Blade Runner inspirerande indie spel från Gbg behöver uppbackning

Medlem
Blade Runner inspirerande indie spel från Gbg behöver uppbackning

Hallå på er!

Jag skulle vilja tipsa er om ett Svensk utvecklat spel från Göteborg som verkar riktigt lovande.
Det heter Invasive Recall och görs av en liten studio på bara tre personer.

Kolla länken här för vidare info, men av det jag sett så känns det ju helt förjäkligt om det här inte går i mål.
https://www.kickstarter.com/projects/854030824/invasive-recal...

Fantastiskt röstskådespel, musiken är helt fenomenal(bästa stämningsmusik ala Blade Runner jag hört i ett spel någonsin kanske) och gameplayet ser ju också tilltalande ut.
Så synd om detta försvinner under radarn hos andra gamers, inte minst dom som har en förkärlek för Blade Runner estetiken..

( Jag snubblade över detta då han som har gjort soundtracket har ett instagram konto jag följer, där han gjort sig ett namn på att bygga fantastiska retro spelkonsoler. Love Hultén heter han och jag kan tänka mig att flera av er redan känner till hans verk).

Nåväl, jag ville här bara göra ett försök att lyfta fram ett lovande spel

Tack för tipset!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Backloggens befriare

Ja, det här ser ju riktigt lovande ut faktiskt!

@Carl Johansson-Sundelius @Joakim Bennet @Tomas Helenius


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Håller med, ser riktigt trevligt ut!

Medlem

Ser intressant ut, backade det, men det är synd att det troligtvis inte kommer klara av att nå målet

Frilansare

Intressant! Skrev en nyhet om det.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Intressant! Skrev en nyhet om det.

Schysst! 👍🙂👍

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Ser intressant ut, backade det, men det är synd att det troligtvis inte kommer klara av att nå målet

Om man läser kommentarerna på sidan, så låter det som att det kommer att bli en andra kampanj på kickstarter framöver. *hoppas*

Medlem

Angående röstskådespeleriet så finns den här frågan med i spelets FAQ på Kickstarter:

Will the game be fully voiced?
Adding voice acting to a game is a time consuming and costly process and is hence not included in the budget for our primary goal. We decided to separate voicing into its own part of the overall budget to increase our chances of getting to build the game. It is however our first stretch goal, and should we not succeed in reaching this goal, we will strive to find other ways of adding voice acting since we think it is an important part of the game we envision

Så spelet har inga röster alls utan det är bara med i trailern?

1
Skriv svar