Den stora Assassin's Creed Valhalla-tråden

Avstängd
Skrivet av Crank:

Tycker det är trist nu efter ca 30timmar, lyckas inte uppgradera mitt settlement mer än lv2, har ca 300 raw material och kanske 1000 supplies men det går inte att uppgradera nåt, så jag kan inte klara min Quest att uppgradera settlement till lv3.

Settlement är ju mest en bisyssla. Jag har fastnat på level 5 och kan inte uppgradera till level 6. Jag bryr mig inte nämnvärt men är mycket buggar i detta spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Jag startade nyss ett nytt spel i brist på new game+. Helvete vilken skillnad det är att spela på ps5 jämfört med ps4.


signatur

PS5 och inget annat.

Inaktiv

Orkade bara köra i 10 timmar kanske på PC.
Tyckte inte alls lika mycket om det som Odyssey.
Huvudkaraktärernas Batman-röster kändes pinsamma så jag gillade dom aldrig.
Sen tyckte jag stridssystemet var krångligt med stamina och skit.
Allt var motigt på något sätt. Kändes inte bra. Spelade mest för att jag hade betalat för spelet.
Droppen var när jag mötte den stora killen med björnen.
När jag klarade hans uppdrag och skulle lämna in det simmade han iväg utmed floden och vägrade stanna. Tror han simmar än idag.
Då tappade jag lusten helt och körde igenom Watch Dogs Legion istället. Det var i alla fall roligt med alla rekryters olika egenskaper. Sen fastnade jag åter i Ghost Recon Breakpoint efter det.

Men men.. Kanske ska installera Valhalla igen och ge det en ny chans.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag startade nyss ett nytt spel i brist på new game+. Helvete vilken skillnad det är att spela på ps5 jämfört med ps4.

Har Ubisoft sagt när NG+ kan vara på gång? Kul höra att det är schysst på PS5.

Avstängd
Skrivet av Fulci:

Har Ubisoft sagt när NG+ kan vara på gång? Kul höra att det är schysst på PS5.

Dom har inte sagt något men jag hoppas det kommer med nästa expansion


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Jag ids inte skriva någon spoilertag här men ser om Vikings igen och har även nyligen gjort uppdraget med Ragnar lootbrook i valhalla. När han säger att dom små grisarna kan grymta så säger han det mot ett träd i Vikings och i buren i valhalla? Varför olika storys? Handlar det om rättigheter?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag ids inte skriva någon spoilertag här men ser om Vikings igen och har även nyligen gjort uppdraget med Ragnar lootbrook i valhalla. När han säger att dom små grisarna kan grymta så säger han det mot ett träd i Vikings och i buren i valhalla? Varför olika storys? Handlar det om rättigheter?

Tolkningar. Ivar Boneless kan ju gå i valhalla då de syftar på ett annat "ben"

Båda är nog lika mycket fiction

Avstängd
Skrivet av Shodan:

Tolkningar. Ivar Boneless kan ju gå i valhalla då de syftar på ett annat "ben"

Båda är nog lika mycket fiction

Ja det har du rätt i medan han kryper i Vikings.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Jag drar runt nu och gör alla små quests jag missat. Jag drog ju mest bara igenom storyn rakt av. En del av dessa quester är ganska underhållande faktiskt.

Expansion på torsdag, undra vilken tid den kommer?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag drar runt nu och gör alla små quests jag missat. Jag drog ju mest bara igenom storyn rakt av. En del av dessa quester är ganska underhållande faktiskt.

Expansion på torsdag, undra vilken tid den kommer?

Kan verkligen inte hålla med. Jag tröttnade rejält på alla tråkga sidoquests man tvingade sig igenom. Hann rensa 3-4 områden i England innan det blev alldeles för trist att fortsätta vidare. Synd för ett spel som man såg fram emot. Odysseys var så mycket bättre.

Avstängd
Skrivet av Frasstheass:

Kan verkligen inte hålla med. Jag tröttnade rejält på alla tråkga sidoquests man tvingade sig igenom. Hann rensa 3-4 områden i England innan det blev alldeles för trist att fortsätta vidare. Synd för ett spel som man såg fram emot. Odysseys var så mycket bättre.

Ja alltså vissa är ju tråkiga som dessa med svampar eller då man ska undersöka anomalys eller vad det heter, dom brukar jag skippa. Men roligt att hjälpa folk med diverse saker!


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

I natt kl 00 släpps wrath of the druids. Laddar nog i natt så man kan spela i morgon.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Kan verkligen inte hålla med. Jag tröttnade rejält på alla tråkga sidoquests man tvingade sig igenom. Hann rensa 3-4 områden i England innan det blev alldeles för trist att fortsätta vidare. Synd för ett spel som man såg fram emot. Odysseys var så mycket bättre.

Instämmer helt!
Får känslan av att Ubisoft låtit en ensam stackars utbränd designer komma på tolv tusen sidouppdrag över en helg typ. Fantasilöst är bara förnamnet.

