i just RDR2 är styrkan att jag är åskådare i storyn och i missionet (i Arthurs kropp). Jag måste hålla mig till hans berättelse.

Skitdrygt när man precis slaktat 1250 O'driscos och hinner bara loota 5 innan posset dyker upp men det lärde jag mig leva med.

FM-guru
F.d. Sisyr

Sugen på att spela om spelet igen från början, ärligt talat. Har skrivit innan att jag inte alls gillar storyn och uppdragsdesignen, men allt annat är så jäkla välgjort och jag rusade lite för snabbt igenom de första 3-4 kapitlen med att bara göra uppdrag innan jag fastnade för alla smågrejer i spelvärlden. Ska nog göra en backupsave från där jag är nu ("free mode" eller vad man ska kalla det, efter spelets slut) och ge mig ut efter John i snöyran igen. Onlineläget har tyvärr inte alls samma tjusning för min del.

Medlem

Körde igenom tvåan och nu halvvägs in på ettan. Fantastiska spel som alla borde ta sig tiden att spela igenom.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Sugen på att spela om spelet igen från början, ärligt talat. Har skrivit innan att jag inte alls gillar storyn och uppdragsdesignen, men allt annat är så jäkla välgjort och jag rusade lite för snabbt igenom de första 3-4 kapitlen med att bara göra uppdrag innan jag fastnade för alla smågrejer i spelvärlden. Ska nog göra en backupsave från där jag är nu ("free mode" eller vad man ska kalla det, efter spelets slut) och ge mig ut efter John i snöyran igen. Onlineläget har tyvärr inte alls samma tjusning för min del.

Jag har också testat online men fy katten vad tråkigt och "platt".
Hade hela tiden en tanke att "det blir nog bättre" men nä! Har avreggat mig där igen för onödigt att betala för något så tråkigt jag ändå inte spelar längre 🤔

Avstängd
Skrivet av Lirilesh:

Körde igenom tvåan och nu halvvägs in på ettan. Fantastiska spel som alla borde ta sig tiden att spela igenom.

Man ska ju egentligen spela tvåan före ettan. Tänkte när det utspelar sig i tiden.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Körde igenom tvåan och nu halvvägs in på ettan. Fantastiska spel som alla borde ta sig tiden att spela igenom.

Nice har du en gammal PS3 alltså? Min PS3a sa upp kontraktet förra våren så jag kunde inte köra om RDR1...

Avstängd
Skrivet av breahl:

Man ska ju egentligen spela tvåan före ettan. Tänkte när det utspelar sig i tiden.

Han skrev ju att han lira 2an först


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Medlem
Skrivet av 20LEGEND:

Han skrev ju att han lira 2an först

Jag uppfattade att han snarare bekräftade just det, man ska köra tvåan först. Men jag kan ha fel

Medlem

Har ni förresten hittat platser som ni har börjat kallat saker som refererar till RDR2? Jag har hittat några som jag har kallat för Point of interest, framförallt det här egendomliga trädet som står i norduppländska skogen. Sedan har jag också en promenadväg kring blötmarker som jag ibland tänker mig är träskområdena som Arthur Morgan vandrat i genom, utan krokodiler förstås.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Nice har du en gammal PS3 alltså? Min PS3a sa upp kontraktet förra våren så jag kunde inte köra om RDR1...

Inget PS3. Spelade båda titlarna på mitt Series X.

De har gjort så att man spelar RDR1 i 4K. Fantastisk upplevelse.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Lirilesh:

Inget PS3. Spelade båda titlarna på mitt Series X.

De har gjort så att man spelar RDR1 i 4K. Fantastisk upplevelse.

Jupp, riktigt trevligt.

Funderar på att ta mig en tur igenom det igen, men vet inte om jag orkar Mexico...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Inget PS3. Spelade båda titlarna på mitt Series X.

De har gjort så att man spelar RDR1 i 4K. Fantastisk upplevelse.

Nice! Hoppas de gör något liknande för PS5

Skrivet av Mortaigne:

Jupp, riktigt trevligt.

Funderar på att ta mig en tur igenom det igen, men vet inte om jag orkar Mexico...

Uppdragen generellt var dryga har jag för mig, det vore kul att testa igen men ändå.

