Ytterligare 74 Xbox-spel har fått högre framerate

Robot
Ytterligare 74 Xbox-spel har fått högre framerate

Totalt 97 spel fps-trimmade på Xbox Series.

#xbox-series


Medlem

Nu får fan Sony steppa upp sitt game. Skrattretande få titlar som fått en boost på PS5.

NuZ
Testpilot

Metro i 120 <3


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Mängden 120fps överklassar helt klart. Och detta är dock bara äldre titlar (old gen). Tar inte med nuvarande (current gen) titlar som också där överklassas med 35 mot 11.

Medlem

AC Unity värt att spela igenom? Någon som vill flika in sina synpunkter.

Fö. häftiga nyheter från MS.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

AC Unity värt att spela igenom? Någon som vill flika in sina synpunkter.

Fö. häftiga nyheter från MS.

Jag gillade det, och kommer köra igenom Dead Kings(?)-dlc’t nu när det går att köra i 60fps istället för 20 som det snittade på Xbone 🤣

Medlem

Underbart! Vidare skulle jag gärna vilja se The Witcher 2: Enhanced Edition i 60 FPS.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

AC Unity värt att spela igenom? Någon som vill flika in sina synpunkter.

Fö. häftiga nyheter från MS.

Ett av de bättre AC spelen

Medlem

Kör PS5 här, men vad skoj att ni alla x-box ägare får sjukt flyt i så många spel.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Det gillar vi.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Holy crap. Far cry 5 blev som ett nytt spel för mig. Rekommenderas att testa igen om ni gav upp det spelet vilket jag gjorde för att jag inte "gillade känslan". Klockrent nu!

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Holy crap. Far cry 5 blev som ett nytt spel för mig. Rekommenderas att testa igen om ni gav upp det spelet vilket jag gjorde för att jag inte "gillade känslan". Klockrent nu!

Najs, jag la också det på hyllan. Ska definitivt testa!

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Holy crap. Far cry 5 blev som ett nytt spel för mig. Rekommenderas att testa igen om ni gav upp det spelet vilket jag gjorde för att jag inte "gillade känslan". Klockrent nu!

Himla kul. Det var det spelet som jag hoppades allra mest på skulle få en FPS-boost. Blir att starta upp det ikväll.

Medlem

Kom igen nu Sony!! Vill ha detta till Bloodborne!

Medlem

De börjar få Sony att se dåliga ut

Gav lillebrorsan mitt gamla spiderman och tänkte att han säkert kunde få spela det i 60 fps på sitt ps5, men tydligen så måste man köpa typ Miles Morales collectors edition eller något för typ 850 spänn för att få lite extra frames där

Gen
Medlem

Definitivt ett stort plus för Xbox ägare. Som PS5 ägare är man inte lite bitter att så få spel fått "60fps behandlingen".

Medlem
Skrivet av internecio:

De börjar få Sony att se dåliga ut

Gav lillebrorsan mitt gamla spiderman och tänkte att han säkert kunde få spela det i 60 fps på sitt ps5, men tydligen så måste man köpa typ Miles Morales collectors edition eller något för typ 850 spänn för att få lite extra frames där

Den utgåvan innehåller dock en Remaster av Spiderman, med bra mycket fler nyheter än enbart extra frames, plus nya Miles Morales. Gick även att få billigare än 850kr, om man nyttjade erbjudande från Benify (för tillfället 20% rabatt, men låg på 30% när jag köpte det under BF 2020)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Gen:

Definitivt ett stort plus för Xbox ägare. Som PS5 ägare är man inte lite bitter att så få spel fått "60fps behandlingen".

Själv föredrar jag att det faktiskt kommer NYA spel till min NYA konsoll. Men alla gillar olika.

Medlem

Assassin’s Creed The Ezio Collection körs de spelen i 4k på series x nu när de fixat 60fps? Har varit sugen sedan samlingen kom men har tidigare avstått eftersom enbart varit 1920x1080 för Xbox pga den släpptes innan One X.

PS4 pro kör spelen i 4k som jag förstått men är då 30fps.

@lars_kongo Oavsett om det är en ny konsol eller om man uppgraderar datorn så är det kul att kunna spela sina gamla favoriter med bättre grafik och prestanda.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Själv föredrar jag att det faktiskt kommer NYA spel till min NYA konsoll. Men alla gillar olika.

haha, gissar att du har ett PS5?


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Assassin’s Creed The Ezio Collection körs de spelen i 4k på series x nu när de fixat 60fps? Har varit sugen sedan samlingen kom men har tidigare avstått eftersom enbart varit 1920x1080 för Xbox pga den släpptes innan One X.

PS4 pro kör spelen i 4k som jag förstått men är då 30fps.

