Apropå May the 4th: Vilket Star Wars-spel är bäst?

Medlem

Well spelat Super starwars mest så säger det hehe.

Medlem

STAR WARS Jedi: Fallen Order var riktigt bra och skoj. Det ser jag som bäst. Hoppas på uppföljare givetvis.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Roten:

Tre Star Wars spel kom till SNES; Super Star Wars, Super Empire Strikes Back och Super Return of the Jedi

Googlade nu och kom fram till att det är Super Star Wars vi spelade. Väldigt bra och även svårt som jag minns det.

Medlem

Star Wars Galaxies (preCU+JTL) & Tie Fighter!


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

X-wing, originalet. Fantastisk SW-känsla.

Medlem

KOTOR


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Kotor 1&2 är klart bäst.

Tie Fighter och Dark Forces hamnar högt.

SW:ToR Var helt ok om man spelade det som ett co-op och ignorerade mmo-aspekten.

Sitter just nu med Fallen order. Än så länge är det ok men inte mer. Förstår att det fått ganska höga betyg då det följer mallen för linjära actionäventyr i tredjeperson men själv tycker jag sådana spel oftast saknar djup.

Medlem

Jedi Knight 2: Jedi Outcast är svårslaget.

Har aldrig spelat kotor 😱 Hur spelar man det på bästa sätt idag?

Håller det om man inte har några nostalgi-brillor att hänga på nästippen?

*inväntar roast* 😂

Medlem

Älskade kotor

Inaktiv
Skrivet av GenitaliskaGardet:

Har aldrig spelat kotor 😱 Hur spelar man det på bästa sätt idag?

Håller det om man inte har några nostalgi-brillor att hänga på nästippen?

*inväntar roast* 😂

Finns billigt på Steam, kostar cirka 3 euro just nu. Annars finns det även till Android och iOS men blir nog lite pilligt på en mobilskärm.

Medlem

Tie Fighter ligger solklart etta, följt av de andra spelen i X-wing-serien och sedan Dark Forces. De flesta andra Star Wars-spel är som bäst "ok, detta var spelbart men knappast någonting jag kommer att komma ihåg om ett par år.".

Medlem

Star Wars galactic battlegrounds (age of empires) var helt amazing för mitt 10åriga jag!

Men måste jag välja ett så är det KOTOR som många andra nämnt

I ordning:
1. Jedi Academy
2. Kotor 1
3. Fallen Order

Quake-konnässsör

Dark Forces och KoToR kanske

Medlem

Kotor. Det finns inte ens något annat som ens är nära.

Medlem

1. SWTOR (Star Wars: The Old Republic) är nog tveklöst det jag tycker varit "bäst" och roligast att spela. Plöjde ner sjukt många timmar i det spelet.

2. Dark Forces, var så sjukt bra för sin tid.

3. Fallen Order, bättre än jag hade förväntat mig.

Medlem

Jag hoppas på bra Starwars spel i framtiden.

Medlem

För mig är Kotor fortfarande det som jag haft roligast att spela.
Hade stora förhoppningar på Fallen Order men tyckte det var ganska fult och trögt på min gamla Xbox one.

Medlem

Star wars Galaxies alla dagar

Gen
Medlem

Har inte spelat alls många så får väl säga:
1. Jedi : Fallen Order
2. Dark Forces
3. SWTOR

Medlem

Vectorspelet Star Wars slukade många av mina tonårsslantar i arkadhallen på 80-talet. Galet repetetivt efter level 12 men vilka minnen. I övrigt Republic Commando och Dark Forces i den ordningen.

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Rogue Squadron, Jedi Academy och Jedi Outcast, och Episode 1: Racer är mina favoriter

Medlem
Skrivet av lasselason:

Googlade nu och kom fram till att det är Super Star Wars vi spelade. Väldigt bra och även svårt som jag minns det.

Ja, alla tre kräver att man nöter ordentligt! Kan rekommendera den svenska retrospelskanalen Revansch som tog revansch på alla tre spelen, väl värt att kika in!
https://www.youtube.com/watch?v=-R5LYmP2XJU


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Super Star Wars - Return of the Jedi! 🏆

Ojojoj, vilket jäkla panglir. Fick det en julafton för längesen och har verkligen gjort avtryck.

Medlem
Skrivet av Roten:

Ja, alla tre kräver att man nöter ordentligt! Kan rekommendera den svenska retrospelskanalen Revansch som tog revansch på alla tre spelen, väl värt att kika in!
https://www.youtube.com/watch?v=-R5LYmP2XJU

Ska kika. Tack!

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Du menar älskar det är fortfarande ett väldigt roligt spel, men jag är i Tie fighter klubben^^.

Medlem
Skrivet av Sille:

Du menar älskar det är fortfarande ett väldigt roligt spel, men jag är i Tie fighter klubben^^.

Ja visst var Tie bättre men X Wing är för mig originalet. Det var helt otroligt när det kom.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Spotant så har jag nog iaf godast minnen från Jedi Knight serien överlag (Jedi Knight Dark Forces II, Jedi Outcast och Jedi Academy).


signatur

subterranean homesick alien

123
Skriv svar