Avstängd
Skrivet av Lirilesh:

Inget PS3. Spelade båda titlarna på mitt Series X.

De har gjort så att man spelar RDR1 i 4K. Fantastisk upplevelse.

Rdr1 finns ju på ps now med så kan till och med lira det på min ps5.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Har ni förresten hittat platser som ni har börjat kallat saker som refererar till RDR2? Jag har hittat några som jag har kallat för Point of interest, framförallt det här egendomliga trädet som står i norduppländska skogen. Sedan har jag också en promenadväg kring blötmarker som jag ibland tänker mig är träskområdena som Arthur Morgan vandrat i genom, utan krokodiler förstås.

https://i.ibb.co/ssLh07N/unnamed.jpg

Kul med Point of interest IRL.

Jag kom att tänka på den här reddit-tråden, där finns det en del ställen som ser bekanta ut:
Places in Red Dead Redemption which are based on real world locations

Medlem
Skrivet av Nemo:

Kul med Point of interest IRL.

Jag kom att tänka på den här reddit-tråden, där finns det en del ställen som ser bekanta ut:
Places in Red Dead Redemption which are based on real world locations

Nice tråd

Frilansare

God damn!

Dex
Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Jäklar vad snyggt!!! Kan dom inte släppa en patch till dom nya generationerna snart?? Är sugen på att spela om det igen, men vill gärna ha 60 fps

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dex:

Jäklar vad snyggt!!! Kan dom inte släppa en patch till dom nya generationerna snart?? Är sugen på att spela om det igen, men vill gärna ha 60 fps

Jag hoppas på att i alla fall FPS Boost kommer. Det krävs ju inget av Rockstar mer än ett godkännande.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Jag hoppas på att i alla fall FPS Boost kommer. Det krävs ju inget av Rockstar mer än ett godkännande.

Ja vi får hoppas på det. Då spelar jag om spelet en till gång.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Ja vi får hoppas på det. Då spelar jag om spelet en till gång.

Har du gått o skaffat Xbox?


signatur

Jump in.

Skrivet av Joakim Bennet:

Jahopp så ett 3090 kan spela i 8k men mitt 2060 kan inte ens spela upp 8k på youtube xD


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Dex
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag hoppas på att i alla fall FPS Boost kommer. Det krävs ju inget av Rockstar mer än ett godkännande.

Man kan hoppas! Även om jag inte har ett Xbox förvisso.

Men känns mer som att Rockstar kommer släppa en "ny utgåva" för att mjölka pengar. Dom brukar tyvärr vara bra på det

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dex:

Man kan hoppas! Även om jag inte har ett Xbox förvisso.

Men känns mer som att Rockstar kommer släppa en "ny utgåva" för att mjölka pengar. Dom brukar tyvärr vara bra på det

Ja man ska nog inte hoppas på för mycket...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Dex:

Men känns mer som att Rockstar kommer släppa en "ny utgåva" för att mjölka pengar. Dom brukar tyvärr vara bra på det

Ja, det är nog inte omöjligt. Men om de passar på och lägger till nya single player-missions och annat intressant (som också är single player) i den utgåvan så kommer jag definitivt att kasta pengar på skärmen.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Har du gått o skaffat Xbox?

Nä men en ps5. Bör väl uppdateras till det med om det uppdateras till Xbox?


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Nä men en ps5. Bör väl uppdateras till det med om det uppdateras till Xbox?

Nä alltså, FPS Boost är en Xbox-grej. Behövs inget jobb från utvecklarna mer än ett godkännande så fixar Xbox BC-team det.

FPS Boost


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Nä alltså, FPS Boost är en Xbox-grej. Behövs inget jobb från utvecklarna mer än ett godkännande så fixar Xbox BC-team det.

FPS Boost

Det är väldigt intressant teknik det där. Jag tänkte läsa hur det funkar i detalj — exakt vad är det för trick som åstadkommer FPS-boosten i ett existerande spel? Jag lyckades dock inte hitta något utan enbart spekulationer och gissningar här och där på nätet (eller så var min google-fu inte så stark idag 😁).

Vet du om det finns någon officiell teknisk spec på FPS Boost? Det vore väldigt intressant att ta en titt på den (jag är utvecklare själv så det är alltid kul att studera andras kod och lösningar 🙂).

Skriv svar