Nu kan du lira Superhot VR i 120 fps med Quest 2

Robot
Nu kan du lira Superhot VR i 120 fps med Quest 2
Medlem

Detta spelet är bland de vr spel jag och mina vänner haft mest kul med. Kan rekommendera ett köp. Mycket roligare än vanliga spelet.

Medlem

Och här väntar jag fortfarande en månad senare på det jag behöver från Facebook så jag kan RMA:a min Quest 2 med WiFi som inte fungerar. Om jag någonsin får det löst har jag en del kul att leka med 😁

Skrivet av Lilagröt:

Detta spelet är bland de vr spel jag och mina vänner haft mest kul med. Kan rekommendera ett köp. Mycket roligare än vanliga spelet.

Om det är samma som SteamVR-versionen så är det dock chockerande kort. Om jag lyckades förstå deras överkomplicerade menysystem rätt så var det mycket få banor.

Mellan 1 till 3 timmar enligt https://howlongtobeat.com/game?id=42418

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Om det är samma som SteamVR-versionen så är det dock chockerande kort. Om jag lyckades förstå deras överkomplicerade menysystem rätt så var det mycket få banor.

Mellan 1 till 3 timmar enligt https://howlongtobeat.com/game?id=42418

Ja men hellre ett kort kul spel. Än ett som man tröttnar på och aldrig spelar igenom. Tror det kostade 150kr eller något.

Skrivet av Lilagröt:

Ja men hellre ett kort kul spel. Än ett som man tröttnar på och aldrig spelar igenom. Tror det kostade 150kr eller något.

Normalpris är 250 kronor. Sen tycker jag det är synd att ha så lite innehåll när de väl skapat alla system, resurser och grafik. I förhållande till hela spelet hade det nog tagit väldigt lite extra arbete för varje bana. Fienden har ju uppenbarligen en AI så de behöver bara spawna in dem enligt en klocka för att erbjuda lite variation. Deras kliniska vita miljöer med identiska fiender är mycket snygga och det ligger säkert mycket arbete bakom det, men när de väl lagt grunden för det så tror jag det är ovanligt lätt att skapa mer innehåll i den stilen.

Edit: Jag dissar inte spelet annars, det är mycket bra. Bara för kort i förhållande till priset.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Normalpris är 250 kronor. Sen tycker jag det är synd att ha så lite innehåll när de väl skapat alla system, resurser och grafik. I förhållande till hela spelet hade det nog tagit väldigt lite extra arbete för varje bana. Fienden har ju uppenbarligen en AI så de behöver bara spawna in dem enligt en klocka för att erbjuda lite variation. Deras kliniska vita miljöer med identiska fiender är mycket snygga och det ligger säkert mycket arbete bakom det, men när de väl lagt grunden för det så tror jag det är ovanligt lätt att skapa mer innehåll i den stilen.

Edit: Jag dissar inte spelet annars, det är mycket bra. Bara för kort i förhållande till priset.

Ja det känns som ett spel där de enkelt kunnat göra det tre gånger så långt, men hade det varit kul då? Kanske hade upplevts som att man bara gör samma sak om och om igen. Jag vet inte men jag var i alla fall inte missnöjd med speltiden. Men jag använder mest mitt VR som kul grej på spelkvällar med kompisar står inte och kör storydrivna spel. Så då är det ju en fördel om det är enkla snabba spel.

Medlem

När det gäller priset kan man även tänka på att VR spel har en avsevärt mindre Skara människor att sälja spel till, jämfört med vanliga spel.
Tror många stora utvecklare går back på VR spelen men att det kan vara värt det för att i alla fall vara aktuell. Riktig killgissning där.
Man kan även tänka sig att man kan ta mer betalt för vissa spel, då man får anta att folk lagt ganska mycket pengar på sina riggar.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Normalpris är 250 kronor. Sen tycker jag det är synd att ha så lite innehåll när de väl skapat alla system, resurser och grafik. I förhållande till hela spelet hade det nog tagit väldigt lite extra arbete för varje bana. Fienden har ju uppenbarligen en AI så de behöver bara spawna in dem enligt en klocka för att erbjuda lite variation. Deras kliniska vita miljöer med identiska fiender är mycket snygga och det ligger säkert mycket arbete bakom det, men när de väl lagt grunden för det så tror jag det är ovanligt lätt att skapa mer innehåll i den stilen.

