Nytt Sony-patent: ska låta spelare kontakta experter, liknas vid Uber

Robot
Nytt Sony-patent: ska låta spelare kontakta experter, liknas vid Uber
Medlem

Får den som hjälper betalt? Då kan jag förstå att det finns en mening med att använda det istället för Google.

Quake-konnässsör

Låter som en upphottad version av Nintendo Power "Powerline"

It's a powerful connection!

Medlem

Fan vilket soft jobb om det här blir realitet. Vara anställd av Sony för att sitta o hjälpa folk o fixa saker i spel om dagarna. Ja tack haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Fan vilket soft jobb om det här blir realitet. Vara anställd av Sony för att sitta o hjälpa folk o fixa saker i spel om dagarna. Ja tack haha.

Skulle det verkligen vara det, kanske om man inte spelar hemma, men tänk dig samma spel dag in och dag ut, har svårt det att det skulle vara lätta spel man hjälper i tror det skulle bli mycket av samma.... Nej just nu låter det inte som ett lockande jobb.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Gnällkuk

Så, typ Sherpa som finns i Destiny? Trist om det blir någon form av kapitalisering av detta. Just den delen av communityt tycker jag är fantastiskt, andra som är riktigt duktiga som hjälper folk med raids t ex. Jag får hoppas att de bara tillhandahåller verktyget och inte gör det till något som faktiskt behöver betala för.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av miffot:

Skulle det verkligen vara det, kanske om man inte spelar hemma, men tänk dig samma spel dag in och dag ut, har svårt det att det skulle vara lätta spel man hjälper i tror det skulle bli mycket av samma.... Nej just nu låter det inte som ett lockande jobb.

Sure som med nästan alla jobb finns det nog risk det kommer bli tjatigt efter ett tag men jag kan nästan se mig själv vara den som hjälper folk med trophies hehe.
Har sett redan nu att folk betalar andra "under bordet" så att säga för att få hjälp med vissa trophies ibland. Det är att gå lite långt kan jag tycka för något som egentligen inte betyder ett jota haha.
Men skulle tippa på hade Sony öppnat upp ngt center dit folk kan höra av sig för trophy relaterad hjälp hade de garanterat haft fullt upp dagarna i ända hehe.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Behövs det verkligen? Finns väl guider på youtube eller på andra ställen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av almblad:

Låter som en upphottad version av Nintendo Power "Powerline"

It's a powerful connection!

https://gamingbolt.com/wp-content/uploads/2019/10/nintendo-ho...

Har för mig att Bergsala hade en svensk variant?

FM-guru
F.d. Sisyr

wat, spel blir ju bara lättare, inte svårare? I allmänhet dvs.

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Har för mig att Bergsala hade en svensk variant?

Japp, den linjen ringde man (eller ja, mamma ringde...) när jag körde fast i Zelda på NES kommer jag ihåg.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

wat, spel blir ju bara lättare, inte svårare? I allmänhet dvs.

Sant! Men folk har sämre tålamod idag😆 Vet själv, spelade Contra jättemycket på NES förr i tiden. Köpte de på Switch för ett tag sen. Kom ju knappt förbi andra bossen 😂

Medlem

En slags coach? Finns ju något liknande för PvP spel t.ex league of legends och dota.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Japp, den linjen ringde man (eller ja, mamma ringde...) när jag körde fast i Zelda på NES kommer jag ihåg.

Samma här vi ringde några gånger. Kommer inte ihåg vilka spel dock. Skulle nog inte funka nu längre😁
Hälften av alla samtal skulle upptas av ensamma incels 😁

Medlem
Skrivet av almblad:

Låter som en upphottad version av Nintendo Power "Powerline"

It's a powerful connection!

https://gamingbolt.com/wp-content/uploads/2019/10/nintendo-ho...

Precis vad jag skulle in och skriva.

KoP
Medlem

Knappast något nytt. Förr i tiden (innan internets intåg) fanns det en hel drös med hotlines att ringa om man körde fast (oftast i point-n-click spel).

Dessutom känns det totalt onödigt då Google idag är ett klick bort. ╮(╯_╰)╭

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Japp, den linjen ringde man (eller ja, mamma ringde...) när jag körde fast i Zelda på NES kommer jag ihåg.

Fanns inte ens chans att jag skulle få ringa en sån linje. Det var ju på den tiden då faktiskt telefon samtal kostade pengar. Dessutom riks!

Medlem

Äsch, vad är det för fel på den gamla telefontjänsten med färdiginspelade röster för 25kr/minuten som många anvä de sig av i mitten av 90-talet 😅

Medlem

Hur fan kan man godkänna patent för något dylikt?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Är det inte bättre att låta unga använda sina hjärnor och lösa problem själva? Så jag lärde mig spela när jag var liten, på den tiden när spelen faktiskt var utmanande och inte hade 1 timmeslånga tutorials utan lät spelaren upptäcka hur saker och ting fungerade på egen hand.

Sjukt tråkig riktning.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Ett patent för att skapa värde i att ett annat patent.

Sony utvecklar AI som ska göra precis det som skrivs här. Genom nyhetens patent så får deras AI ensamrätt på marknaden.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Var det inte exakt den här typen av tjänster som dog ut när internet blev en grej? Jag kan absolut tänka mig att sitta på andra sidan luren och få betalt för att svara på frågor om ett spel men vem fasen kommer att ringa? Google/Youtube löser förmodligen problemet innan man ens hunnit placeras i telefonkön.

Medlem

Haha, jag har ringt till Club Nintendo en gång i tiden för att få hjälp, minns inte vilket spel dock. Nostalgisk idé


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Själva charmen med spel är att klara dem själv eller är jag ute och cyklar? Behöver jag tips eller är less på att leta efter någonting så kollar jag på en tutorial på youtube. Är detta verkligen något vi behöver

Medlem

Som tur är så blir ju inte alla patent realiserade.

Medlem

Nu är ju jag Xbox gubbe men hade liknande funktion funnits till så har jag ju extremt svårt att se mig använda något liknande istället för att snabbt kolla en tutorial på Youtube.

Medlem

Konsol problem?

Men vad är meningen med ett spel om "det spelar sig skälv", har vi inte redan denna typ a media det kallas film och tv?
Plox get rid of konsols.

1
Skriv svar