PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av mjharaldsson:

Okej, då är det bara att vänta och hålla koll på Instagram-meddelandena med andra ord :9.

Spana främst i stories. Det är oftast där infon kommer först

Medlem
Skrivet av Jaydee3:

Ps5 har grand turismo 7 god of war horizon ratchett & clank med mera. Jag vet att bethesdas större titlar kommer till ps5 med efter ett tag såsom elder scrolls.

Så din poäng faller lite platt

Din poäng faller ju ännu plattare då det inte är bekräftat vad som kommer hända med bethestaspelen. Det kan mycket väl bli som du skriver att de stora titlar kommer till PS5. Men det är inget som är bekräftat utan är spekulationer. Du VET inte. Du spekulerar.

Medlem
Skrivet av niklas23s:

Eller så har man en vän och delar på spelen via game share så blir det mycket billigare och båda har spelen ist för en

Hur funkar det där? Kan man spela spelen samtidigt då eller är det som att man delar på en skiva fast i digital form? Dvs spelar jag kan inte kompisen lira på sin Ps5

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Någon annan som har ett konstant lätt surr från sin maskin? Märks bara när det är tyst i rummet
Lite störigt men man börjar vänja sig. Låter inte som coilwhine så vet inte vad det kan vara.

Det borde vara just coil whine. Låter lite som att en traktor jobbar på där inne Verkar vara ganska vanligt, har det på min konsol också.

Medlem
Skrivet av autumnsong:

Din poäng faller ju ännu plattare då det inte är bekräftat vad som kommer hända med bethestaspelen. Det kan mycket väl bli som du skriver att de stora titlar kommer till PS5. Men det är inget som är bekräftat utan är spekulationer. Du VET inte. Du spekulerar.

Inte enligt Todd howard. Kolla upp det själv.

Medlem

En hel hög av spel på gp som jag aldrig spelat... så det är knappast en skittjänst.

Att spelen i backloggen får sig en boost är ju en trevlig bonus.

Skrivet av Crank:

Gamepass på Xbox Eller PsNow på Playstation en stor samling skräp som får en andra chans att dra in en extra slant typ.

Frågan är varför gamepass är så hypat och mot psnow då dom är lika. Jag har båda så jag vet att det mesta är skräp.

Ps collecttiion är enligt mig den bästa spel samlingen som är värt att betala för, men tycker fortfarande att det är bättre att köpa dessa på rea och sedan lägga till rea eller begagnat Spider-Man, Horizon Zero, Ghost of Tsushima och The last of us 2 så får man en grym spel samling till ett billigt pris utan månadskostnad att beta sig igenom.

Jag köper en nextgen consol för att spela nya bra spel, inte en massa skräp eller fps boostade gamla spel.

Barnen spelar inget på gamepass eller psnow allt är dissat till förmån för Fortnite o minecraft 😂 som funkar lika bra på gamla konsolerna.

Tycker det är mest skräpspel ok man kan hitta några guldkorn då o då men inte värt att betala för gamla Xbox360 spel tex. Några med fps boost men fortfarande har dom allra flesta spelens bäst före datum gått ut för länge sedan.

Ser fram emot Ratche& clank Deamon souls, Spider-Man, Horizon zero mm, var har man som Xbox ägare att se fram emot????

Medlem
Skrivet av Jaydee3:

Inte enligt Todd howard. Kolla upp det själv.

Han sa i Oktober förra året att han har svårt att se ”Elders Scrolls” vara exklusivt till Xbox. Är det citatet du tänker på? Det är inget bekräftat återigen. De har sagt case by case basis och senast har Microsoft sagt att de ska finnas där Gamepass finns. Du vet med andra ord ingenting utan tror och spekulerar, vilket är fine men benämnd det inte som fakta.

Om du inte har något senare citat från Todd själv?

Medlem
Skrivet av strangelove:

Det borde vara just coil whine. Låter lite som att en traktor jobbar på där inne Verkar vara ganska vanligt, har det på min konsol också.

Ja det kanske är lite låg frekvent Coil whine. Har mer varit van med det som är lite mer hög frekvent och surrar mer.

Medlem
Skrivet av autumnsong:

Hur funkar det där? Kan man spela spelen samtidigt då eller är det som att man delar på en skiva fast i digital form? Dvs spelar jag kan inte kompisen lira på sin Ps5

Yes man kan spela på samtidigt in o läs här https://www.playstation.com/sv-se/support/account/ps5-console...

