Playstation och Discord hoppar i säng

Robot
Playstation och Discord hoppar i säng
NuZ
Testpilot

Sweet att det hittar till konsol! Så nu kan PC, Xbox och Playstation chatta tillsammans


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Sweet att det hittar till konsol! Så nu kan PC, Xbox och Playstation chatta tillsammans

Hade det blivit microsoft hade det troligtvis bara blivit som skype...inga direkta ändringar samt ser ut som den är 20 år gammal


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Var helt övertygad om att Discord skulle komma till Xbox före Playstation om det nu skulle komma till en konsol.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Ankh:

Hade det blivit microsoft hade det troligtvis bara blivit som skype...inga direkta ändringar samt ser ut som den är 20 år gammal

Nu har ju MS och Discord redan ett samarbete. Tycker skype funkar bra. For business blir ju Teams och där har jag inget att klaga på heller faktiskt. Det gör det de ska. Att klaga för klagandets skull blir inget bättre av.

Hoppas på en ”äkta” app på Xbox också för Discord, den vi har nu är lite buggig men snabb


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Inte uppköpt då


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Sådana här plattformar har väl alltid varit bäst stand alone? Mycket tveksam till att det här kommer sluta bra.


signatur

IDKFA

eld
Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Sådana här plattformar har väl alltid varit bäst stand alone? Mycket tveksam till att det här kommer sluta bra.

Obs: inte köp

Medlem

Så jädra najs att man nästan fäller en liten tår... <3

Medlem
Skrivet av NuZ:

Nu har ju MS och Discord redan ett samarbete. Tycker skype funkar bra. For business blir ju Teams och där har jag inget att klaga på heller faktiskt. Det gör det de ska. Att klaga för klagandets skull blir inget bättre av.

Hoppas på en ”äkta” app på Xbox också för Discord, den vi har nu är lite buggig men snabb

Ja alltså skype funkar bra - inget snack om saken...men den lämnar mycket att önska till vad det gäller customization delen. För en med flera skärmar som gärna vill ha mycket uppet samtidigt så skär dess tråkiga utseende i ögonen på mig

Själv är jag förvånad över hur bra zoom är faktiskt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag tycker Discords GUI är extremt rörigt, jag vet aldrig vilket rum eller kanal jag är i. Inte alls intuitivt.

Medlem

Äntligen, jag och kompiskretsen hänger nästan varje kväll på discord. Vissa av oss har PS och så himla rörigt med att gå genom telefonen för att vara med


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Flakmonkey

Bra att discord kommer till Playstation och bra att det inte blev någon takeover utan Discord får fortsätta på den inslagna vägen. Självklart kommer Sony och andra investerare ha åsikter, men villkoren kan inte dikteras från ett ställe likt det blivit om Sony, MS, Amazon, etc köpt Discord. Så ja, det är väl svårt att se något direkt negativt kring det här?

Medlem
Skrivet av superapan:

Jag tycker Discords GUI är extremt rörigt, jag vet aldrig vilket rum eller kanal jag är i. Inte alls intuitivt.

Då är vi två


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Äntligen, jag och kompiskretsen hänger nästan varje kväll på discord. Vissa av oss har PS och så himla rörigt med att gå genom telefonen för att vara med

Finns andra lösningar än telefonen. När jag ska spela monster hunter med polarN har jag har mitt switch kopplat till mikrofoningången i datorn och sedan finns det settings "listen to this device". Lite stökig lösning men det funkar bra och är mkt skönare än att köra telefon eller dubbla hörlurar

Medlem

Försiktigt positiv till det här och försöker inte ha för stora förhoppningar. Drömmen hade varit en i stort sett full Discord-lösning för PS/Xbox/NS/PC så att man kan ha en röstchatt igång oavsett vad man spelar.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem
Skrivet av abshari:

Var helt övertygad om att Discord skulle komma till Xbox före Playstation om det nu skulle komma till en konsol.

Discord har och finns på Xbox med hjälp av en tredje parts app eller vad man säger (det är inte discord själva som har gjort den) jag använder den ganska mycket till och från men den är ju inte speciellt stabil hade så innerligt önskat att Xbox fått en redigt discord app!

Medlem
Skrivet av Mariva:

Försiktigt positiv till det här och försöker inte ha för stora förhoppningar. Drömmen hade varit en i stort sett full Discord-lösning för PS/Xbox/NS/PC så att man kan har en röstchatt igång oavsett vad man spelar.

Det är vad jag kallar en våt dröm !

Medlem

Jag känner mig lite gammal och mossig nu men vad är discord mer exakt? Är det som skype fast bra?

Flakmonkey
Skrivet av androsynth:

Jag känner mig lite gammal och mossig nu men vad är dischord mer exakt? Är det som skype fast bra?

Skulle snarare jämföra det med gamla klassiska IRC

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Skulle snarare jämföra det med gamla klassiska IRC

Oohh, really? Nu snackar vi. Så det är typ olika kanaler där man kan bjudas in eller klampa in och chatta loss i tal, video och/eller skrift? 🤓🤩

Medlem
Skrivet av androsynth:

Oohh, really? Nu snackar vi. Så det är typ olika kanaler där man kan bjudas in eller klampa in och chatta loss i tal, video och/eller skrift? 🤓🤩

Jepp.

Smidig skärmdelning också som är gjord med spel i tankarna (väldigt låg fördröjning). Och så kan man dela filer/bilder å sånt också så klart.

Discord har ju blivit standard programmet för att skapa en community, och standard för att snacka när man spelar spel på PC.

Avstängd

Sony är så mycket större än putte microsoft så detta var väl inte oväntat?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Oohh, really? Nu snackar vi. Så det är typ olika kanaler där man kan bjudas in eller klampa in och chatta loss i tal, video och/eller skrift? 🤓🤩

Japp samt att du koppar till olika Servers. Med dom olika kanalerna. Och de kan vara allt från en server för ett specifikt spel till and community eller fan server etc.
Edit: hehe tog för lång tid på mig att svara hehe

Medlem

Såååå jävla gött!

Redaktör
Skrivet av breahl:

Sony är så mycket större än putte microsoft så detta var väl inte oväntat?

Njae, Microsoft är större än Sony (se t.ex. här), men Playstation är ju större än Xbox.


signatur
Inaktiv
Skrivet av breahl:

Sony är så mycket större än putte microsoft så detta var väl inte oväntat?

Förstår att man kan uppskatta Sony mer än MS men det där är ju inte sant.

Edit: hade fel! vilket @lasselason bevisade

Medlem
Skrivet av breahl:

Sony är så mycket större än putte microsoft så detta var väl inte oväntat?

Ja det är sant och ett problem, jag fick köpa ny tv-bänk pga detta.

Medlem

Såg detta och ser fram emot det som f*n.
Ska bli så nice att kunna spela SP spel på en PS5 och samtidigt snacka med polare etc. via Discord.

Som någon skrev, drömmen vore om detta kom till Xbox också så vi alla kan prata cross devices.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av lasselason:

Ja det är sant och ett problem, jag fick köpa ny tv-bänk pga detta.

Ja, en grym Sony OLED TV kräver så klart även en bra tv-bänk, så förståeligt.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

12
Skriv svar