Stadia Pro ger dig Star Wars Jedi: Fallen Order

Robot
Stadia Pro ger dig Star Wars Jedi: Fallen Order
Medlem

Det är tydligen fler högt uppsatta personer som lämnat Stadia. Sex personer verkar ha lämnat den senaste tiden och alla har gått till Jade Raymonds nya studio Haven.

Medlem

John Justice var en del av deras spelorganisation som dom la ner för några månader sen, SG&E. Dvs. den del som skulle gjort spel bara för Stadia.

Medlem

För dom som är intresserade:

Man kan få 3 månader Stadia pro gratis bara genom att registrera sig på Lenovos "legion gaming community" och be om en kod i forum tråden. Jag gjorde det nyss och det funkade trots att jag hade subbat tidigare, så det är öppet för alla verkar det som.

https://gaming.lenovo.com/emea/threads/159-Lenovo-announces-g...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Margy:

Det är tydligen fler högt uppsatta personer som lämnat Stadia. Sex personer verkar ha lämnat den senaste tiden och alla har gått till Jade Raymonds nya studio Haven.

Jag hoppas verkligen att hon hittar rätt nu. Med PlayStation-pengar så borde det gå vägen den här gången!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Nuclear:

För dom som är intresserade:

Man kan få 3 månader Stadia pro gratis bara genom att registrera sig på Lenovos "legion gaming community" och be om en kod i forum tråden. Jag gjorde det nyss och det funkade trots att jag hade subbat tidigare, så det är öppet för alla verkar det som.

https://gaming.lenovo.com/emea/threads/159-Lenovo-announces-g...

Eller så går man in och pre-ordrar RE8 i sista minuten nu och få en stadia controller + ccu och en månad pro

Medlem

Verkar inte gå så bra för dem. Magkänslan säger att tjänsten nog kommer att läggas ner, eller göras om, inom en inte allt för avlägsen framtid.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Verkar inte gå så bra för dem. Magkänslan säger att tjänsten nog kommer att läggas ner, eller göras om, inom en inte allt för avlägsen framtid.

Vad baserar du det på?
Tjänsten är igång utan problem och det löper på som vanligt?
Det lär nog inte läggas ner, Google lär inte vilja lämna gaming.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Jh
Medlem

Wohoo.. helgen är räddad 😊

Stadia fungerar sjukt bra. Det som saknas är fler bra AAA titlar. Jag hoppas att det är på g..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av marsson90:

Verkar inte gå så bra för dem. Magkänslan säger att tjänsten nog kommer att läggas ner, eller göras om, inom en inte allt för avlägsen framtid.

Tror också det. Alla tecken man ser tyder på en nerskalkering av tjänsten från Google. Snart så tappar de kanske intresset helt.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tjänsten är igång utan problem och det löper på som vanligt?
Det lär nog inte läggas ner,

https://killedbygoogle.com/

Just sayin'.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Margy:

Det är tydligen fler högt uppsatta personer som lämnat Stadia. Sex personer verkar ha lämnat den senaste tiden och alla har gått till Jade Raymonds nya studio Haven.

Sjunkande skepp. De som har mest insikt ser till att lämna i tid.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Ja man ska aldrig säga aldrig men mycket av det som är på Google kyrkogården är där pga Google är ett tek-bolag som förhållandevis vuxit snabbt sen det begav sig.
Dom har inte varit främmande med att lansera saker för att "prova" går det inte hem eller blir ersatt med nått bättre så drar dom ut pluggen.

Stadia har ingen konkurrens på sin marknad vad jag vet förutom Xbox och Sonys egna tjänster möjligtvis men det är inte riktigt samma sak vad Google tänkt med stadia.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av martinot:

Sjunkande skepp. De som har mest insikt ser till att lämna i tid.

Dom 6 är bara toppen på berget av folk som fick gå när dom la ner sitt spelutvecklingsteam. Ser man hur mycket Amazon har tryckt in pengar i sina spel som totalt floppat så är det kanske inte så konstigt? Google satsar på det Google gör bäst, tekniken. Låt andra göra spelen. Fortsätter dom att förbättra tjänsten och få in större titlar, gärna lite F2P så tror jag det kan gå bra.

Men jag förstår att många tycker detta var en stor grej, "om inte Google vågar satsa spel på sin egen tjänst varför ska andra" osv. Men jag ser hellre att dom satsar på tekniken och att få in fler spel och att dom pushar på cross platform multiplayer(enda punkten Stadia funkar dåligt med, för få spelare online tyvärr)

Men vem vet, det kan gå helt åt andra hållet. Har du mer fakta än insikt och killedbygoogle(där i stort sett allt som blivit dödat antingen har blivit intryckt i deras andra produkter eller inte använts alls och i stort sett inget har varit pengadrivande) för att stödja det så skriv gärna, vore tråkigt om man spenderar så mycket tid o pengar på en produkt som kommer dö ut.

Fakta är dock:
Tjänsten fungerar bra(har man tråkig router o grejer kan det variera så klart).
Där är fler än 5 pers som spelar på Stadia, tro inte alla youtubers. (106k användare på deras reddit, troligen mer än 5 som spelar)
Ingenstans har Google sagt att dom tänker stänga ner Stadia, tvärtom så har dom sagt hela tiden att dom är dedikerade att ha igång detta under en lång tid. Dom har spel planerade i alla fall fram till 2023

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja man ska aldrig säga aldrig men mycket av det som är på Google kyrkogården är där pga Google är ett tek-bolag som förhållandevis vuxit snabbt sen det begav sig.
Dom har inte varit främmande med att lansera saker för att "prova" går det inte hem eller blir ersatt med nått bättre så drar dom ut pluggen.

