Det här med att förboka spel...

NuZ
Testpilot
Skrivet av Gaara:

Hört från många som beställt från Power att de är snabba och man får ofta före release dagen, jag kommer definitivt testa dem på nästa spelköp.

Fysiska spel kan ta slut även när det inte är Collectors edition. Spel i en spelserie man följer och vet man köper oavsett betyg ser jag inget problem med att förboka.

När tog en fysisk kopia av ett spel slut senast? Psx tiden vill jag minnas


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Men du sa att man ska vänta med att köpa spelet tills man vet att det e bra!!Och hur vet man att det e bra? Finns ju som jag sa alldeles för mångaa spel som inte kan skicka recensions nycklar eller ge till streamers å dyligt..

Hur många spel har du köpt som inte har recenserats, eller som inte har skickat ut gratis spelnycklar till streamers? Jag har inte stött på ett spel själv som inte har recenserats, eller gets ut gratisnycklar till streamers, eller som utvecklaren själv aldrig streamat eller visat på video att de spelar spelet realtid. Jag har följt många indie-utvecklare på YT där man ser när de själva spelar spelet, där de lottar ut gratisnycklar till folk och/eller streamar spelet för att visa upp det.
Argumentet som du gör låter väldigt mycket "what if" scenario, och att på något sätt så skulle det vara dåligt för konsumenterna om något spel faller mellan stolarna pga ingen som recenserar, ingen som vill spela med gratisnycklar osv. Så därmed är det upp till oss konsumenter att förboka spel så vi kan göra en recension för andra, och lösa "problemet" på det sättet?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Fysiska spel kan ta slut även när det inte är Collectors edition. Spel i en spelserie man följer och vet man köper oavsett betyg ser jag inget problem med att förboka.

Har du något konkret exempel? Och nu menar jag inte 7 år efter ett spel har släppts, utan kanske några veckor till någon månad, så man hinner läsa recensioner om spelen så man får en bra grund att basera köpet på?

Medlem
Skrivet av NuZ:

När tog en fysisk kopia av ett spel slut senast? Psx tiden vill jag minnas

Skrivet av Shamanfox:

Har du något konkret exempel? Och nu menar jag inte 7 år efter ett spel har släppts, utan kanske några veckor till någon månad, så man hinner läsa recensioner om spelen så man får en bra grund att basera köpet på?

Sett många gånger när jag klickar runt på till exempel webhallen och kollar nya spel så är det "tillfälligt slut"

Skrivet av Shamanfox:

Hur många spel har du köpt som inte har recenserats, eller som inte har skickat ut gratis spelnycklar till streamers? Jag har inte stött på ett spel själv som inte har recenserats, eller gets ut gratisnycklar till streamers, eller som utvecklaren själv aldrig streamat eller visat på video att de spelar spelet realtid. Jag har följt många indie-utvecklare på YT där man ser när de själva spelar spelet, där de lottar ut gratisnycklar till folk och/eller streamar spelet för att visa upp det.
Argumentet som du gör låter väldigt mycket "what if" scenario, och att på något sätt så skulle det vara dåligt för konsumenterna om något spel faller mellan stolarna pga ingen som recenserar, ingen som vill spela med gratisnycklar osv. Så därmed är det upp till oss konsumenter att förboka spel så vi kan göra en recension för andra, och lösa "problemet" på det sättet?

Ingen aning om jag spelat ett sånt spel.. släpptes över 10000spel på Steam bara 2020 så har inte tid att kolls sånt. Men kul att du har tid att kolla alla spel


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Ingen aning om jag spelat ett sånt spel.. släpptes över 10000spel på Steam bara 2020 så har inte tid att kolls sånt. Men kul att du har tid att kolla alla spel

Så du argumenterar för ett "what if" scenario med andra ord. Ingenstans har jag sagt att jag kollar på alla spel heller för den delen. Jag har även sagt att det är så konkurrensen fungerar, spel faller mellan stolarna för de inte blir recenserade eller ingen streamer är intresserad utav att spela spelet, även om de får göra det gratis. Jag fäller ingen tår för det, och jag tänker inte köpa spel blint för det. Om ett spel inte spelas utav andra och ingen recension görs, då skippar jag spelet, simple as that. Och det är det jag tycker andra bör göra också.