Om upplösningen är låst till 1080p så kommer detta inte förändra det. Men att få köra i 60fps istället för 30 kommer göra stor skillnad, jag äger samlingen och detta gav mig incitament att köra klart Brotherhood och Revelations

Medlem

I en drömvärld hade jag redan haft alla tre konsolerna. Just nu är det verkligen en sådan generation där jag känner att de skiljer sig på så pass intressanta sätt att man gärna hade satt klorna i alla tre. Får man i gång ekonomin så kanske det blir av sig så småningom. Det förutsätter ju också att världen inte går under innan dess men en sak i taget.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Mängden 120fps överklassar helt klart. Och detta är dock bara äldre titlar (old gen). Tar inte med nuvarande (current gen) titlar som också där överklassas med 35 mot 11.

Förlåt att jag är lite språkpolis här men "överklassar"?
För hög klass? blir lite stressad av uttrycket och jag hittar extremt få referenser när man söker på uttrycket.
Tänker du på utklassa?

Mer bilder per sekund är förstås väldigt trevligt.
Att få över 30 till 60 gör ju väldigt mycket för upplevelsen, men 60 till 120 är ju såklart också väldigt välkommet och lent för ögat.
Överklockade min PC skärm när Dark Souls var nytt och körde med DSFix, att bara gå från 60 till 72(skärmens max) gjorde stor skillnad som var extra tydlig när man till exempel åkte hiss.

Hatar eftersläpningar och suddig bild, till exempel motion blur är något av det vidrigaste som finns.

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Om upplösningen är låst till 1080p så kommer detta inte förändra det. Men att få köra i 60fps istället för 30 kommer göra stor skillnad, jag äger samlingen och detta gav mig incitament att köra klart Brotherhood och Revelations

Jo de nämner ju inte upplösningen men tänkte ifall det kanske fixats tidigare fast inte nämnts eller om jag missat. Finns ju endel spel som uppgraderats till 4k på "x" konsolerna.
@ gärna mig när du testat och sett om det är 4k eller 1080p som gäller. Spelen är riktigt bra enligt mig, har kört igenom alla 3 på både xbox 360 och ps3.

Medlem
Skrivet av matt76:

Den utgåvan innehåller dock en Remaster av Spiderman, med bra mycket fler nyheter än enbart extra frames, plus nya Miles Morales. Gick även att få billigare än 850kr, om man nyttjade erbjudande från Benify (för tillfället 20% rabatt, men låg på 30% när jag köpte det under BF 2020)

Det är ändå ett rån att tvingas betala 850 spänn för att få spela i 60 fps när konkurrenten släpper patchar på löpande band helt gratis.

Gen
Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Själv föredrar jag att det faktiskt kommer NYA spel till min NYA konsoll. Men alla gillar olika.

Visst, samma här men jag personligen har ett gäng spel på PSN som jag inte kört klart. Om det skulle vara en smal sak att låsa upp fpsen till 60 på PS5 finns det väl ingen större anledning varför det inte görs.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Hatar eftersläpningar och suddig bild, till exempel motion blur är något av det vidrigaste som finns.

Blir ju fint nu att testa om det är något man själv märker av mycket. Testade HDR av och på i Arkham Knight t.ex. och det gjorde mycket för atmosfären.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo de nämner ju inte upplösningen men tänkte ifall det kanske fixats tidigare fast inte nämnts eller om jag missat. Finns ju endel spel som uppgraderats till 4k på "x" konsolerna.
@ gärna mig när du testat och sett om det är 4k eller 1080p som gäller. Spelen är riktigt bra enligt mig, har kört igenom alla 3 på både xbox 360 och ps3.

Tanken med FPS Boost är att, så som namnet antyder, kunna erbjuda högre framerate i vissa spel. Ibland så sänks även upplösningen rejält för att nå det nya målet (framförallt i 120fps-spel). Inte hört om något spel som via enbart FPS Boost även fått en mångdubblad upplösning. Det behöver du nog specifika patchar för.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Det är ändå ett rån att tvingas betala 850 spänn för att få spela i 60 fps när konkurrenten släpper patchar på löpande band helt gratis.

Som sagt hela paketet kostar 850kr, vilket inkluderar två spel varav en Remaster (stor skillnad på Patch och Remaster). Du är inte heller "tvingad" att köpa något. Körde för övrigt själv igenom Spiderman Remastered i 30FPS läget, för att njuta av alla förbättringar, såsom Ray tracing, detaljerade 4k texturer etc.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Balunan:

Tanken med FPS Boost är att, så som namnet antyder, kunna erbjuda högre framerate i vissa spel. Ibland så sänks även upplösningen rejält för att nå det nya målet (framförallt i 120fps-spel). Inte hört om något spel som via enbart FPS Boost även fått en mångdubblad upplösning. Det behöver du nog specifika patchar för.

Jo jag vet att de inte uppgraderat upplösningen just nu, det jag undrade var om spelet hade fått en 4k uppdatering eller ej. När det släpptes kördes det i full hd på xbox eftersom One X inte fanns, men ps4 pro fick 4k (vet ej om det var native eller skalat). Att driva ezio spelen i 4k 60fps bör inte vara något en series X har problem med så det hänger väl på om utvecklarna orkat släppa en patch eller ej.
Listor på nätet vet man ju inte om de är aktuella.

123
Skriv svar