Stadia har ingen konkurrens på sin marknad vad jag vet förutom Xbox och Sonys egna tjänster möjligtvis men det är inte riktigt samma sak vad Google tänkt med stadia.

De har ju förutom Nvidia och Amazon, "bara" småttingarna Microsoft och Sony att tampas med.

"Ingen konkurrens alls", japp.

Visserligen bra med mer konkurrens för oss konsumenter, men personligen är jag rätt säker på att Google kommer backa ur förr eller senare med sin svaga position, på en extremt starkt konkurrensutsatt och tuff marknad.

Google brukar inte gilla den typen av svag marknadsposition en längre tid, och är ju inte direkt kända för sin uthållighet.

Mer en fråga om när, inte om om.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

De har ju förutom Nvidia och Amazon, "bara" småttingarna Microsoft och Sony att tampas med.

"Ingen konkurrens alls", japp.

Visserligen bra med mer konkurrens för oss konsumenter, men personligen är jag rätt säker på att Google kommer backa ur förr eller senare med sin svaga position, på en extremt starkt konkurrensutsatt och tuff marknad.

Google brukar inte gilla den typen av svag marknadsposition en längre tid, och är ju inte direkt kända för sin uthållighet.

Mer en fråga om när, inte om om.

Vem av dom du räknade upperbjuder en tjänst som stadia och vad heter tjänsten? Jag har inte koll.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vem av dom du räknade upperbjuder en tjänst som stadia och vad heter tjänsten? Jag har inte koll.

Skulle tro han menar Xbox Cloud, som har en prenumerationstjänst där x antal spel byts ut titt som tätt. Inte som Stadia mer än Cloud delen.
Samt då PS Now som är precis som xbox varian.
Finns även Amazons tjänst men den är också prenumerationsbaserad.

Medlem
Skrivet av piddau:

Skulle tro han menar Xbox Cloud, som har en prenumerationstjänst där x antal spel byts ut titt som tätt. Inte som Stadia mer än Cloud delen.
Samt då PS Now som är precis som xbox varian.
Finns även Amazons tjänst men den är också prenumerationsbaserad.

Vilket är det som gör dessa streamingtjänster populära och vettigt upplagda.

Felet med Stadia är inte mest tekniken, men feltänket kring affärsmodellen.

Det är grundorsaken till att Stadia misslyckats på marknaden, och att Google till slut kommer göra en exit.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Vilket är det som gör dessa streamingtjänster populära och vettigt upplagda.

Felet med Stadia är inte mest tekniken, men feltänket kring affärsmodellen.

Det är grundorsaken till att Stadia misslyckats på marknaden, och att Google till slut kommer göra en exit.

Håller inte med dig där. Jag har inte mycket tid att spela nuförtiden och är inte på humör att spela samma spel varje gång. Så det har hänt att spel jag spelat har försvunnit från tjänsten innan jag hunnit klara det. Så jag hade betalt mer i månadskostnad för missad speltid än vad jag gör nu när jag köper spelen.

Så för min del så är affärsmodellen klockren, kunna spela spel jag köpt på min tv, dator eller mobil och flytta mellan dom när det behövs är perfekt. Ibland är rabatterna helt OK också.

Men jag förstår, du gillar inte tjänsten. Det är ok, hoppas du får kul på den konsol/tjänst/dator du spelar på!

Medlem
Skrivet av piddau:

Håller inte med dig där. Jag har inte mycket tid att spela nuförtiden och är inte på humör att spela samma spel varje gång. Så det har hänt att spel jag spelat har försvunnit från tjänsten innan jag hunnit klara det. Så jag hade betalt mer i månadskostnad för missad speltid än vad jag gör nu när jag köper spelen.

Så för min del så är affärsmodellen klockren, kunna spela spel jag köpt på min tv, dator eller mobil och flytta mellan dom när det behövs är perfekt. Ibland är rabatterna helt OK också.

Men jag förstår, du gillar inte tjänsten. Det är ok, hoppas du får kul på den konsol/tjänst/dator du spelar på!

Har inget emot tjänsten tekniskt. Däremot så ogillar jag affärsmodellen där jag måste köpa individuella licenser, men ändå ha en streamingtjänst för att kunna spela de.

Säg att jag jag köper 50 spel (som jag säkert gjort under de senaste två åren), och Google sedan lägger ner Stadia om ca. 2-4 år (vilket jag finner troligt). Då är jag ju totalt rökt med mina investeringar.

Hade det varit en streamingtjänst med prenumeration (som tex. hos Luna), som huvudsaklig affärsmodell, så hade jag ju inte tappat något även om jag eller Google slutat med tjänsten.

Är själv jättepositivt med streaming som ett komplement idag. Tror det också är framtiden, även om jag idag föredrar att spela på lokal konsol av latens/kvalitetsskäl.

Men även om jag tror att streaming är framtiden även för spel (kommer bli allt bättre med utveckling av våra nätkapacitet), så tror jag inte att Stadia i sin nuvarande form är en del av den framtiden.

Vem av oss som får rätt - får vi vänta och låta framtiden avgöra.

FYI: Spelar på både PC och flera olika konsoler.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

1
Skriv svar