T.o.m. Steam har tagit bort massivs med "shovelware" från deras affär, då de utvecklarna hoppas på att folk som du köper spel fastän det inte finns recensioner eller videos/streams på det, så de kan få snabba pengar.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Gaara:

Sett många gånger när jag klickar runt på till exempel webhallen och kollar nya spel så är det "tillfälligt slut"

Efter det så går man in på google och söker på speltiteln för att köpa det någon annanstans. Sen tar inte digitala versioner slut så det är ett alternativ också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skrivet av Shamanfox:

Så du argumenterar för ett "what if" scenario med andra ord. Ingenstans har jag sagt att jag kollar på alla spel heller för den delen. Jag har även sagt att det är så konkurrensen fungerar, spel faller mellan stolarna för de inte blir recenserade eller ingen streamer är intresserad utav att spela spelet, även om de får göra det gratis. Jag fäller ingen tår för det, och jag tänker inte köpa spel blint för det. Om ett spel inte spelas utav andra och ingen recension görs, då skippar jag spelet, simple as that. Och det är det jag tycker andra bör göra också.

T.o.m. Steam har tagit bort massivs med "shovelware" från deras affär, då de utvecklarna hoppas på att folk som du köper spel fastän det inte finns recensioner eller videos/streams på det, så de kan få snabba pengar.

Du argumenterar åxå med ett what if.. för du anser ju att alla spel i världen som görs lyckats på nåt sätt att få ut nån nyckel, jag anser att det är det e osannolikt att det e så.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Tyvärr verkar jag aldrig lära mig..

Nästa förbokning kommer säkerligen bli Battlefield..
Testade demo av BF5 och avskydde skiten (faster bullets) Vilket skämt, så brydde mig inte ens om BF1.

Hoppas nästa blir inte av samma skräp.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Sett många gånger när jag klickar runt på till exempel webhallen och kollar nya spel så är det "tillfälligt slut"

Inte direkt konkret. Det enda jag har sett som Webhallen har "Tillfälligt Slut" på en produkt är t.ex. Ps5 eller XSX, när de inte vill att flera ska förboka/boka då de inte vet hur lång tid det tar för att du får din leverans.
Om du stöter på det i framtiden, testa Prisjakt? Jag har som sagt aldrig stött på att ett fysiskt spel som inte är CE/LE ta slut under ett par år åtminstånde efter release.
Inte ens Super Mario 3D Allstars har tagit slut på Webhallen efter release, och det var ju en begränsad release.
Tar jag en snabb glans på Ps5 spel på Webhallen så är ingen av dem "Tillfälligt Slut", så är du säker på att det är en relativt nytt spel som du tänker på, eller är det något som är 5+ år gammalt?

Medlem

Förbokar om jag vet att jag kommer att spela spelet oavsett hur buggigt det är. Har hänt varje wow expansion eller blizzard produkter i övrigt, annars är det ganska tomt med förbokningar.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Du argumenterar åxå med ett what if.. för du anser ju att alla spel i världen som görs lyckats på nåt sätt att få ut nån nyckel, jag anser att det är det e osannolikt att det e så.

Jag har inte alls påstått att alla spel i världen har lyckats få ut en nyckel till recension eller stream/YT. Läs gärna igenom hela min kommentar så ser du att beskriver hur konkurrens fungerar... Jag säger att man inte ska köpa spel om det inte finns recension om spelet och ingen har fått gratisnyckel för spelet. Om det betyder att ingen spelar spelet, ja så synd. Då får de skapa ett bättre spel som är mer lockande nästa gång.
Sen så svarade du aldrig på hur vi konsumenter gynnas utav att köpa spel som saknar recensioner eller streams/YT av folk som har fått gratisnycklar. Kan säga dig att om spel blir begravd för ingen har köpt det, så är inget förlorat. Det finns som du säger tusentals spel på Steam, så vi konsumenter kommer bara spela något annat.

