Om Fortnite går bra? Jodå, det omsatte 76 miljarder kr på två år

Robot
Om Fortnite går bra? Jodå, det omsatte 76 miljarder kr på två år

Tycker Epic kan sänka sin priser på instore stuff, kan ju inte kosta så mycket att driva en store ett spel =P


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Det har nog smugit sig in en 3:a för mycket för förra årets bruttoomsättning.

Redaktör
Skrivet av legendofkarl:

Det har nog smugit sig in en 3:a för mycket för förra årets bruttoomsättning.

Eller ett komma för lite. Tack, fixat!


signatur
Medlem

Det är häftigt hur mycket mer Fortnite än bara ett än bara ett spel. Det finns överallt, på prinicp alla platformar (*host* apple *host*) och det är perfekt för att testa nya grejer i Unreal Engine.

Medlem

Nu killgissar jag för fullt, men något säger mig att Epics marginaler är något bättre än Postnords.

Medlem
Skrivet av Novdid:

Nu killgissar jag för fullt, men något säger mig att Epics marginaler är något bättre än Postnords.

Samt bättre routing och snabbare leverans av packets, misstänker jag. Har heller aldrig fått meddelande från Epic där ljuger och säger att de försökt levera något men jag var inte hemma 😆

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Samt bättre routing och snabbare leverans av packets, misstänker jag. Har heller aldrig fått meddelande från Epic där ljuger och säger att de försökt levera något men jag var inte hemma 😆

Tänk om det var standard att man måste vara inloggade på mailen för att få koder levererade.

Medlem
Skrivet av Thane:

Tänk om det var standard att man måste vara inloggade på mailen för att få koder levererade.

Eller att man skall installera spelet men hälften av filerna fattas.
Sen när man klagar så får man som svar att det är inte vårt problem, det får du ta med utgivaren.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Jag har ett erkännande....... Jag är en 34 årig man som vanligtvis spelar spel som Battlefield, Fallout, Conan exiles och Cities skylines. Har alltid sett Fortnite som ett spel för barn och ungdomar.

Men nu när min äldsta son fyllde 10 år så lovade jag att han skulle få börja spela Fortnite, och det fick han. Bara det att jag vill alltid veta vad mina grabbar spelar så jag testar alltid spelen själv först........Jag testade Fortnite......och jag GILLADE det!
Jag är nu en månad in och det har i stort sett tagit över mitt Battlefield spelande helt, 25 solovinster in och jag har tom slängt ut pengar på ett Battlepass. Hjälp mig!!!!

Medlem
Skrivet av blackidus:

Jag har ett erkännande....... Jag är en 34 årig man som vanligtvis spelar spel som Battlefield, Fallout, Conan exiles och Cities skylines. Har alltid sett Fortnite som ett spel för barn och ungdomar.

Men nu när min äldsta son fyllde 10 år så lovade jag att han skulle få börja spela Fortnite, och det fick han. Bara det att jag vill alltid veta vad mina grabbar spelar så jag testar alltid spelen själv först........Jag testade Fortnite......och jag GILLADE det!
Jag är nu en månad in och det har i stort sett tagit över mitt Battlefield spelande helt, 25 solovinster in och jag har tom slängt ut pengar på ett Battlepass. Hjälp mig!!!!

Lirar du fortfarande? Jag kan också erkänna att jag är 34 år och gillar Fortnite. Jag köpte det för kanske två år sen för att spela Coop delen,(minns inte ens vad den heter nu), jag spelade det en del med randoms men kom av mig och plockade inte upp det igen. För två veckor sen såg jag att Fortnite BR fanns till Switch, ja va fan, jag kan väl prova tänkte jag och satan vad roligt jag har haft!
Såpass roligt att jag satt uppe till 02 inatt för att se Ariana sjunga. Nog för att Fortnite tilltalar den yngre generationen men de flesta kan nog också erkänna att slutet av matcherna påminner starkt av arena shooters där det gäller att ha spelkänsla och taktik med sig in i fighten. Hoppas du och grabben har roligt med spelet!

1
Skriv svar