Alltså huvud personen som köpt spelet vi säger din vän, då kan din vän endast kunna spela spelet på sin profil, och medans du har hans profil på din ps5 med konsoldelning/ offline sharing aktiverad, då kan Alla på din ps5 spela spelet ni delade på, dom kan då spela det spelet online och offline, och din vän som köpt den kan oxå spela den men endast från hans profil, då kan ni dela med varandra istället för att köpa ett spel till fullpris, andvänd även hemsidan benify som man kan köpa ex 100 kr i psn store fast man får det för 80 kr så ex 8 sånna blir 640 kr som ger en 800 kr i spel värde, bara in o dela med en vän!!

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Eller så har man benify via jobbet som ger 20% rabatt året runt på psn valuta (t.o.m 30% på black friday så man kan köpa på sig valuta som räcker hela nästkommande år). Vilket gör att ett 849:- spel kostar ca 600:- dag 1.

Man kan va privat person oxå o va medlem, och dela med en vän då tjänar man, 80 kr för 100 i psn store att använda så de bara köpa 8 sånna för 640 Som ger då 800 kr i psn värde för ett pris Man betalar 640 kr. Delat på 2 så 320 kr var med en vän för ett nytt spel! Där sony i er!! I er hårt!! YEEES

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Någon annan som har ett konstant lätt surr från sin maskin? Märks bara när det är tyst i rummet
Lite störigt men man börjar vänja sig. Låter inte som coilwhine så vet inte vad det kan vara.

Skrivet av strangelove:

Det borde vara just coil whine. Låter lite som att en traktor jobbar på där inne Verkar vara ganska vanligt, har det på min konsol också.

Det finns tydligen minst tre olika varianter av fläktar som Sony har använt, en som är relativt tyst och som sitter i recensionsexemplar av PS5, och två andra traktorer som låter illa och som vi sucker-konsumenter får

https://www.youtube.com/watch?v=UDl6oZoYdp8

Bara genom att lyssna kan jag säga att mina två!!! PS5 som jag har köpt har haft den fläkt som kallas Nidec i videon. Den första fick jag via Inet på release-dagen och returnerade direkt, den andra via Elgigantens lotteri (förra veckan) och kommer returnera den om inte Sony skickar en bra fläkt till mig. Jag störs för mycket av denna typ av ljud helt enkelt - kan sitta 5 meter ifrån och bara tycka vafan.

Det är väldigt mycket snack om coil whine, som många inte riktigt vet vad det är men den huvudsakliga orsaken till oljudet är nog typ av fläkt samt överlag "billig" montering av fläkten, dvs mindre sannolikt coil whine. Vissa har möjligtvis kunnat reducera oljudet en del med oringar vid fläktens monteringen.

Här är en video på någon som köpt en bra "Delta"-fläkt online och bytt själv (från dålig "Nidec") - tyst blev det:
OBS! Idiotiskt hög musik i vissa delar av videon, så skruva inte upp ljudet allt för mycket.
https://www.youtube.com/watch?v=mNafTafK5gA

Medlem
Skrivet av autumnsong:

Han sa i Oktober förra året att han har svårt att se ”Elders Scrolls” vara exklusivt till Xbox. Är det citatet du tänker på? Det är inget bekräftat återigen. De har sagt case by case basis och senast har Microsoft sagt att de ska finnas där Gamepass finns. Du vet med andra ord ingenting utan tror och spekulerar, vilket är fine men benämnd det inte som fakta.

Om du inte har något senare citat från Todd själv?

Nej har inte så mycket koll på allt som sägs av utvecklare i media. Men spelen som elder scrolls fallout och andra större ipn kommer kanske vara först på xbox ett par månader eller något sådant. Sedan kommer de till ps5 med. Samma som deathloop som är tidsbegränsat till ps5 och kommer inte till xbox.

Sedan har jag aldrig sagt att det är fakta. Men jag kan gå mer på de fakta som jag läst och det jag sett under flera generationers konsoller. Vissa spel kommer säkert att bli xbox exklusiva dock. Som sagt case by case basis.

Medlem
Skrivet av Jaydee3:

Nej har inte så mycket koll på allt som sägs av utvecklare i media. Men spelen som elder scrolls fallout och andra större ipn kommer kanske vara först på xbox ett par månader eller något sådant. Sedan kommer de till ps5 med. Samma som deathloop som är tidsbegränsat till ps5 och kommer inte till xbox.