Välkommen till konkurrens!

Jag ser ingen idé och fortsätta diskussionen för det känns som att du läser det du vill läsa och skippar resten, sen gör påståenden som motparten inte har gjort (du har gjort 2 antaganden/påståenden om vad jag har sagt/gjort som inte stämmer alls).

Skrivet av Shamanfox:

Jag har inte alls påstått att alla spel i världen har lyckats få ut en nyckel till recension eller stream/YT. Läs gärna igenom hela min kommentar så ser du att beskriver hur konkurrens fungerar... Jag säger att man inte ska köpa spel om det inte finns recension om spelet och ingen har fått gratisnyckel för spelet. Om det betyder att ingen spelar spelet, ja så synd. Då får de skapa ett bättre spel som är mer lockande nästa gång.
Sen så svarade du aldrig på hur vi konsumenter gynnas utav att köpa spel som saknar recensioner eller streams/YT av folk som har fått gratisnycklar. Kan säga dig att om spel blir begravd för ingen har köpt det, så är inget förlorat. Det finns som du säger tusentals spel på Steam, så vi konsumenter kommer bara spela något annat.

Välkommen till konkurrens!

Jag ser ingen idé och fortsätta diskussionen för det känns som att du läser det du vill läsa och skippar resten, sen gör påståenden som motparten inte har gjort (du har gjort 2 antaganden/påståenden om vad jag har sagt/gjort som inte stämmer alls).

jag vet precis vad du menar med konkurens.. men anser att det e inte så man skall göra att ta sina åsikter från recsenssioner och det relativt nya streamingen av spel.. för då kan man missa dom flesta bra spelen.. ungefär som när man var mindre och köpte ett spel genom att bara kolla på backsidan, ibland fick man bra ibland fick man dåligt.. sen att du anser att folk som inte lyckas så sitt spel ressenserat eller streamas inte skall få finnas e ju bara tråkig inställning.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

jag vet precis vad du menar med konkurens.. men anser att det e inte så man skall göra att ta sina åsikter från recsenssioner och det relativt nya streamingen av spel.. för då kan man missa dom flesta bra spelen..

Med tanke på att du inte kan lista något spel som du har köpt som inte har fått recension eller streamats så säger det mig att du inte köper spel blint. Och det är det jag menar med "what if" i ditt argument. "Tänk om du missar ett bra spel!" "Tänk om spelet faktiskt är bra?".

Skrivet av Snake Plissken:

ungefär som när man var mindre och köpte ett spel genom att bara kolla på backsidan, ibland fick man bra ibland fick man dåligt.. sen att du anser att folk som inte lyckas så sitt spel ressenserat eller streamas inte skall få finnas e ju bara tråkig inställning.

Jag kommer nog aldrig tycka att det är en bra grej att köpa ett spel ska kännas som ett lotteri ifall man får en bra produkt för 600+kr.
Det är just den anledningen fler och fler uttrycker att man inte ska förboka spel, för att undvika situationer där du köper ett spel och 3 timmar senare inser att spelet är extremt dåligt, trasigt och whatnot. Det är för att slippa slänga pengar i sjön. Förbokning skickar signal till studios "Ni hade bra marknadsföring för hype! Ni kan släppa en trasig produkt, för ni har redan tjänat in hela produktionskostnaderna!".

