Xbox 360 har USB-minnesstöd

Medlem

Det som jag tycker är förvånande är att MS inte gjorde som Sony, dvs att lägga till möjligheten att byta ut hårddisken på ett väldigt enkelt sätt.

Medlem

Gynnar ju mest folk som inte har HDD's men har USB drives, USB enheter liggande. Så är väl inte så mkt att käbbla om , tycker det är bra att det stödjs nu iaf.

Medlem

Har skaffat usb och köpt dom nya banorna till mw 2.
men när jag laddar ner dom så går det inte att lägga över dom på usb.... nån som vet vfr? (har en Xbox Arcade)
Är det för att man måste ha det på det inbyggda minnet eller är det internet?
Skriv till mig!

Inaktiv
Skrivet av hubbebus:

Har skaffat usb och köpt dom nya banorna till mw 2.
men när jag laddar ner dom så går det inte att lägga över dom på usb.... nån som vet vfr? (har en Xbox Arcade)
Är det för att man måste ha det på det inbyggda minnet eller är det internet?
Skriv till mig!

Har du configgat minnet i systembladet då?


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRES:

250gb disken kostar iaf under 999kr på webhallen nu iaf först låg den på 1295kr.

Du får det ju att låta som en bra deal, när man får en 1.5 tb disk för den summan ...

Inaktiv
Skrivet av spegelapan:
Skrivet av GRiZZLYFiRES:

250gb disken kostar iaf under 999kr på webhallen nu iaf först låg den på 1295kr.

Du får det ju att låta som en bra deal, när man får en 1.5 tb disk för den summan ...

2,5" diskar på 1,5TB för den summan har då inte jag sett. 750GB diskarna ligger dock kring 1300kr.

Det hade varit bra om det gick att byta och köpa till diskar lite lättare iallafall.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Jag kommer ju garanterat att köpa disken på 250gb från Webhallen redan då den kommer, och med det här stödet så måste det gå lätt att säkerhetskopiera sina filer från den gamla disken till den nya disken?

Inaktiv
Skrivet av egar:

Jag kommer ju garanterat att köpa disken på 250gb från Webhallen redan då den kommer, och med det här stödet så måste det gå lätt att säkerhetskopiera sina filer från den gamla disken till den nya disken?

Du får med transfer kit med 250gb hdd!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Sorgligt dåligt att det ska ta så här lång tid att fixa stöd för USB lagring så jävla kasst av puttemjuk.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

Sorgligt dåligt att det ska ta så här lång tid att fixa stöd för USB lagring så jävla kasst av puttemjuk.

det är väl mer eller mindre sant, men försök se det positiva med att dom faktiskt lägger till stöd för det

ett steg i rätt riktning ifrån deras overpriced lagringsmedia...

Inaktiv
Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRES:
Skrivet av Fairfax:

Jag antar att 16GB-gränsen är för att deras svindyra hårddiskar inte ska bli utkonkurrerade. Ser ingen annan anledning till att sätta en så låg gräns-

250gb disken kostar iaf under 999kr på webhallen nu iaf först låg den på 1295kr.

Wow, bara 900kr mindre än en helt ny konsol.

Inaktiv

Vissa förstår inte ironi här ser jag


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

SSOKN Sälj skiten och köp nytt.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av GRiZZLYFiRES:
Skrivet av Fairfax:

Jag antar att 16GB-gränsen är för att deras svindyra hårddiskar inte ska bli utkonkurrerade. Ser ingen annan anledning till att sätta en så låg gräns-

250gb disken kostar iaf under 999kr på webhallen nu iaf först låg den på 1295kr.

Wow, bara 900kr mindre än en helt ny konsol.

Precis, antingen köper man en ny konsol + hårddisk (120Gb) för 1999kr, eller så köper man 250Gb hårddisk separat för 000kr (billigare att importera från England btw). Man är inte tvingad till något utan får välja själv, det är ju bra

Inaktiv

Herregud vad folk klagar. Dom som behöver mera utrymme köper väl bara minnet?

