Heavy Rain-skaparen besviken på Natal

Robot
Medlem
Heavy Rain-skaparen besviken på Natal

Nu är ju heavy rain en ps3 exklusiv titel. men jag känner ändå att jag måste säga: I TOLD YOU SO!

Medlem

Man ska alltid ta nya saker med en nypa salt ofc så överdriver MS de är ganska duktiga på det.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Vanliga spel som Halo, Mass Effect m.m. ser jag inte som speciellt Natal-vänligt. Dessa spel kräver knappar.

Jag tror Natal kommer bli jävligt nice till partyspel, men de är inget för en hardcore gamer.

Sen kan ju Natal precis som PS Eye komplettera en vanligt handkontroll och användas för t.ex. facetracking i bilspel.

Beroende på vad Natal kommer kosta (1000kr?) så blir de nog ett köp, OM dom lyckas leverera en bra känsla. Dock så prioriteras PS Move i första hand, den kontrollen är ju som gjord för Heavy Rain

Medlem

Är väl mer regel än undantag att spelföretag överdriver deras egna produkters kvalité.

Medlem

Mer regel än undantag också, att folk som producerar spel åt andra konsoler inte har så mycket till övers för konkurrenterna.
Nåja, den som lever får se...

Medlem

Det återstår att se vad Natal kommer att erbjuda men med PS3 som min enda konsol så ryker den nog från min inköpslista innan jag ens hunnit ropa "BAM! There it is!".


signatur

I'm just sayin...

Medlem

Heavy Rain verkar ju inte direkt bra heller så...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Säger som TruB, I told you so!

Medlem

Hipshot: Skojar du, det är ju ett revolutionerande spel där du får duscha och mata dina sims! (Har iofs bara sett prologen och första kapitlet in action.)

Till er andra:
Sony och Nintendo har ju aldrig varit missledande vad sin rörelseigenkännande hårdvara klarar av i marknadsföringsyfte?

Alla tre alternativen kommer dock vara dåliga med sina begränsningar, pga att ingen klarar av hinder. Behövs som minimum 6 kameror eller ett system byggt på igenkänning och distansuträkning av två punkter genom materia.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Heavy Rain verkar ju inte direkt bra heller så...

Hehe jasså? Utveckla.

Medlem
Skrivet av liath:
Skrivet av Hipshot:

Heavy Rain verkar ju inte direkt bra heller så...

Hehe jasså? Utveckla.

Vissa ser på spel och spelar filmer men jag föredrar att se på film och spela spel.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av liath:
Skrivet av Hipshot:

Heavy Rain verkar ju inte direkt bra heller så...

Hehe jasså? Utveckla.

Vissa ser på spel och spelar filmer men jag föredrar att se på film och spela spel.

Hade inte du bara sett prologen och första kapitlet in action?

Inaktiv

"Heavy Rain-skaparen besviken på QA teamet" borde det stå.

Medlem

Heavy Rain var en jävligt stor besvikelse. Bytte in det för God of War 3 efter vi kört igenom det en gång.

Skrivet av DeKvittar:

Hipshot: Skojar du, det är ju ett revolutionerande spel där du får duscha och mata dina sims! (Har iofs bara sett prologen och första kapitlet in action.)

Till er andra:
Sony och Nintendo har ju aldrig varit missledande vad sin rörelseigenkännande hårdvara klarar av i marknadsföringsyfte?

Alla tre alternativen kommer dock vara dåliga med sina begränsningar, pga att ingen klarar av hinder. Behövs som minimum 6 kameror eller ett system byggt på igenkänning och distansuträkning av två punkter genom materia.

Håller med till 100% på ditt sista stycke.

Rörelseprylar är lite av industrins våta dröm. Något som "alla" kan ta till sig och som lockar "alla" konsumentgrupper som normalt sett inte spelar. SONY och Microsoft kommer inte lyckas bättre än Nintendo med sina tekniker. Rörelsespel kommer fortsätta vara en ploj, en gimmick som roar kanske efter ett par öl.