Sen förstår jag inte vad du menar med "sen att du anser att folk som inte lyckas så sitt spel ressenserat eller streamas inte skall få finnas e ju bara tråkig inställning.". Spelen får finnas om de så vill, men de får antingen försöka hårdare eller försöka med något bättre nästa gång istället för att vi konsumenter ska agera som deras livslina och betala för ett spel som vi inte vet något om (förutom någon enstaka video som utvecklaren har släppt).

https://www.youtube.com/watch?v=JmwbYl6f11c&ab_channel=GDC är en bra video, rekommenderar dig att titta på det, för det är den inställningen man ska ha som utvecklare. Förvänta dig inte att du kommer få ett spel som blir framgångsrik, utan fortsätt jobba på diverse spel tills du skapar ett som väcker intresse hos recesenter, streamers och community för den genre du skapar spelet för. Det är inte en tråkig inställning, det är verklighet och att vara uppriktig.

Skrivet av Shamanfox:

Med tanke på att du inte kan lista något spel som du har köpt som inte har fått recension eller streamats så säger det mig att du inte köper spel blint. Och det är det jag menar med "what if" i ditt argument. "Tänk om du missar ett bra spel!" "Tänk om spelet faktiskt är bra?".

inte kan!! sa att jag tänker inte orka och kolla upp alla spel eftersom där finns så många. ta du istället och lista alla din spel då och visa att alla spel har fått recenssion eller dyligt.. Men visst låt du dej styras av spelmedian och säga till dej vad du anser e bra


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Snake Plissken:

inte kan!! sa att jag tänker inte orka och kolla upp alla spel eftersom där finns så många. ta du istället och lista alla din spel då och visa att alla spel har fått recenssion eller dyligt.. Men visst låt du dej styras av spelmedian och säga till dej vad du anser e bra

Men det är inte det som @Shamanfox säger för bövelen. Han säger att man ska inte köpa spel helt i blindo. Det gör man när man förbeställer samt skickar signalen till utvecklarna att marknadsföringen var bra. Spelet skiter de i om de får dina pengar ändå (självklart inte alla utgivare/utvecklare men ger signalen att det är ok ändå)


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Folk köper ju bostäder nu utan att gå på visning så jag är inte förvånad. Logiskt? Nej tycker jag... är människor logiska... nej tycker jag.

Medlem
Skrivet av Buster:

Folk köper ju bostäder nu utan att gå på visning så jag är inte förvånad. Logiskt? Nej tycker jag... är människor logiska... nej tycker jag.

Knepigt att jämföra med bostadsmarknaden, i och med att de priserna bara går upp och upp och upp... Så inte jätteologiskt direkt


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Nä igentligen inte boka och igentligen inte köpa spel dag 1. Men jag bryr mig inte måste spela direkt.

Medlem

Det handlar inte om att jag skulle tro att ett spel tar slut.
Jag vill ha extraprylarna eller samlingsutgåvan. Men det är ju synd att det blivit så.
CDON har alltid lyckats skicka ut spel i tid.


signatur

autograph

Medlem

Förbokar gör jag om jag får något extra för det t.ex re8 som kommer med en stadia premiere. Eller så kan jag förboka spel jag vet vad jag får av typ cod

Medlem

Jag brukar förboka och har köpt en del i early access, som bland annat Assetto Corsa (som jag ångrar), och Wreckfest, (som jag inte ångrar).
GTA4 förbokade jag på cdon tre gånger flera år i förväg, för att jag glömde bort att jag redan förbokat. Jag lyckades när jag upptäcket det avboka två.


signatur

autograph

Skribent

Jag förhandsbokar för jag orkar inte hänga med exakt när alla spel släpps. Ser jag ett spel jag vill ha (typ Ratchet and Clank) så lägger jag in en förhandsbokning med faktura som betalsätt så kommer liksom spelet hem till en utan att jag behöver tänka på det något mer.

Visst hade jag säkert blivit påmind igen, eftersom jag hänger här på FZ en hel del, men det är av lättja jag förhandsbokar (eller om det är en exklusiv specialutgåva).