Folk klagar på LIVE och säger att det kostar. Men ändå säljer det och har fler spelare än på Ps3 (PSN)

Folk klagar på MS medans dom själva sitter och använder Hotmail, MSN och Windows.

Over And Out.

Medlem

Bah 16 GB, hårdkodad spärr ftw. Så vitt jag vet så finns det ingen spärr på just 16 GB, FAT har en spärr på4 GB men den gäller filer, inte hela enheter och NTFS är det mer eller mindre upp till OS:et att hantera (ex XP 32-bit har max 2TB på en partition, efterföljande OS 16 exabytes).

MS gör en groda igen.
Ett välkommen funktion dock, bra om man vill göra backup på vissa av sina filer, men som lagring av större filer... Nja, ingen långsiktig lösning imo, sen kanske överföringshastigheten inte är något och hurra över?


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

ryser av orden "sparade spelprestationer"

Medlem

Det borde ju rent teoretiskt innebära att man kan ladda ner games on demand via Piratebay eller nåt och sen föra över det till Sin usb och sitt Xbox eller?


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Nu skall vi inte klaga, utan glädjas åt att Microsoft har öppnat dörren för alternativ lagring

Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Detta borde varit standard från dag 1

Precis, det hade dessutom underlättat för de som i början köpte 360 utan hårddisk. Då hade de sluppit köpa det där specialminnet.

EDIT:
Det positiva är väl att Microsoft faktiskt lägger TILL saker istället för att ta bort, som en viss annan konsolltillverkare verkar ha som målsättning.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Jag antar att 16GB-gränsen är för att deras svindyra hårddiskar inte ska bli utkonkurrerade. Ser ingen annan anledning till att sätta en så låg gräns-

Och jag ser ingen större anledning till o ha större lagring för boxen. Jag har inte laddat ner så mycket att min lilla 20gb är full än. xD

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Fairfax:

Jag antar att 16GB-gränsen är för att deras svindyra hårddiskar inte ska bli utkonkurrerade. Ser ingen annan anledning till att sätta en så låg gräns-

Och jag ser ingen större anledning till o ha större lagring för boxen. Jag har inte laddat ner så mycket att min lilla 20gb är full än. xD

Haha, själv har jag 40gb av spel på min xbox360. Finns så mycket mumma på xbox live att man knappt behöver gå till affären längre

Inaktiv

Då jag tillhör kategorin människor som har turen att äga en xbox med 20gb disk så är det ju en riktigt trevlig nyhet.

Men att låsa till 16gb är ju något av det mest iq-befriade beslut jag varit med om på länge när det gäller krysslådan.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Fairfax:

Jag antar att 16GB-gränsen är för att deras svindyra hårddiskar inte ska bli utkonkurrerade. Ser ingen annan anledning till att sätta en så låg gräns-

Och jag ser ingen större anledning till o ha större lagring för boxen. Jag har inte laddat ner så mycket att min lilla 20gb är full än. xD

Men är det skäl nog för att lägga in en artificiell spärr på 16GB? Även om man själv inte använder så mycket utrymme så känns det dumt att begränsa för de som skulle göra det.

Inaktiv

Kom ihåg att det maximalt är 32GB som gäller (2x16GB). Skulle vara intressant att veta varför spärren finns, om det är pga begränsning i konsollen eller något annat.

Sedan vet jag inte om jag idag verkligen köper argumentet med att använda större minnen, 32GB minnen är rätt dyra, speciellt om man jämför med 250GB hårddisken som går att köpa för knappt 1000kr.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v1161


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:

Sedan vet jag inte om jag idag verkligen köper argumentet med att använda större minnen, 32GB minnen är rätt dyra

Det finns ju även hårddiskar med usb-anslutning.

Inaktiv
Skrivet av Fairfax:

Det finns ju även hårddiskar med usb-anslutning.

Det kan jag delvis köpa.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Tycker ju elite hårddisken duger, men microsoft...16gb, hur snåla är ni egentligen? Dock bra att kunna göra backup på savefiler till usb minne iaf!

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Najs, då kan jag ta med mig mina sparfiler när jag reser utan att behöva släpa på mig en egen xbox.

Funkar även att bara ta med hårddisken.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

123
Skriv svar