Tabell avslöjar förväntad upplösning och framerate i Mass Effect-remastern

Robot
Tabell avslöjar förväntad upplösning och framerate i Mass Effect-remastern
Medlem

Microsofts framtidssäkra SDK från förra generationen har verkligen gynnat starten på denna generationen.

Ser verkligen fram emot detta släpp. Ska dock vänta och se tills det är spelbart innan köp.

Medlem

"Upp till"-värden blir alltid lustiga, 1FPS faller ju också inom ramarna för "upp till 60FPS".
Ska bli intressant att se vad de gjort rent tekniskt, samtliga spel i originaltrilogin bygger ju i grunden på Unreal Engine 3 - det gör det säkert lite enklare att få samlingen tekniskt homogen nu med remastern.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Kul att även gammelmaskinerna får ett performance läge.

Ambassadör
Xbox

Gött med 120 fps på Xbox !


signatur

Jump in.

Medlem

PS5 och 1440p? Stöder konsolen 1440p nu? Eller är det en liten ”läcka” om att PS5 skall få stöd för 1440p? Eller har jag missat något här?

Medlem
Skrivet av Genub:

PS5 och 1440p? Stöder konsolen 1440p nu? Eller är det en liten ”läcka” om att PS5 skall få stöd för 1440p? Eller har jag missat något här?

Det avser intern upplösning, dvs vad spelmotorn renderar. Output resolution kommer att vara 2160p.

Medlem
Skrivet av Valvarexart:

Det avser intern upplösning, dvs vad spelmotorn renderar. Output resolution kommer att vara 2160p.

Jaha intressant! Tack för info, det visste jag ej!

Jh
Medlem

Hade varit kul med en Stadia släpp på den. Synd. 😑


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av Valvarexart:

Det avser intern upplösning, dvs vad spelmotorn renderar. Output resolution kommer att vara 2160p.

Och om du spelar det på en 1080p panel? Kommer det renderas i 1440, först skalas upp till 2160p och sedan ner till 1080? Det vore ju idioti att skala fram och tillbaka. Eller hur funkar det?

Medlem
Skrivet av maq777:

Och om du spelar det på en 1080p panel? Kommer det renderas i 1440, först skalas upp till 2160p och sedan ner till 1080? Det vore ju idioti att skala fram och tillbaka. Eller hur funkar det?

Skulle gissa på att det renderas internt i 1440p och skalas ner till 1080p, om man valt det som upplösning i konsolens inställningar.

1
Skriv svar