Medlem
Skrivet av Dunder:

Knepigt att jämföra med bostadsmarknaden, i och med att de priserna bara går upp och upp och upp... Så inte jätteologiskt direkt

Det är ingen naturlag att priserna går upp. Jag menar mest att folk använder sitt kritiska tänkande ungefär lika mycket som de förstår innebörden av kritiskt tänkande. Jag tycker det är riktigt bra med demos, ett schysst sätt att marknadsföra. *Host* Cyberpunk

eld
Medlem
Skrivet av Buster:

Jag tycker det är riktigt bra med demos, ett schysst sätt att marknadsföra. *Host* Cyberpunk

Fast det hade ju bara delvis fungerat, hade de slängt ut första biten av spelet som ett demo så hade de flesta nog inte sett allt de ogillade med den öppna världen.

Men de hade ju såklart sett hur det körde på ps4/xbox one!

Medlem
Skrivet av eld:

Fast det hade ju bara delvis fungerat, hade de slängt ut första biten av spelet som ett demo så hade de flesta nog inte sett allt de ogillade med den öppna världen.

Men de hade ju såklart sett hur det körde på ps4/xbox one!

Tack för att du förstår min poäng. Du utgår från att de hade marknadsfört sig med att undanhålla sanningen?
Jag menar att man skall marknadsföra sig transparent. Att lansera ett demo där man spelar rälsskjutare till ett open world-spel är inte det jag är ute efter.

Ook
Bibliotekarie (UU)

Har reflekterat kring förbokning på sistone och tänkte ta upp frågan i forumet men kände ändå att nä, den här frågan har lyfts förut. Men sen ser man att frågan tas upp och inser nog att det här med förbokning är nog något som kan behöva ventileras då tiderna förändras. I takt med att många varor och tjänster blir alltmer digitala så känns det här med förbokning, som kanske underförstått avser fysiska utgåvor av spel, något som känns mindre angeläget, nästan irrelevant?

Senast jag förbokade så kom varan dels senare än släppdatum, dels att jag betalade ett högre pris, av en standardutgåva, än om jag hade väntat ett par månader. Framförallt leveransen, att få ett spel till utsatt släppdatum och bekvämligheten att, oftast, få spelet hemskickat i brevlådan är det som har varit den mest avgörande faktorn.

Att spelet inte kommer till utsatt datum är dock inte enbart på grund av PostNord, de har fått förändra sin logistik i grunden i takt med att fysiska utskick har minskat senaste decenniet och är en trend som håller i sig. Även distributörerna måste förändra sina leveransplaner, samt även utgivarna har krav på att utskick inte ska komma före utsatt ett visst "släppdatum". Addera även konkurrensen med digitala släpp så får du även en faktor att beakta till den redan komplexa formeln hur hela kedjan kring leverans ska fungera optimalt.

Priset av en utgåva är oftast utgångspriset. Man kan få spel till ett lägre pris om det erbjuds någon förbokningskampanj, men är inte alltid så. Priset brukar oftast sjunka efter ett tag och framförallt från vissa utvecklare så brukar nästan spelen komma på rea efter ett par månader. En del spelsläpp känns numera som med filmindustrins släpp av filmer, som först kommer på bio, sedan fysiskt format. Tidsspannet mellan bio och hyr/fysiskt utskick, biofönstret, krymper alltmer och på samma sätt verkar även prissättningen med dagens spel. Förbokade spel från Ubisoft kan komma på rea redan efter 3 - 6 månader och framförallt i samband med stora reor så kommer spelen reas ut inom en inte alltför avlägsen framtid.

Ett par funderingar så här en morgon i sällskap med en kopp kaffe.

Medlem
Skrivet av Ook:

Har reflekterat kring förbokning på sistone och tänkte ta upp frågan i forumet men kände ändå att nä, den här frågan har lyfts förut. Men sen ser man att frågan tas upp och inser nog att det här med förbokning är nog något som kan behöva ventileras då tiderna förändras. I takt med att många varor och tjänster blir alltmer digitala så känns det här med förbokning, som kanske underförstått avser fysiska utgåvor av spel, något som känns mindre angeläget, nästan irrelevant?

