Nintendo Switch har snart sålt mer än Playstation 3 och Xbox 360

Robot
Nintendo Switch har snart sålt mer än Playstation 3 och Xbox 360

84,5 miljoner konsoler skeppade – kan slå 100 miljoner i år.

#nintendo, #switch


Medlem

3ds med sin bakåtkompabilitet hade så extremt stort utbud av bra spel, speciellt jrpg.
Mest nostalgi med nes och snes dock

Medlem

Är Switch samma generation som PS3 och Xbox 360? hade för mig att det var mycket nyare än så.

Redaktör
Skrivet av Rydell1986:

Är Switch samma generation som PS3 och Xbox 360? hade för mig att det var mycket nyare än så.

Njae, prestandamässigt ligger den väl närmare PS4/Xbox One tror jag, eller en blandning. Men Nintendo kör ju sitt eget race och satsar mer på innovationer än rå kraft i sina maskiner. De två andra slåss ju direkt mot varandra med nästan identiska konsoler och release med några veckors mellanrum för de två senaste generationerna.


signatur
Medlem

Den ligger alltså 12 miljoner före PS2 försäljning efter samma tid, världens mest sålda konsol, vart ska detta sluta? Inga prissänkningar hittills och inga tecken på avstannad försäljning. Helt sjukt hur många spel som säljer så oerhört stora volymer också.

Medlem

Om Switch Pro kommer räknas in i samma statistik lär det bli galet många. Gissningen är att det gör det, medan en spekulativ riktig uppföljare inte gör det. Min spontana känsla är att det hos Nintendo finns en större andel som är villiga att vara dubbelköpare även utanför entusiastsvängen.

eld
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Njae, prestandamässigt ligger den väl närmare PS4/Xbox One tror jag, eller en blandning. Men Nintendo kör ju sitt eget race och satsar mer på innovationer än rå kraft i sina maskiner. De två andra slåss ju direkt mot varandra med nästan identiska konsoler och release med några veckors mellanrum för de två senaste generationerna.

Sen var det ju alltid lite långsökt att förvänta sig en portabel ps4'a när switchen släpptes, så om något så är det här första gången nintendo krämat på ordentligt med hårdvaran med tanke på att föregångaren var 3ds'en!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Njae, prestandamässigt ligger den väl närmare PS4/Xbox One tror jag, eller en blandning. Men Nintendo kör ju sitt eget race och satsar mer på innovationer än rå kraft i sina maskiner. De två andra slåss ju direkt mot varandra med nästan identiska konsoler och release med några veckors mellanrum för de två senaste generationerna.

Sen om man jämför med tidigare generationer så är ju Switch en sammanslagning av stationärt och portabelt samt ända konsolen som man kan spela deras spel på.
Viruset har ju också hjälpt typ all elektronisk försäljning.

Jämför man innovationer så ligger ju Sony ganska högt med, med PS move, 3D Spel(PS3), kortspel(eye of judgement), touchpad, blu-ray, Dualsense, VR, Singstar och säkert fler saker som jag inte kommer på nu
Sen så kan man ju såklart diskutera vad som var halvhjärtade gimmicks och vad som egentiligen ledde till någon vettig produkt eller utveckling.
Ett stort minus i utvecklingen får Nintendo dock för att inte dra nytta av internet, de är totalt sämst på detta och viss annan teknik.
Lite konstigt ändå, eftersom att de hade intresset redan till typ NES tror jag, vet att 64DD hade stöd i alla fall.

Bra siffror dock, speciellt med tanke på hur illa det gick med Wii U, tror dock inte på ursäkten att det var namnet som var problemet med den konsolen.

It's not a lake, it's an ocean

Det är ofattbart att sälja nästan 30 miljoner konsoler under ett enda år. Men med en ny konsol från Nintendo vet man aldrig hur det kommer att gå.

Gamecube: 21 miljoner
Wii: 101 miljoner
Wii U: 13 miljoner
Switch: över 100 miljoner

Snacka om bergochdalbana.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Kontot avslutas

Jag gillar att spela på Switch så länge som det inte är några problem, men favoriten är Wii U.
Kan spela både Wii spel och Wii U spel.
Kan spela Virtual Console och Wii Ware spel från Wii Shop som jag redan köpt eftersom butiken är stängd för att kunna handla mer, men vill jag köpa något nytt så finns det massor av spel på E-Shop fortfarande som jag kan handla och spela.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Jag svarade NES 8-Bit i pollen. Har även ägt en NiNTENDO 64, GameCube och nu en Switch. Personligen är jag rätt trött på NiNTENDO dock. Jag är för krävande på det tekniska och där har företaget en enorm väg att gå för att tillfredsställa mig. Sedan är alla spel så färgglatt och lättsamt för min smak. Sedan tycker jag inte att det är så kul att lira på den lilla skärmen i bärbart läge. Allt blir så extremt litet och det sabbar känslan för egen del. The Witcher 3 var verkligen ingen höjdare på Switchen som blev en suddig oskarp smörja. Och kör man i dockat läge orkar inte maskinen med att visa tillräckligt skarp grafik för egen del.

Jag är inte längre rätt målgrupp helt enkelt. Jag håller mig till PlayStation och PC där jag får min fix av tunga story drivna äventyr med vuxna teman som jag älskar att spela.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Rätt sjukt ändå med tanke på sån tråkig konsol och inga spel att hurra för.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Rätt sjukt ändå med tanke på sån tråkig konsol och inga spel att hurra för.

Det är därför den säljer rekordmycket, för att den är tråkig och utan spel.

Inaktiv

Skoj att se att så mpnga har Gamecube som favorit. Då hade dom allt, prestandan, sina egna spelserier och tog chanser spelmässigt. Dessutom ett bra tredjepartsstöd. Grym konsoll.

Fragtjuv

Det är riktigt imponerande av Nintendo! Men det går ju inte att komma ifrån att deras egna varumärken ofta resulterar i ruskigt bra spel med spelglädje i fokus. Precis som några andra varit inne på så lär ju En Pro-variant räknas in i samma siffror så Switch har stora möjligheter att bli den bäst säljande konsolen någonsin.

Eftersom konceptet fungerat så bra så skulle det inte förvåna mig om Nintendo kommer köra vidare på koncepter i framtiden.

Switch, Switch Pro, Switch Pro 360, Switch Pro One, Switch Pro One X, Switch Pro Series X/S


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

1
Skriv svar