Höga betyg, release imorgon – här är släpptrailern för Resident Evil Village

Robot
Höga betyg, release imorgon – här är släpptrailern för Resident Evil Village
Medlem

Är säkert bra, men känns ändå som mottagandet är klart mer ljummet än till 7?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hade köpt det om det hade inte varit första person, fastnade aldrig för sjuan av den anledningen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Hade köpt det om det hade inte varit första person, fastnade aldrig för sjuan av den anledningen.

samma här, första timmen var väl lite kul otäck men sen var det inte lika intressant.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Är säkert bra, men känns ändå som mottagandet är klart mer ljummet än till 7?

Nja, det är bara att förväntningarna blir alltid högre när föregångaren är "extra" bra och speciell. Samma sak, om man tänker på CyberPunk 2077, bara 2 år sedan, även i skicket vid release hade spelet fått ett mycket mer Wow faktor, men förväntningar och krav från oss är så extremt höga, och allt ska vara perfekt och får knappt ha nåt som inte är som vi vill?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Är säkert bra, men känns ändå som mottagandet är klart mer ljummet än till 7?

Håller med.

Tänker att det är för att sjuan var det första nya efter den hemska sexan. Tillbaka till rötterna med ett spökligt hus samt något helt nytt i form av första person.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Nja, det är bara att förväntningarna blir alltid högre när föregångaren är "extra" bra och speciell. Samma sak, om man tänker på CyberPunk 2077, bara 2 år sedan, även i skicket vid release hade spelet fått ett mycket mer Wow faktor, men förväntningar och krav från oss är så extremt höga, och allt ska vara perfekt och får knappt ha nåt som inte är som vi vill?

Jag tycker inte att kraven från "oss" är extremt höga. Att störa sig på krascher, bristfällig animering, etc, är fullt rimligt då där finns så många alternativ som visar att det går att göra.

Ingen förväntar sig perfektion.

Standarden har höjts och den är vad de flesta utgår ifrån och förväntar sig.

Känns rimligt och positivt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag gillade 7:an, störde mig inte alls på first-person.
8:an demo var ok, så jag ser framemåt 8:an

Medlem

resident evil. spelserien jag verkligen vill tycka om men inte pallar med pga hela grejen med att alltid vara jagad av nånting, och inte kunna slappna av annat än i save rooms.

köpte RE7 när det kom, men slutade spela pga stressen att alltid ha den där gubben efter sig. köpte RE2 remaken nåt år senare, och det blev samma sak där med gubben i rock, sen likförbannat köpte jag RE3 remaken och slutade spela det med ganska snart. att hela tiden ha nån jävel efter sig är ju inte ens läskigt, bara irriterande. jag gillar ju spelen i övrigt, men vafan.

förutsätter att village fortsätter på samma koncept, så skippar nog det.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Standarden har höjts och den är vad de flesta utgår ifrån och förväntar sig.
Känns rimligt och positivt.

Det är en sak att standarden höjts och förväntingarna nu ligger på den nya standarden - och att man förväntar sig att spel ska höjja standarden höja standarden (ibland mycket) ifrån vad den ligger på nu.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av quadratis:

resident evil. spelserien jag verkligen vill tycka om men inte pallar med pga hela grejen med att alltid vara jagad av nånting, och inte kunna slappna av annat än i save rooms.

köpte RE7 när det kom, men slutade spela pga stressen att alltid ha den där gubben efter sig. köpte RE2 remaken nåt år senare, och det blev samma sak där med gubben i rock, sen likförbannat köpte jag RE3 remaken och sluta spela det med ganska snart. att hela tiden ha nån jävel efter sig är ju inte ens läskigt, bara irriterande. jag gillar ju spelen i övrigt, men vafan.

förutsätter att village fortsätter på samma koncept, så skippar nog det.

Man lär ju inte vara jagad hela tiden från början till slut av spelet är nog bara få tillfällen.

Är sjukt taggad på det här spelet iaf hoppas det blir skoj

Medlem

Lite ammo och jagad.. Ja blir stressigt. En bössa från Doom Eternal och sen hade det varit klart

Medlem

Testade demot till PS4 nyss och nu är jag pepp! Imorgon skaffar jag det och så får det ligga tills jag är klar med Witcher 3 om sisådär 2 - 3 veckor 😁

Medlem

Knapp timme kvar nu. Tagga! 😁


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av quadratis:

resident evil. spelserien jag verkligen vill tycka om men inte pallar med pga hela grejen med att alltid vara jagad av nånting, och inte kunna slappna av annat än i save rooms.

köpte RE7 när det kom, men slutade spela pga stressen att alltid ha den där gubben efter sig. köpte RE2 remaken nåt år senare, och det blev samma sak där med gubben i rock, sen likförbannat köpte jag RE3 remaken och sluta spela det med ganska snart. att hela tiden ha nån jävel efter sig är ju inte ens läskigt, bara irriterande. jag gillar ju spelen i övrigt, men vafan.

förutsätter att village fortsätter på samma koncept, så skippar nog det.

Skulle varmt tipsa om både RE4 och RE5 (om du inte kört dem ännu?).
Framförallt 4'an. Gameplaymässigt har det åldrats otroligt väl. Väldigt lätt att komma in i och väldigt svårt att bemästra. Stundvis riktigt utmanande. Jäkligt skön humor emellanåt med vasst röstskådespel.
Omspelningsvärde deluxe.
Se bara till att köra med kontroll (ifall du lirar på PC) och ändra knapp-schemat till "modern", så att man siktar med vänster trigger + rör lasersiktet med höger sticken och skjuter med höger trigger. ✌️
Man kan ju såklart köra classic också men det känns inte direkt hundra.

Likaså 5'an har åldrats med värdighet då det har nästintill samma spelstil och är otroligt snyggt för att vara från 2008. Lämpar sig bäst för coop-spelande med en kompis.

Medlem

Spelet låstes upp nu klockan 02.00 på Steam så jag tankar det för fullt. Ska dock sova nu men imorgon (idag) när jag vaknar så smäller det med starten på äventyret i Resident Evil 8. Gonatt..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Hoppas EG och Posten fixar leverans till idag annars blir helgen förstörd, har inte tid att spela nästa vecka.

Medlem
Skrivet av quadratis:

resident evil. spelserien jag verkligen vill tycka om men inte pallar med pga hela grejen med att alltid vara jagad av nånting, och inte kunna slappna av annat än i save rooms.

köpte RE7 när det kom, men slutade spela pga stressen att alltid ha den där gubben efter sig. köpte RE2 remaken nåt år senare, och det blev samma sak där med gubben i rock, sen likförbannat köpte jag RE3 remaken och sluta spela det med ganska snart. att hela tiden ha nån jävel efter sig är ju inte ens läskigt, bara irriterande. jag gillar ju spelen i övrigt, men vafan.

förutsätter att village fortsätter på samma koncept, så skippar nog det.

Hehe därför moddade jag bort mr X i re 2 remake. Pallade inte att han skulle jaga en. Körde även in fps modden. Önskar de kunde göra ett zombie suvival, crafting fps spel i RE engine och skippa alla super munterade bossar. RE engine spel är så jäkla snyggt

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det är en sak att standarden höjts och förväntingarna nu ligger på den nya standarden - och att man förväntar sig att spel ska höjja standarden höja standarden (ibland mycket) ifrån vad den ligger på nu.

Sluta svamla i nattmössan är du snäll

Medlem
Skrivet av Circuit:

Sluta svamla i nattmössan är du snäll

Får väl jag göra bäst f*n jag vill.

Ett privilegium som jag har alla intentioner att nyttja till max.


signatur

subterranean homesick alien

Ook
Bibliotekarie (UU)

Och redan innan spelsläpp på vissa håll och kanter har folk på Twitch redan klarat av spelet och planerar speedruns. Kan sägas att jag av en händelse såg speedrunnern Distortion2 och eftertexterna rullade. Tack och lov ingen spoiler där som svepte förbi.

Kek.

Men blir nog att testa så småningom men hålla sig borta från recensioner och streaming.

