PS Plus maj: Spela PS5-uppdaterade Wreckfest redan nu

Robot
PS Plus maj: Spela PS5-uppdaterade Wreckfest redan nu
Medlem

Ge mig en remake av Motorstorm på PlayStation 5 där man jobbat med detaljerna och multiplayern. Älskade fysikfokuset i första titeln, alla uppföljare kändes mest som att någon smäckt dit namnet för titeln medan det egentligen var någon arkadstudio som utvecklat spelen.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Spelat ett par timmar nu,

Fy fan vad kul det är!
Älskar att svenska folkraceikoner är med.
Hur frän är inte en SAAB 96?

Rekommenderas!
Det här är ju Motorstorm 2.0!

Edit: Menar såklart FlatOut

Medlem

stranded deep lämnar mkt att önska som ett survival spel. Men de andra två är goa spel iaf.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Är ny PS5-ägare och ska testa Wreckfest ikväll. Läste i en Reddit-tråd idag där någon klagade på Dualsense implementeringen och att man behöver stänga av mikrofonen i sin Dualsense för att få rätt kraft på haptisk feedback etc i samtliga spel.

Vet inte om det är allmänt känt eller om det är värt att skriva om ifall FZ inte redan gjort detta?

Even if you navigated to the Accessories > Controllers in the PS5's Settings menu and set the vibration and trigger-effect intensities to "Strong," once the DualSense's microphone is activated, the system will readjust your settings to "Weak."

https://www.laptopmag.com/news/ps5-dualsense-mic-weakens-adap...

Medlem

d e helskönt bilspel med mkt destruction, kör det!


signatur

//monster

Medlem

Troligen inte många som nyttjar Dualsense inbyggda mikrofon för att chatta, så kan med enkelhet stängas av. Detta är känt sedan tidigare (nämns exempelvis i IGN guiden : https://www.ign.com/wikis/playstation-5/PS5_Tips:_Hidden_Feat...


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Ambassadör
Xbox

Gött! Spelar Wreckfest för tillfället vid sidan av annat, det är grymt kul att köra sönder sin egen och andras bilar.


signatur

Jump in.

Medlem

Laddade precis hem wreckfest nu till ps5. Synd man inte kan fortsätta sin progress från ps4 versionen. Ytterligare ett i raden av spel där man efter ps5 patch måste starta om från början även om man kört det innan på ps4. Lite tråkigt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av matt76:

Troligen inte många som nyttjar Dualsense inbyggda mikrofon för att chatta, så kan med enkelhet stängas av. Detta är känt sedan tidigare (nämns exempelvis i IGN guiden : https://www.ign.com/wikis/playstation-5/PS5_Tips:_Hidden_Feat...

Hade absolut ingen aning om detta och ändå varit grymt impad på dualsensen sedan jag fick hem maskinen haha. Testade detta nu o drog igång astrobot för snabb test och det blev juh som att få en ny handkontroll. sjukt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Har ni också problem med att spelet fryser till snabbt ibland när man kör multiplayer?

Medlem
Skrivet av Rkraft93:

Har ni också problem med att spelet fryser till snabbt ibland när man kör multiplayer?

Japp.

Medlem

Nu känns det som jag spammar den är tråden med inlägg. Men kört ps5 versionen en stund nu.
Spelar bra mkt bättre än ps4 versionen. Bättre flyt o bättre kontroll. Gillar hur de använt dualsensen. Det är inte så mkt ös i den utan mer subtilt. Som om man sitter i en bil. Man känner kopplingen när man växlar, det hugger till lite extra när man landar osv.
Bra programmerat av dem.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

PS+ går från klarhet till klarhet.

Tack MS och Gamepass som tvingar fram konkurrens.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Nu känns det som jag spammar den är tråden med inlägg. Men kört ps5 versionen en stund nu.
Spelar bra mkt bättre än ps4 versionen. Bättre flyt o bättre kontroll. Gillar hur de använt dualsensen. Det är inte så mkt ös i den utan mer subtilt. Som om man sitter i en bil. Man känner kopplingen när man växlar, det hugger till lite extra när man landar osv.
Bra programmerat av dem.