Suger ju lite när jag vill "rensa kartan" 😄

Skrivet av Mcord:

Instämmer helt!
Får känslan av att Ubisoft låtit en ensam stackars utbränd designer komma på tolv tusen sidouppdrag över en helg typ. Fantasilöst är bara förnamnet.

Suger ju lite när jag vill "rensa kartan" 😄

Fruktansvärt mycket bättre sidequest i Valhalla än nån föregångare. Odyssey va ju bara ett enda fetch-quest röra


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Fruktansvärt mycket bättre sidequest i Valhalla än nån föregångare. Odyssey va ju bara ett enda fetch-quest röra

Var det så illa i Odyssey alltså 😱
Inte testat Odyssey men körde igenom Origins vid release. Har inte för mig att jag störde mig så mycket på sidouppdragen där. Men minnet är ju lite sådär...

Skrivet av Mcord:

Var det så illa i Odyssey alltså 😱
Inte testat Odyssey men körde igenom Origins vid release. Har inte för mig att jag störde mig så mycket på sidouppdragen där. Men minnet är ju lite sådär...

Ja men det sköna tycker jag är att man inte måste ränna runt på kartan utan att side questen ofta är korta och nära


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Ja men det sköna tycker jag är att man inte måste ränna runt på kartan utan att side questen ofta är korta och nära

Sant. De är ju snabbt avklarade för det mesta. Jäkligt skönt att slippa plocka massa blommor och liknande!

Medlem

Så störande att helt plötsligt i slutet så kräver de 340 i power.
Har 244... orkar inte göra massa sido quest för att få göra klart main mission.

Medlem

Jag förbeställde Valhalla till XSX och då ingick Season Pass som är installerat men jag har inget alternativ att ladda ner Wrath of the Druids.

Borde det inte vara släppt nu?

Avstängd
Skrivet av jolnar:

Jag förbeställde Valhalla till XSX och då ingick Season Pass som är installerat men jag har inget alternativ att ladda ner Wrath of the Druids.

Borde det inte vara släppt nu?

Jo det ska finnas, det kom på ps5 i natt någon gång men har börjat ladda först nu.

Inte så stor expansion tror jag. 12gb typ!


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Cyberz:

Så störande att helt plötsligt i slutet så kräver de 340 i power.
Har 244... orkar inte göra massa sido quest för att få göra klart main mission.

Du behöver inte det. Jag spelade igenom som du och var nog på ca 250 när jag klarade det. Är på 330 nu men det är för att jag gjort en massa små grejer sedan jag klarade ut det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av jolnar:

Jag förbeställde Valhalla till XSX och då ingick Season Pass som är installerat men jag har inget alternativ att ladda ner Wrath of the Druids.

Borde det inte vara släppt nu?

Jo, det är släppt på Xbox. Laddade själv ner det vid midnatt.

Dock verkar det som om utvecklarna glömt lägga till achievements. Trist.

Medlem
Skrivet av breahl:

Du behöver inte det. Jag spelade igenom som du och var nog på ca 250 när jag klarade det. Är på 330 nu men det är för att jag gjort en massa små grejer sedan jag klarade ut det.

Nej det gör man inte.
Men snubben man ska döda är omöjlig att få död på.

Avstängd
Skrivet av Cyberz:

Nej det gör man inte.
Men snubben man ska döda är omöjlig att få död på.

är det basim du menar? Han ska du stunna och trycka R3 om du spelar på PS.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

är det basim du menar? Han ska du stunna och trycka R3 om du spelar på PS.

Nä. Kungens kompis. Kommer inte på vad han heter.

Avstängd
Skrivet av Cyberz:

Nä. Kungens kompis. Kommer inte på vad han heter.

Försök bara dodga hans attacker och kontra. Så brukar dom flesta gå att ta.

Har iaf spelat några timmar på expansionen och gillar den. Lite kul det här med trade och att man kan få nya armors/vapen av det.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Nu har jag klarat ut expansionen. Jag är nöjd och var bra slut!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Nu har jag klarat ut expansionen. Jag är nöjd och var bra slut!

Hur lång är den ungefär?

Medlem
Skrivet av breahl:

Nu har jag klarat ut expansionen. Jag är nöjd och var bra slut!

Trevligt att höra, började spela om det igår. Kan man börja expansionen på en gång när man väl är i England?

Avstängd
Skrivet av r4v3nl0rd:

Hur lång är den ungefär?

Bra fråga men spelade en massa timmar igår och typ hela dagen idag. Har inte räknat timmarna.

Skrivet av Fulci:

Trevligt att höra, började spela om det igår. Kan man börja expansionen på en gång när man väl är i England?

Det är level 55 på alla områden har jag för mig. Men har du ingen gammal save från då du klarade det? I så fall bör du ju använda den.

Jag har en omspelning med men den ligger på en annan save.


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar