Diablo Immortal släpps i år, världen över
dead on arrival?
Bara släppet i asien kommer detta ge dom så sjukt mycket pengar så de kan bada i det.
Så nej
dead on arrival?
Är man en boomer som du och jag förmodligen är, är det svårt att förstå hur stor mobilmarknaden är. Jag har jobbat många år med barn och ungdomar och det enda dom gör är att spela på mobilen, barn mellan 5-13 spelar knappt på konsol eller PC, det är endast mobilspel som gäller. Sen räcker det ju bara att kolla på siffrorna när man gör en simpel googling för att veta att mobilmarknaden är större än allt annat inom spel med typ 50% av all revenue.
Diablo Immortal kommer med andra ord att vara det största Diablo som någonsin släppts och det kommer att göra det övertygande, tyvärr.
Kontroller till mobil går faktiskt att lösa.
Så det som jag stör mig mest på med mobilspel är all "reklam" att köpa saker.
Gameplayet flyter inte på då. Men det är klart, är det gratis ska det finansieras synd bara att 99% av alla mobilspel är just på detta sätt
Testa jo det kommer jag göra.
Oneplus 8T nuvarande mobbe, så spelet ska nog rulla på fint.
Men spela det på riktigt så att säga, det kommer inte hända, blir oftast inte bra på mobil, jobbiga kontroller och liten skärm osv.
The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini
Lite saftiga systemkrav där....
tror jag klarar mig med ifåne 8 s plus
tror inte spelet kräver så stark mobil, tror man klarar sig med en i mellanklassen lätt.
Säkert proppat med "megatransaktioner" 200 spänn för att kunna vara rosa t.ex. Nej då lägger hellre 200 spänn på att spela ett bra spel i den prisklassen typ Hades. Lägg sedan till att det är på mobilen, inget för mig med andra ord. Men dagens kids och personer i Kina kommer säkert ha kul med det och betala alldeles för mycket för nöjet.