Nintendo lyckades sälja poljen mycket väl och nog fasen sålde Wii. Dock ligger nog majoriteten av dessa Wii's på begagnatmarknaden nu. Jag minns dessvärre inte var artikeln om detta publicerades, sorry.
Var över hos vänner under påskhelgen och festa och inte stod vi framför TVn och veva. Vi spelade New Super Mario Brothers. Spelet utnyttjar rörelse lite men min poäng är att branschen kommer gå "Back To Basics" om ett par år.

Medlem

natal suger förmodligen i jämförelse med sonys move...

Avstängd

som att Sony inte har överdrivet någon gång då? ;p

Medlem
Skrivet av elmackonr1:

natal suger förmodligen i jämförelse med sonys move...

Eller så kommer de att vara ganska så lika bra, fast Natal erbjuder total frihet?
Skulle inte hylla eller hata någon av teknikerna förrän de är på marknaden, det är många månader kvar innan release, och sen lär mjukvaruuppgraderingar förbättra upplevelsen ytterligare. Bara dumt att vara fan av ett visst märke och avsky de andra av ren princip

Inaktiv

Vad oväntat att något överhypeas, "nästan ljuger" går ju att applicera på alla företag...

Medlem
Skrivet av Icewind:

Heavy Rain var en jävligt stor besvikelse. Bytte in det för God of War 3 efter vi kört igenom det en gång.

Vad f*n har detta med nyheten att göra?

För det andra har du än väldigt dålig spelsmak. Båda spelen är fantastiska enligt mig!

David Cage har en poäng men vi får se när det väl släpps. just nu är Natal en EYE TOY 1.5 för mig.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Heavy Rain verkar ju inte direkt bra heller så...

Heavy Rain är guld värt. Döm inte ett spel innan du har spelat det.

Medlem
Skrivet av robineng:

Vad oväntat att något överhypeas, "nästan ljuger" går ju att applicera på alla företag...

Så det är ok då? bra där..

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av Icewind:

Heavy Rain var en jävligt stor besvikelse. Bytte in det för God of War 3 efter vi kört igenom det en gång.

David Cage har en poäng men vi får se när det väl släpps. just nu är Natal en EYE TOY 1.5 för mig.

Bra. Då är den bättre och EYE TOY är en sämre version. Eftersom den är patchad.

KoP
Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Icewind:

Heavy Rain var en jävligt stor besvikelse. Bytte in det för God of War 3 efter vi kört igenom det en gång.

Vad f*n har detta med nyheten att göra?

För det andra har du än väldigt dålig spelsmak. Båda spelen är fantastiska enligt mig!

David Cage har en poäng men vi får se när det väl släpps. just nu är Natal en EYE TOY 1.5 för mig.

Det heter att man har olika smak. Lika illa som att beskylla någon för att ha dålig musiksmak el. filmsmak.

När man börjar tro att ens egna smak är den enda rätta som alla andra borde följa, det är då man fått en släng av hybris.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Bra. Då är den bättre och EYE TOY är en sämre version. Eftersom den är patchad.

ok?

Medlem

Usch för rörelsekänslighet i min åsikt men det finns gott om folk som tycker det är helballt så hoppas dom blir nöjda och glada i alla fall.
Varför skulle (från en Heavy Rain utvecklares ståndpunkt) Move vara bättre än Natal? Hade varit bättre att höra något om det istället för varför Natal inte är bra... ?

Inaktiv
Skrivet av TruB:
Skrivet av robineng:

Vad oväntat att något överhypeas, "nästan ljuger" går ju att applicera på alla företag...

Så det är ok då? bra där..

Det sa jag aldrig. Men ifall man skulle haka upp sig på att någon "nästan ljög" med sin hype så skulle det ju inte finnas plats för andra nyheter.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Heavy Rain verkar ju inte direkt bra heller så...

Håller med. Cage kastar sten på ett jordklot gjort av glas.

Skrivet av DeKvittar:

Hipshot: Skojar du, det är ju ett revolutionerande spel där du får duscha och mata dina sims! (Har iofs bara sett prologen och första kapitlet in action.)

Till er andra:
Sony och Nintendo har ju aldrig varit missledande vad sin rörelseigenkännande hårdvara klarar av i marknadsföringsyfte?

Heavy Rain är en film & inget revolutionerande. Det har gjorts likadana interaktiva filmer sedan 1983.

Vad var överdrivet i Nintendo-reklamen?


signatur

Where one man falls,
another one stands.

1
Skriv svar