PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Solid_Snake13:

Yes alright hade beställt den som lev. till hemadress Men då borde det vara till ombud då och inte hemleverans antar jag?

Ja, ombud borde det vara.

Medlem
Skrivet av skitarsel:

Är det någon mer än jag som reagerat på att det vissa dagar går att lägga PS5:an i kundvagnen hos Elgiganten och andra dagar står det "Fullbokad" eller nåt liknande?
Jag har läst här i tråden att vissa som fått koder från olika håll blir cancellerade av i nån valideringsprocess. Vad händer då med dessa? Samlas dom ihop till nästa utlottning eller kan det vara så att Elgiganten går igenom anmälningarna från föregående lottning och drar nya vinnare som då får en kod att använda? Varför skulle annars köpknappen ändras lite då och då?

När lotteriet för PS5 är avslutad och alla fått sina koder hamnar PS5 som grön text i lager för alla. MEN det står under priset 99 999. De som får en kod lägger en beställning och skriver in koden vid fliken där man lägger till eventuell rabattkod. Så då du sett att fliken är grön innebär det att Elgiganten har öppet med människor som vunnit i lotteriet

Medlem
Skrivet av autumnsong:

När lotteriet för PS5 är avslutad och alla fått sina koder hamnar PS5 som grön text i lager för alla. MEN det står under priset 99 999. De som får en kod lägger en beställning och skriver in koden vid fliken där man lägger till eventuell rabattkod. Så då du sett att fliken är grön innebär det att Elgiganten har öppet med människor som vunnit i lotteriet

Jo, men beställningen skulle ju göras innan onsdag kl 20 om jag inte minns fel och nu är knappen grön igen. För några dagar sen så var den inte grön och det gick inte att trycka på den. Det är ju därför jag undrar om lotteriet fortsätter så länge dom har konsoler kvar. Tänkte om det var nån här som de senaste dagarna fått ett mail att dom vunnit nån form av omlottning och det är därför som knappen nu kan användas.

Medlem
Skrivet av skitarsel:

Jo, men beställningen skulle ju göras innan onsdag kl 20 om jag inte minns fel och nu är knappen grön igen. För några dagar sen så var den inte grön och det gick inte att trycka på den. Det är ju därför jag undrar om lotteriet fortsätter så länge dom har konsoler kvar. Tänkte om det var nån här som de senaste dagarna fått ett mail att dom vunnit nån form av omlottning och det är därför som knappen nu kan användas.

Det kan kanske var för att vissa folk måste validera köpet och gör om den.

Medlem
Medlem

Guuud. Efter mycket om och men lyckades jag beställa min PS5:a från MM. Mail skickades igår om att den är på väg nu. Borde få den imorgon senast. Gött!

Så tacksam för den här tråden som tipsade om MM:s utlottning. Så tack för att ni finns!

Medlem

vilket alternativ är bäst? hemleverans eller hämtning hos ombud? Någon som har haft problem när de tog hemleverans?

Medlem

Ååh blir Avis vill också ha min. Beställde hemleverans i onsdags vid 14.. väntar fortf 😩

Medlem
Skrivet av Eliaswho:

Ååh blir Avis vill också ha min. Beställde hemleverans i onsdags vid 14.. väntar fortf 😩

Har samma bekymmer. Valde också hemleverans. Men Bring kör tydligen bara ut till dom småländska skogarna på måndagar, så får glatt vänta till nästa måndag på min
ps5 😅. Men har man redan väntat så här länge på en så gör väl inte en vecka så mycket.

Medlem
Skrivet av ToubiCaro:

Har samma bekymmer. Valde också hemleverans. Men Bring kör tydligen bara ut till dom småländska skogarna på måndagar, så får glatt vänta till nästa måndag på min
ps5 😅. Men har man redan väntat så här länge på en så gör väl inte en vecka så mycket.

Ååh va surt men då vet du iaf en dag haha. Jag bor ändå i Stockholm. Fan kan knappt hålla mig haha

Medlem
Skrivet av Eliaswho:

Ååh va surt men då vet du iaf en dag haha. Jag bor ändå i Stockholm. Fan kan knappt hålla mig haha

Ja det är skönt å veta att den är på väg iaf 😁. Men känns lite sådär att den ska ligga på en terminal i en vecka. Hoppas dom är rädd om den. Skulle inte förvåna mig om den är skadad när den kommer, nu när man äntligen fått tag i en 😂.
Nä jag håller med, det kliar riktigt i fingrarna. Hoppas du får besked om din snart då.

Medlem
Skrivet av ToubiCaro:

Ja det är skönt å veta att den är på väg iaf 😁. Men känns lite sådär att den ska ligga på en terminal i en vecka. Hoppas dom är rädd om den. Skulle inte förvåna mig om den är skadad när den kommer, nu när man äntligen fått tag i en 😂.
Nä jag håller med, det kliar riktigt i fingrarna. Hoppas du får besked om din snart då.

Ja de förstår jag, lustigt att dom bara har en dag i veckan.. Men snart har du den iaf 🙏🏼
Haha ja de skulle verkligen va maximal otur. Ja hoppas 🙌🏼

Medlem

Är det någon som har fått leveransbesked av Mediamarkt för Xbox Series X ännu för gårdagens batch som såldes på eftermiddagen?

Medlem
Skrivet av tribute87:

Är det någon som har fått leveransbesked av Mediamarkt för Xbox Series X ännu för gårdagens batch som såldes på eftermiddagen?

Jag lyckades beställa ett igår runt 21:00. Har ännu inte fått något... väntar ivrigt!!

Medlem

Yeees Nu har min ps5 skickats! Beställde från mm 28e 🙌🏼

Medlem
Skrivet av tribute87:

Är det någon som har fått leveransbesked av Mediamarkt för Xbox Series X ännu för gårdagens batch som såldes på eftermiddagen?

Beställde igår där vid första batchen på eftermiddagen och fortfarande inte fått bekräftelse att den skickats

Edit: skickad nu!

Medlem
Skrivet av Eliaswho:

Yeees Nu har min ps5 skickats! Beställde från mm 28e 🙌🏼

Härligt å höra 😁👍

Medlem

Vann möjligheten att få köpa en PS5:a (skivläsaren) i förra veckans utlottning hos Elgiganten, hämtade ut den idag via Brings utlämningsställe.

Medlem

Series X hos Elgiganten har skjutits ytterligare en vecka till 1 juni nu.

Medlem

Fick min Ps5 från Elgigantens utlottning igår kväll då jag valt hemleverans. Men jag fattar inte varför dom jobbar med Bring för dom känns verkligen inte bra. Förutom det så vill jag bara säga att Demon Souls är otroligt vackert och stämmningsfullt! Nu är jag bra sugen på Returnal också.

Medlem

Jag var in tidigare och varnade för iphonehome.se där ganska många har beställt, se nu vad som skett.

https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=38678&fbclid=IwAR3Up...

Sidan är också borttagen.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Jag var in tidigare och varnade för iphonehome.se där ganska många har beställt, se nu vad som skett.

https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=38678&fbclid=IwAR3Up...

Sidan är också borttagen.

Jävla idioter det finns alltså. Orka.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Jag var in tidigare och varnade för iphonehome.se där ganska många har beställt, se nu vad som skett.

https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=38678&fbclid=IwAR3Up...

Sidan är också borttagen.

Jag tycker att folk borde lägga sin desperation åt sidan och fråga varför webbsidan heter iphonehome och de har sålt skönhetsprodukter tidigare.
Ledsen för de som blev lurade.

Medlem
Skrivet av ExiGe:

Fick min Ps5 från Elgigantens utlottning igår kväll då jag valt hemleverans. Men jag fattar inte varför dom jobbar med Bring för dom känns verkligen inte bra. Förutom det så vill jag bara säga att Demon Souls är otroligt vackert och stämmningsfullt! Nu är jag bra sugen på Returnal också.

Fick min ps5 i torsdags och har spelat returnal sen dess. Riktigt bra spel. Snyggt och stämningsfullt. Demon's souls blir nästan spel

Tack än en gång för denma tråd

Medlem

Hej på er alla som har koll på Ps5.

Jag satt lugn i båten först för jag tänkte att jag inte vill ha ett ps5 tills det kommer exklusiva spel jag är intresserad av (läs: God of War som släpps "winter 2021).

Nu kommer fler och fler rapporter om att bristen på ps5 kommer vara kvar en bra bit in på 2022.
Därför undrar jag nu ifall det är dags att försöka leta efter en ps5 redan nu?

Hur släpps dem nu? Är det" drops" där ett visst antal släpps och det är att samma F5 och först till kvarn eller får man beställa och fint vänta i listan tills det blir min tur?

Sen gissar jag att Sony kommer med en uppdaterad "slim" version någon gång i mitten av konsolens livstid, men vi är väl inte i närheten där än va? Hade gärna uppskattat en mer slimmad version.

Medlem

Hämtade precis upp min Xbox Series X!!😁Tänker inte plugga en sekund efter 16.00 idag😂.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Jag var in tidigare och varnade för iphonehome.se där ganska många har beställt, se nu vad som skett.

https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=38678&fbclid=IwAR3Up...

Sidan är också borttagen.

Fattar inte att så många går på sådana scam, skulle aldrig beställa från nån sån där skum återförsäljare.

Tråkigt men dom som gick på det får skylla sig själva och se det som en dyr läxa.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Kaleidou:

Hej på er alla som har koll på Ps5.

Jag satt lugn i båten först för jag tänkte att jag inte vill ha ett ps5 tills det kommer exklusiva spel jag är intresserad av (läs: God of War som släpps "winter 2021).

Nu kommer fler och fler rapporter om att bristen på ps5 kommer vara kvar en bra bit in på 2022.
Därför undrar jag nu ifall det är dags att försöka leta efter en ps5 redan nu?

Hur släpps dem nu? Är det" drops" där ett visst antal släpps och det är att samma F5 och först till kvarn eller får man beställa och fint vänta i listan tills det blir min tur?

Sen gissar jag att Sony kommer med en uppdaterad "slim" version någon gång i mitten av konsolens livstid, men vi är väl inte i närheten där än va? Hade gärna uppskattat en mer slimmad version.

Kort sammanfattning(baserat på kommentarer i denna tråd):
De flesta butiker tar inte emot några fler bokningar på PS5 utan delar ut i sin kö allt eftersom de får in konsoler
Vissa butiker kör sporadiska utlottningar på PS5 (Elgiganten och MediaMarkt om jag kommer ihåg rätt)
Vissa butiker släpper på måfå (Amazon)
Vissa butiker säljer luftkonsoler (iphonebutiken)
Vissa säljer på Tradera/Blocket tll överpris s.k scalpers (Om du köper en sån bör du avregga dig från detta forum)

När det kommer till själva konsolen:
En slim-version är nog lååååååååååångt borta

Medlem
Skrivet av kresa:

Fick min ps5 i torsdags och har spelat returnal sen dess. Riktigt bra spel. Snyggt och stämningsfullt. Demon's souls blir nästan spel

Tack än en gång för denma tråd

Grymt bra spel och snart kommer Ratchet & Clank också. Önskar det fanns sådana bra nextgen spel till min Xbox series x som mest står o dammar efter att jag tröttnat på valhalla och allt skit i gamepass.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

"allt skit i gamepass" Löjlig kommentar. 🤣

Skriv svar