Skribent
Skrivet av Razken:

Skulle varmt tipsa om både RE4 och RE5 (om du inte kört dem ännu?).
Framförallt 4'an. Gameplaymässigt har det åldrats otroligt väl. Väldigt lätt att komma in i och väldigt svårt att bemästra. Stundvis riktigt utmanande. Jäkligt skön humor emellanåt med vasst röstskådespel.
Omspelningsvärde deluxe.

Nu håller jag med om att 4an är bra, men skulle nog inte säga röstskådespelandet är specielly bra. På sin höjd är det lite charmigt, men väldigt väldigt ostigt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kanske ska ta tag i att testa sjuan nu, borde vara färdigpatchat vid det här laget. Har ganska låga förväntningar efter sexan..

Medlem
Skrivet av baxtex:

Kanske ska ta tag i att testa sjuan nu, borde vara färdigpatchat vid det här laget. Har ganska låga förväntningar efter sexan..

Sexan och sjuan är två väldigt olika spel, vågar nästa kalla det olika genrer.
Dessutom så tycker jag att sjuan har varit rätt stabil sen release även opatchat, så det är bara att köra, det är riktigt bra!

Medlem

Kan någon vara snäll och länka till sidan där man ser hur spelet fungerar till alla format? Hittar den nämligen inte...

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Kan någon vara snäll och länka till sidan där man ser hur spelet fungerar till alla format? Hittar den nämligen inte...

https://www.youtube.com/watch?v=AmXUoWvsuXM

Här är en av digital foundrys analyser. I korthet har PS5 snabbare laddningstider men Xbox Series X har lite mer stabil framerate i vissa områden. Jag har kört både demon på ps5 och pc och valde pc.

Medlem
Skrivet av Andyrew:

https://www.youtube.com/watch?v=AmXUoWvsuXM

Här är en av digital foundrys analyser. I korthet har PS5 snabbare laddningstider men Xbox Series X har lite mer stabil framerate i vissa områden. Jag har kört både demon på ps5 och pc och valde pc.

Tack, men jag har dessvärre inte tid att titta igenom en video med tanke på att jag är hemma själv med en 1,5 åring 😅

Jag ville egentligen veta hur det fungerar på PS4-Pro och vilka lägen som finns att tillgå. Såg att det var gratis uppdatering till PS5 när det väl blir aktuellt.

Skribent
Skrivet av quadratis:

köpte RE7 när det kom, men slutade spela pga stressen att alltid ha den där gubben efter sig. köpte RE2 remaken nåt år senare, och det blev samma sak där med gubben i rock, sen likförbannat köpte jag RE3 remaken och sluta spela det med ganska snart. att hela tiden ha nån jävel efter sig är ju inte ens läskigt, bara irriterande. jag gillar ju spelen i övrigt, men vafan.

Nu håller jag med dig lite här, dock frågar jag mig lite varför du köpte RE3-remaken då 3an var spelet som i original startade hela "jaga-trenden"? XD

(Är också därför jag inte haft något intresse av RE3-remaken)


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Tack, men jag har dessvärre inte tid att titta igenom en video med tanke på att jag är hemma själv med en 1,5 åring 😅

Jag ville egentligen veta hur det fungerar på PS4-Pro och vilka lägen som finns att tillgå. Såg att det var gratis uppdatering till PS5 när det väl blir aktuellt.

Ja, så kan det vara...

Pro kan köra performance eller resolution, resolution är ocappat 30 fps/4k. Ligger runt 35-39. Performance är 60 fps men lägre upplösning.

Medlem
Skrivet av Andyrew:

Ja, så kan det vara...

Pro kan köra performance eller resolution, resolution är ocappat 30 fps/4k. Ligger runt 35-39. Performance är 60 fps men lägre upplösning.

Tusen tack.

Då blir det köp idag på El-giganten. Där kostar det nämligen 499 kr på PS4 och 599 kr på PS5 (konstigt nog med tanke på gratis uppdatering till PS5 om man äger PS4-versionen).

12
Skriv svar