Playstation och Discord hoppar i säng

Flakmonkey
Skrivet av androsynth:

Oohh, really? Nu snackar vi. Så det är typ olika kanaler där man kan bjudas in eller klampa in och chatta loss i tal, video och/eller skrift? 🤓🤩

Yes, du kan ju hoppa på in på Geeks discord och in i FZs kanaler och pröva på https://discord.gg/s5w3fBj

Medlem

Jag tycker själv discord är bra. Är ju med en faction i elite dsngerous som nu är xbox största faction. Rätt bra app faktiskt, vi kopplar upp oss i röstchat där och spelar, istället för live på boxen. Funkar väldigt bra.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Hade det blivit microsoft hade det troligtvis bara blivit som skype...inga direkta ändringar samt ser ut som den är 20 år gammal

Det kanske är dags för dig att uppdatera Skype, för senaste versionen ser verkligen inte 20 år gammal ut.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det kanske är dags för dig att uppdatera Skype, för senaste versionen ser verkligen inte 20 år gammal ut.

I mina ögon ser den gammal ut - jag använder skype ibland.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

I mina ögon ser den gammal ut - jag använder skype ibland.

Skype både såg och funkade bättre för länge sedan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Då är vi två

Tre. Använder det enbart pga de jag spelar med gör det. Samma sak med snapchat hade aldrig haft det skräpet installerat om det inte vore för att folk jag "behöver" skicka meddelanden till finns där.

Medlem

Alltså... TIO MILJARDER DOLLAR?

84 645 500 000kr med andra ord....

Hur i HELVETE kan ett sunkigt program som Discord vara värt så mycket?
Jag fattar inte

Medlem
Skrivet av NuZ:

Nu har ju MS och Discord redan ett samarbete. Tycker skype funkar bra. For business blir ju Teams och där har jag inget att klaga på heller faktiskt. Det gör det de ska. Att klaga för klagandets skull blir inget bättre av.

Hoppas på en ”äkta” app på Xbox också för Discord, den vi har nu är lite buggig men snabb

Att säga att Skype funkar bra idag är en väldans överdrift. Var länge sedan Skype fungerade bra.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Alltså... TIO MILJARDER DOLLAR?

84 645 500 000kr med andra ord....

Hur i HELVETE kan ett sunkigt program som Discord vara värt så mycket?
Jag fattar inte

Sunkigt program, vad har jag missat? Det används ju också av majoriteten av alla gamers i dagsläget så det är ju inte så konstigt att det kostar...

I mina ögon har det verkligen revolutionerat röstchatt främst iom att du kan skapa en server helt gratis, men också för att ljudkvaliten slår de andra program jag testat. Och för att inte tala om att man kan höja/sänka varje person individuellt! <3

Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

Njae, Microsoft är större än Sony (se t.ex. här), men Playstation är ju större än Xbox.

Oj men nu kommer vi in på annat. Hur fan är Apple störst?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Ankh:

I mina ögon ser den gammal ut - jag använder skype ibland.

Hur kan du tycka det här ser gammalt ut, och hur skiljer det sig från Discords utseende?

Här har du ett exempel på något som ser 20 år gammalt ut.

Flakmonkey
Skrivet av Bojkott:

Hur kan du tycka det här ser gammalt ut, och hur skiljer det sig från Discords utseende?
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/31/Skype.png

Här har du ett exempel på något som ser 20 år gammalt ut.
https://s3.amazonaws.com/multunus-website/uploads/2016/03/Sky...

Av samma anledning som att man hävdar att nya spel ser ut som PS2-spel även om så uppenbarligen inte är fallet, man överdriver för chockeffektens skull.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Hur kan du tycka det här ser gammalt ut, och hur skiljer det sig från Discords utseende?
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/31/Skype.png

Här har du ett exempel på något som ser 20 år gammalt ut.
https://s3.amazonaws.com/multunus-website/uploads/2016/03/Sky...

Visst, 20 år kanske var extremt - men jag tycker definitivt inte den är vidare modern rent visuellt. Med tanke på hur länge den funnits ute så borde den ha betydligt mer valmöjligheter på dess utseende. 18 år och bortsett från att den bilden du postade har mörk bakgrund så ser det fortfarande uselt ut.

Skrivet av Nosnos:

Av samma anledning som att man hävdar att nya spel ser ut som PS2-spel även om så uppenbarligen inte är fallet, man överdriver för chockeffektens skull.

Har jag missat något? Jag kan faktiskt svara för mig själv.
Edit: Det där lät surare än vad jag faktiskt var sorry! Glömde lägga till en gubbe!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Ambassadör
Xbox

Anledningen till att det här samarbetet utannonseras nu har med timing att göra. Sony investerade i en öppen investeringsrunda i december förra året när Discord sökte finansiering, runda H. Detta är alltså inget som hänt nu. I den rundan sökte de runt $100 miljoner totalt (vid en värdering på $7 miljarder), och hur många som investerade utöver Sony är inte känt. När det inte blev något uppköp av MS så rullar alla Discords planer på som det var tänkt igen, med det förmodade målet att gå public.

Förhoppningsvis så lyckas Discord bli något av ett default plattformsöverskridande kommunikationsverktyg, något oklart hur de ska få ekonomi i det om de går public dock.


signatur

Jump in.

Medlem

Helvete vad detta gjorde min dag 😁

Medlem
Skrivet av Ankh:

Visst, 20 år kanske var extremt - men jag tycker definitivt inte den är vidare modern rent visuellt. Med tanke på hur länge den funnits ute så borde den ha betydligt mer valmöjligheter på dess utseende. 18 år och bortsett från att den bilden du postade har mörk bakgrund så ser det fortfarande uselt ut.

Vad är det för valmöjligheter du syftar på då?

Medlem

Måste säga fick upp ögonen här om dagen av en streamer på denna tjänst som i princip ser ut som en discord kopia men ska vara mer utvecklad för spel typ,

Har inte all discord funktioner men har även funktioner discord inte har nativt men verkar riktigt nice det jag kollat och funnits sen ca 2017 men har missat dom helt

https://www.guilded.gg/

Funderingar stark på att dra upp en för ett gäng polare

Går att importera server discord template för vissa bitar.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av abshari:

Var helt övertygad om att Discord skulle komma till Xbox före Playstation om det nu skulle komma till en konsol.

Har funnits till Xbox ganska länge. Dock inte officiell app. Men den funkar lika bra när jag använt den.

Quarrel heter den i xbox store.

12
Skriv svar