Låter mycket bra, ska bli kul att testa.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Nu känns det som jag spammar den är tråden med inlägg. Men kört ps5 versionen en stund nu.
Spelar bra mkt bättre än ps4 versionen. Bättre flyt o bättre kontroll. Gillar hur de använt dualsensen. Det är inte så mkt ös i den utan mer subtilt. Som om man sitter i en bil. Man känner kopplingen när man växlar, det hugger till lite extra när man landar osv.
Bra programmerat av dem.

Tack för infon. Jag äger ingen PlayStation 5 ännu så det är bara intressant läsning.
Köpte en 75" TV i Fredags med 4k o HDR så näst steg blir att jaga en PS5a då jag nu kan uppnå full upplevelse från generation uppgradering. Hade bara en gammal 40" 1080p TV innan..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Spelade hela kvällen igår. Älskar Wreckfest. Det går heller inte att komma ifrån hur jäkla snyggt spelet är på PS5 - en riktigt bra konvertering - även om det ibland droppar några frames!

Medlem
Skrivet av Tobhah:

Spelade hela kvällen igår. Älskar Wreckfest. Det går heller inte att komma ifrån hur jäkla snyggt spelet är på PS5 - en riktigt bra konvertering - även om det ibland droppar några frames!

Ja, riktigt roligt. Gillar speciellt konversationerna under multiplayer-race när någon blir förbannad när man prejar in dem i en vägg xD

Medlem

Drog hem alla igår kväll. Ska bli kul att test lira alla
Stranded Deep fram jag lite extra fram emot, får se om det är ball!

Medlem
Skrivet av Freakon:

Låter mycket bra, ska bli kul att testa.

Skrivet av CARTMAN:

Tack för infon. Jag äger ingen PlayStation 5 ännu så det är bara intressant läsning.
Köpte en 75" TV i Fredags med 4k o HDR så näst steg blir att jaga en PS5a då jag nu kan uppnå full upplevelse från generation uppgradering. Hade bara en gammal 40" 1080p TV innan..

Nu har jag hunnit kört lite till och insett att de är finurliga med dualsensen. Desto trasigare din bil blir destå "stökigare" blir handkontrollen. Mer motstånd i haptic feedbacken för att ex gasa om motorn blir rejält trasig o så.
Riktigt kul användning av dualsense funktionerna.
Visst ingen kioskvältare i dualsense funktioner men det lägger helt klart till ett extra lager av nöjje för min del iaf.
Blir roligare att spela helt klart


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Redaktör
Skrivet av SunShine:

Nu har jag hunnit kört lite till och insett att de är finurliga med dualsensen. Desto trasigare din bil blir destå "stökigare" blir handkontrollen. Mer motstånd i haptic feedbacken för att ex gasa om motorn blir rejält trasig o så.
Riktigt kul användning av dualsense funktionerna.
Visst ingen kioskvältare i dualsense funktioner men det lägger helt klart till ett extra lager av nöjje för min del iaf.
Blir roligare att spela helt klart

Varför kör du med trasig bil..? ;P

Skämt åsido. Dualsense är bra, inget snack. Men det känns lite skevt att bromsen hårdnar/har ett gupp halvvägs in. Det markerar väl var gränsen för fästet går, antar jag. Förmodligen vanesak bara. Jäklar vad skönt det flyter, och frameraten gör verkligen inte ont. Snyggt är det också - otroligt vackra solstrålar genom ett träd i nåt parti.


signatur
Medlem

Hur är det för er när ni bromsar med L2? Min kontroll "skramlar" ordentligt och det låter nästan som att något är löst i den. Det är ett motstånd i triggern till att börja med men sen börjar kontrollen låta och motståndet släpper. Jag hade velat att det var ett konstant motstånd som när man trycker ner en vanlig bromspedal.

Vet inte om det är tänkt att det ska vara så eller om det är fel på min kontroll.

Medlem

Någon mer som får coilwhine från sin PS5 i detta spelet? får det på wreckfest men inte God of War eller Ghost of tsushima som var mina föregående spel, lustigt.

1
Skriv svar