Edit: Jag dissar inte spelet annars, det är mycket bra. Bara för kort i förhållande till priset.

Deras team är inte stort för det första, så det tar ju tid att släppa nytt material. De har släppt en stand-alone expansion för spelet, och VR versionen skiljer sig lite från orginalet. https://en.wikipedia.org/wiki/Superhot
Hur lång tid det tar att göra en bana tar nog sin tid, för du vill se till att du gör något som kan kännas som unikt och intressant så att det inte blir för repetitivt.
Tror inte de rullar på tummarna direkt efter de släppte spelet. Vem vet, de kanske håller på med en Super Hot 2 som en redig uppföljare som har inbyggd VR funktion m.m..

Det blir lite svårt att skapa fler banor till deras nuvarande spel om de känner för att skapa något helt nytt istället och fokusera på det (som t.ex. en VR version).

Medlem

Ville bara skriva att det är otroligt kul att se all plats VR har fått i nyhetsflödet på FZ.

Medlem

Finns några fler spel som också får 120hz stöd.
https://uploadvr.com/every-game-120hz-quest-2/

även Virtual desktop har 120hz så man kan köra PCVR om man klarar av det i 120hz.
Vilket tex inte AirLink eller (kabel)Link stödjer, där är det max 90hz som gäller.

Edit: tillägger att Superhot är väldigt bra och efter man klarat ut "storyn" kan man fortsätta med endless mode och "tävla" vem som klarar sig längst


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Testade 120 hz läget en liten stund i Superhot på Quest 2, men jag måste fråga någon annan som också testat det ifall de märkte någon skillnad?

Jag skulle våga påstå att jag har ett hököga när det kommer till hz. Ser omedelbart utan någon tvekan ifall en mobil eller datorskärm har 60, 90 eller 120 hz t.ex, men jag kan inte säga att jag såg någon skillnad i Superhot...
Kanske allting rör sig alldeles för långsamt för att det ska märkas av? Testade vifta omkring med händerna snabbt men märkte ingen skillnad riktigt.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Intressant, måste testa om jag också känner någon skillnad!


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Redaktör
Skrivet av papagoja:

Ville bara skriva att det är otroligt kul att se all plats VR har fått i nyhetsflödet på FZ.

Kul att höra! Vi gör inte så mycket än, men eftersom intresset verkar bli allt större får vi se till att bli bättre. @Molotov gör för övrigt en fenomenal insats med allt VR-relaterat, t.ex. här.


signatur
Medlem
Skrivet av Sergey:

Testade 120 hz läget en liten stund i Superhot på Quest 2, men jag måste fråga någon annan som också testat det ifall de märkte någon skillnad?

Jag skulle våga påstå att jag har ett hököga när det kommer till hz. Ser omedelbart utan någon tvekan ifall en mobil eller datorskärm har 60, 90 eller 120 hz t.ex, men jag kan inte säga att jag såg någon skillnad i Superhot...
Kanske allting rör sig alldeles för långsamt för att det ska märkas av? Testade vifta omkring med händerna snabbt men märkte ingen skillnad riktigt.

Jag tror det gör störst skillnad i eleven tsble tennis faktiskt
Jag kunde inte spela det spelet på Quest (1) pga 72hz efter jag först kört lite på PC med ett 90hz headset.

Sen finns det säkert spel som Quest 2 inte orkar driva i 120hz eller spel som helt enkelt inte fungerar i 120hz


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nån som lyckats köra Half Life Alyx i 120hz via Virtual Desktop, och är det stor skillnad mot 90hz som är det högsta som går att köra i Air-Link? Vad kan man behöva för hårdvara för det tro? Jag har en Ryzen 3600 och ett 3070 nu, och det funkar klockrent i 90hz iaf.


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem

Finns inte en chans att upplevelsen kommer vara stadig om man kör standalone.

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Finns inte en chans att upplevelsen kommer vara stadig om man kör standalone.

Vad baserar du det på?
Hade det inte hållt hade dom nog inte släppt en 120hz update till spelet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar