Vilket spel har ni lagt mest pengar på?

Medlem

MMO-prenumerationer i stort, men allra främst wow med alla expansioner samt prenumeration då under ganska många år. Blir tyvärr inte lika mycket MMOande nuförtiden. När man väl egentligen har råd med stabilare inkomst så har man inte tiden istället!

Gnällkuk
Skrivet av ohGr:

GTA V, köpte det tre gånger, PS3, PS4, PC. Inte en krona lagd på sharkcards dock

Haha, samma här! Meningslösa köp nästan då jag var rätt trött på spelet när jag skaffade det till PS4an, blev inte supermycket spelande där. Sen köpte jag det till PC, tänkte att man skulle slippa laddningstiderna, men nej. Man fick samma laddningstider, extermt kass nätverkskod med disconnects och fuskare.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

World of Warcraft utan tvekan. Aktiv sub sedan mitten av TBC, och sen en massa rasbyten, serverflyttar osv...
CSGO är nog tvåa på listan, när det begav sig hade jag skins för 5-10k innan jag slutade och sålde av allt.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Misstänker att det är WoW för min del, spelade det bara drygt ett år men blir ju ändå en slant.
Bortser man från det så är det nog Borderlands-serien, plockat på mig varenda spel samt alla DLC's.

Medlem

Spelade Lineage 2 i minst 5-6 år. Tog förvisso pauser emellanåt.

Borde landa på något mellan 5000-8000 kr?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Dungeons & Dragons.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Star Citizen.
Allt som allt tror jag det är runt 8k. Man ska inte gråta över spilld mjölk, helst inte som jag hade nog råd med det.
Min räddning från att inte spenderat mer var att näsan tog upp någon form av rutten stank och höll mig ifrån.

Medlem

Gloomhaven brädspelet. Backa både Gloomhaven och Frosthaven på kickstarter och även inhandlat Jaws of the Lion. Sen har mycket plast gått åt för att 3d printa propps och färg för att måla allt. Kanske runt 5000.

Sen kan jag rekommendera alla som gillar dessa typer av spel att spana in Descent som kommer i en ny version i Augusti.

https://www.webhallen.com/se/product/327498-Descent-Legends-i...

På PC är det Final Fantasy XIV då jag subbat i 6 år och köpt alla expansionerna. För mig är det en skit summa med tanke på underhållningsvärdet jg fått ut.

Medlem

Final Fantasy XI - spelet är ju nu typ 18 år gammalt eller nåt, skulle gissa att jag betalade kanske 13 år åtminstone, och stor del av den tiden för 2 karaktärer. vill inte ens försöka räkna hur mycket pengar det blir..

Medlem

eve online, varit subbed i 8 år ungefär utan avbrott, så grovt räknat är det väl run 10-12 tusen, kanske aningen mer.

Medlem

World of Tanks är nog spelet jag lagt mest pengar på. Det är dyrt med virtuella stridsvaganar.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Dungeons & Dragons.

Det är ju inte ens en synd, det är något positivt xD

Jag har spenderat nog mest på Europa Universalis IV
Det ligger runtomkring 1100-1400 kronor skulle jag gissa på, jag köper DLC's nästintill alltid när det är på rea

Medlem

Star Citizen skulle jag tro. Annars alla månader/år premunation på DAOC/Wow.

Medlem

Köpte ett skepp i Star Citizen för 2500 2013. Har fortfarande inte spelat spelet.

Medlem
Skrivet av sofam:

DCS... Utöver 10-12 flygplan för ca 70 EUR styck så har jag köpt VR-hjälm och Thrustmaster Warthog med mera.

Haha, samma här. Nu har jag dock lugnat mig lite med planen, blir för dyrt annars och hinner/orkar inte lära mig alla. Oculus Rift och Warthog här också, samt pedaler.

Medlem

jag gav 4200kr för ett komplett mr gimmick för många år sen.


signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Haha, samma här. Nu har jag dock lugnat mig lite med planen, blir för dyrt annars och hinner/orkar inte lära mig alla. Oculus Rift och Warthog här också, samt pedaler.

Jag har lärt mig Viggen, F-16, F/A-18, UH-1 och Ka-50 men jag har en backlog på M2000C, AV-8B, MiG-21 och Mi-8... Käre tid.

Medlem

Tänker efter.

Oj. Oj då. Oj oj oj. Herregud, vad har jag gjort. xD

Tid och pengar (hyfsat) väl investerade, jag har varit underhållen genom åren.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

På den tiden så måste jag säga WoW Vanillaa (subscription alltså). Vad kostade det då? En hundring i månaden? Minns ej...

Medlem

DCS World skulle jag tro. Varje DLC kostar ju lika mycket som ett vanligt spel, och man har köpt på sig några flygplan genom åren. Microsoft Flight Simulator och Star Citizen är också möjliga kandidater.

Medlem

FFXIV. Köpte fysiska CE-versioner av A Realm Reborn och alla tre expansionerna, plus såklart flera års prenumeration. Många tusenlappar där, men jag ångrar inte en krona.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Jag har köppt divinity original sin 2 två gånger till fullpris. Först till ps4. När jag insåg att hanteringen av inventory var lika enkel som att utföra en knäoperation med bakbundna händer köpte jag det till fullpris på pc.

Annars är det nog robotwars på blipp.se (vill jag minnas), transaktioner via SMS på min fars mobil. Dock var det ju inte så dyrt för mig personligen.

Star Trek Online. Ett lifetime konto för 2200 och en massa mikrotransaktioner har det blivit genom åren.

Gen
Medlem

Wow utan tvekan, köpte dessutom CE ett bra tag samt alla subs och mount köp så det blir en bra slant.

ELF
Medlem

Star Citizen (High Admiral)


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Vågar jag inte tänka på. Har subscribat EvE online sedan starten kring 2003 eller därikring. Samma med FFXIV sedan starten vid 2014 eller så.

Sedan Star Citizen, subscriber sedan starten plus nån donation på det = Space Marshal. Tyvärr är det lätt att ta reda på hur mycket man pyntat in sedan 2012 där

Så är ju tur att hobbybudgeten varje månad är väl tilltagen. Lägger inga pengar på alkohol/fest, tobak eller droger. Blir Böcker, spel och teknik istället

Medlem

DCS-Val här
Har nästan alla moduler...
Och hårdvara.
Och hemma-byggen.

Är en hel del pengar...
Uppskattningsvis 20k+SEK


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Payday 2 DLC, vet inte hur mycket jag lagt i spelet (alltid köpt DLC när dom varit på rea så det borde inte vara allt för mycket)


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

World of Warcraft alla dagar i veckan. Har köpt alla pets, mounts, toys och transmogs i shoppen plus en del tokens. För att inte tala om Collectors edition för varje expansion 💸💸💸

Medlem

Final Fantasy XIV utan tvekan då jag betalar både min egen och min dotters subscription varje månad + expansioner samt diverse inköp på Mogstation.

Skriv svar