Sedan har jag aldrig sagt att det är fakta. Men jag kan gå mer på de fakta som jag läst och det jag sett under flera generationers konsoller. Vissa spel kommer säkert att bli xbox exklusiva dock. Som sagt case by case basis.

Du skrev ”jag vet” att spelen skulle komma till PS5 och det kan du ju omöjligt veta då inget är bekräftat. Det var därför jag bad om källor. Vet man något är det ju ett sätt att säga att man sitter på fakta. Istället hade ”jag tror” eller ”troligtvis” passat bättre in.

Medlem

Kan ni hålla er on topic snälla. Diskutera i någon annan tråd.

Medlem
Skrivet av Therant:

Kan ni hålla er on topic snälla. Diskutera i någon annan tråd.

Ärligt talat väl sagt av dig. Det började spåra ur.

Medlem
Skrivet av Therant:

Kan ni hålla er on topic snälla. Diskutera i någon annan tråd.

Helt sant. Ber om ursäkt. Håller mig till ämnet!

Medlem
Medlem
Skrivet av kimokimocono:

En kvar!

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Slut!

Avstängd
Skrivet av autumnsong:

Vafan!


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Avstängd
Skrivet av idiota150:

Det finns tydligen minst tre olika varianter av fläktar som Sony har använt, en som är relativt tyst och som sitter i recensionsexemplar av PS5, och två andra traktorer som låter illa och som vi sucker-konsumenter får

https://www.youtube.com/watch?v=UDl6oZoYdp8

Bara genom att lyssna kan jag säga att mina två!!! PS5 som jag har köpt har haft den fläkt som kallas Nidec i videon. Den första fick jag via Inet på release-dagen och returnerade direkt, den andra via Elgigantens lotteri (förra veckan) och kommer returnera den om inte Sony skickar en bra fläkt till mig. Jag störs för mycket av denna typ av ljud helt enkelt - kan sitta 5 meter ifrån och bara tycka vafan.

Det är väldigt mycket snack om coil whine, som många inte riktigt vet vad det är men den huvudsakliga orsaken till oljudet är nog typ av fläkt samt överlag "billig" montering av fläkten, dvs mindre sannolikt coil whine. Vissa har möjligtvis kunnat reducera oljudet en del med oringar vid fläktens monteringen.

Här är en video på någon som köpt en bra "Delta"-fläkt online och bytt själv (från dålig "Nidec") - tyst blev det:
OBS! Idiotiskt hög musik i vissa delar av videon, så skruva inte upp ljudet allt för mycket.
https://www.youtube.com/watch?v=mNafTafK5gA

Jag har haft tur då för min ps5 är knäpptyst.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Nån som vet ungefärligt datumstatus för Webhallen?

Jag har orderdatum 2020-09-17 för PS5 med fysisk skivläsare. Den enda respons jag fått är orderbekräftelsen såklart ("Tack för din beställning!") samt massmailet 16:e november "PS5 – statusuppdatering".

Nån som ligger liknande till? Jag är så jävla orolig att det ska ha blivit en miss och jag är borta ur kön.


signatur

Memento Mori

Skribent
Medlem
Skrivet av Shadee:

Om någon annan inte redan hade köpt den så tipsade du Oskar som nu skrivit i tråden
Men räknar med att du skickade PM till säljaren innan du skrev här.

Skribent
Skrivet av brunnlake:

Om någon annan inte redan hade köpt den så tipsade du Oskar som nu skrivit i tråden
Men räknar med att du skickade PM till säljaren innan du skrev här.

Faktiskt inte. Såg tråden och slängde in en länk till den här bara som ett allmänt tips.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Faktiskt inte. Såg tråden och slängde in en länk till den här bara som ett allmänt tips.

Schysst! Trodde du var intresserad av att köpa den när du skrev så.

Medlem

Series X finns i webblager hos Mediamarkt just nu

Skribent
Skrivet av brunnlake:

Schysst! Trodde du var intresserad av att köpa den när du skrev så.

Fick tag i en från Telia för några veckor sedan faktiskt så jag är nöjd på den fronten, men kikar in i tråden med jämna mellanrum och ser vad som händer.

Medlem

Series x fanns en stund på mediamarkt men tog slut. Nu finns de igen i weblager. En stund till antar jag...

Medlem

Fick tag på en Xbox Series X via mediamarkt. Tar det 2-3 dagar som det stod i bekräftelsen, tror ni?

Skriv svar