Senast jag förbokade så kom varan dels senare än släppdatum, dels att jag betalade ett högre pris, av en standardutgåva, än om jag hade väntat ett par månader. Framförallt leveransen, att få ett spel till utsatt släppdatum och bekvämligheten att, oftast, få spelet hemskickat i brevlådan är det som har varit den mest avgörande faktorn.

Att spelet inte kommer till utsatt datum är dock inte enbart på grund av PostNord, de har fått förändra sin logistik i grunden i takt med att fysiska utskick har minskat senaste decenniet och är en trend som håller i sig. Även distributörerna måste förändra sina leveransplaner, samt även utgivarna har krav på att utskick inte ska komma före utsatt ett visst "släppdatum". Addera även konkurrensen med digitala släpp så får du även en faktor att beakta till den redan komplexa formeln hur hela kedjan kring leverans ska fungera optimalt.

Priset av en utgåva är oftast utgångspriset. Man kan få spel till ett lägre pris om det erbjuds någon förbokningskampanj, men är inte alltid så. Priset brukar oftast sjunka efter ett tag och framförallt från vissa utvecklare så brukar nästan spelen komma på rea efter ett par månader. En del spelsläpp känns numera som med filmindustrins släpp av filmer, som först kommer på bio, sedan fysiskt format. Tidsspannet mellan bio och hyr/fysiskt utskick, biofönstret, krymper alltmer och på samma sätt verkar även prissättningen med dagens spel. Förbokade spel från Ubisoft kan komma på rea redan efter 3 - 6 månader och framförallt i samband med stora reor så kommer spelen reas ut inom en inte alltför avlägsen framtid.

Ett par funderingar så här en morgon i sällskap med en kopp kaffe.

Naturlagen FOMO (Fear of Missing Out) styr 98% av mänskligheten. Det tjänar de som säljer saker på.
Vi måste bli bättre på att sålla bland produkterna även om vi har råd så bör vi inte köpa produkter som är bristfälliga, för då kommer standarden sjunka.

Medlem
Skrivet av Ook:

Att spelet inte kommer till utsatt datum är dock inte enbart på grund av PostNord

Nej, i fallet Spelbutiken, så är det inte enbart Postnord's fel. Spelbutiken skickar ut spel mån, ons, fre. Jag vet inte hur Spelbutiken har lyckats missa att Postnord sällan kan leverera brev på 2 dagar, de vill ha 3 dagar på sig.
Eftersom Spelbutiken inte är kapabla att vara flexibla, och skicka spelet på tisdag istället för onsdag, så är det nog många som inte får spelet idag.
Jag tycker inte att man ska skylta med att spelen kommer på releasedagen om man förbokar i tid, när spelen inte kommer i tid.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Nej, i fallet Spelbutiken, så är det inte enbart Postnord's fel. Spelbutiken skickar ut spel mån, ons, fre. Jag vet inte hur Spelbutiken har lyckats missa att Postnord sällan kan leverera brev på 2 dagar, de vill ha 3 dagar på sig.
Eftersom Spelbutiken inte är kapabla att vara flexibla, och skicka spelet på tisdag istället för onsdag, så är det nog många som inte får spelet idag.
Jag tycker inte att man ska skylta med att spelen kommer på releasedagen om man förbokar i tid, när spelen inte kommer i tid.

Det finns fler butiker att köpa ifrån. Om man nu vet att Spelbutiken har en tendens att skicka för sent så köp inte därifrån? Eftersom Spelbutiken har infot på deras hemsida när spelen skickas så får man skylla lite sig själv om man köper spelet därifrån och förväntar sig att få spelet på en Fredag.
Sen om man verkligen nu måste ha spelet Day 1 så kan man alltid köpa digitalt. Då slipper man oroa sig att spelet skulle vara försenat.
Annars så får man göra som många andra gör, bara vänta till veckan efter. Man missar absolut inget att vänta 2-3 dagar extra innan man kan börja spela.

Skriv svar