20 år gamla Baldur's Gate: Dark Alliance gör oväntad comeback – idag!

Robot
20 år gamla Baldur's Gate: Dark Alliance gör oväntad comeback – idag!

Släpps idag till Switch, Playstation och Xbox.

#baldurs-gate-dark-alliance


Medlem

Vattnet ser fortfarande bra ut


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Pc? eller är de fortfarande så pass kvar i 2001 ?

Ok, läste nu att det kommer senare i år till pc och mobil.

Medlem

Minns detta underbara spel. Dock så får det förbli ett bra minne. Inget jag skulle lägga tid på idag eller pengar. Det nya ser trevligt ut dock.

Medlem

Hade mycket kul tillsammans med hustru då vi spelade igenom det då det begav sig. Men det får förbli ett minne.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Fantastiskt spel, Elfsong tavern sången hör till Jeremy Soule's bästa kompositioner. Is och vatteneffekterna var i en klass för sig på den tiden. Grafiken ser tyvärr inte bra ut i HD.

Medlem

Riktigt skoj spel, körde det med frugan och det var ett av kanske tre spel hon har spelat o gillat. Vore skoj att spela om det med barnen nu.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Jag och grabben kommer njuta av detta!

Medlem

Min far tyckte om det här spelet, jag spelar många spel, Diablo är väl närmast.. Är det värt o pröva lr är d trist för icke vetande?

Medlem
Skrivet av Najkan:

Min far tyckte om det här spelet, jag spelar många spel, Diablo är väl närmast.. Är det värt o pröva lr är d trist för icke vetande?

Spelet är från en annan tid. Det måste du vara beredd på. Men faen alltså. Ett bra spel är alltid ett bra spel, även 20 år senare. Vet inget om just denna release, men orginalen är magi i co-op.

Medlem

Oj oj, var länge sen man brände igenom detta

Medlem

Shit vad kul!
Tvingade en polare som enbart spelade Halo, CoD osv att lira igenom kampanjen med mig.
Han var inte svårövertalad sen när man fick tag i uppföljaren om man säger så.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Sjukt kul spel att döda sin medspelare i och försöka vara snabbast att få looten. Vem hoppade inte varje gång man öppnade en kista och spammade på loot knappen så man kunde norpa itemsen som flög upp i luften varje gång?

Kan inte för mitt liv tänka mig att någon som inte spelat serien förut kommer tycka att det här är något speciellt roligt tidsfördriv. På den tiden det släpptes var det oerhört skoj, konceptet var nyare och det fanns inte så mycket titlar att jämföra med

Medlem

Kollade PS Store sent igår på kvällen och kunde inte hitta detta spel....Är det verkligen släppt?

Medlem

Alltså, jag hittar det inte på PS store, vad händer?


signatur

Death is the servant of the righteous.

1
Skriv svar