Blev nyss väldigt upprörd på Ubisoft

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det här låter ju vansinnigt uselt. Från vilka spel gäller det, vet du det?

Alla nya Ubisoft spel.

Citat:

I can confirm that all the new games require Ubisoft account.

The content can not be shared between Ubisoft accounts.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

@Issue
Om det är till någon tröst tycker jag inte det är något svårt att förstå vad du menar.
Det är lite som att tycka det är naturligt att alla som vill läsa kvällsposten i familjen måste köpa egen tidning. Jag minns tiden när man tyckte det var självklar att man köpte en sak inom familjen och att man kunde dela därinom.

Det är lite mer marknadsekonomi i blodomloppet numera.

Medlem

Vilket rabalder det blev kring tråden. Klart trådskaparen har rätt att vara upprörd, även om det kan kännas som en självklarhet att DLC är kopplad till ett användarkonto.
Fast om det fungerat tidigare är det samtidigt klart att man förväntar sig att det ska fortsätta fungera så - därav trådskaparens frustration.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Issue:

Alla nya Ubisoft spel.

Värdelöst att inte vara tydliga om ett sådant skifte i policy från Ubisoft. Det måste ha skett runt WDL/Valhalla/Immortals?


signatur

Jump in.

Medlem

Yes alla dessa spel. Köpte Gold på både immortals och Legion och där kommer damen behöva köpa sitt egna DLC. Tror inte jag kommer köpa season pass till Valhalla efter detta


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Issue:

Yes alla dessa spel. Köpte Gold på både immortals och Legion och där kommer damen behöva köpa sitt egna DLC. Tror inte jag kommer köpa season pass till Valhalla efter detta

Förstår dig. Det är ju en sak att ändra sin policy, det har de väl rätt till även om det är trams. Men att inte kommunicera det? Illa.

Blir till att köpa deras spel och season passes på djup, djup rea framöver alltså. Med andra ord så hamnar Ubisoft-spel djupare ner i backloggen, och de får mindre pengar av mig i alla fall.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

https://thumbs.gfycat.com/AbsoluteRemorsefulCockatoo-size_res...

Hell yes!

Medlem
Skrivet av Karim21K:

Ni kan väl öppna ett nytt gemensamt konto för de specifika spel ni båda vill spela så kan ni turas om. Om man nu inte kan vara inloggad på två konton samtidigt. Vet inte hur det funkar.

Nej nej nej.. Ubisoft har varit smarta/giriga.
Testade detta nu på Watch dogs: legion. Jag hade redan sen "save".. om man väljer att skapa nytt spel, t.ex. en ny save för damen så kommer den befintliga saven raderas..


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Nej nej nej.. Ubisoft har varit smarta/giriga.
Testade detta nu på Watch dogs: legion. Jag hade redan sen "save".. om man väljer att skapa nytt spel, t.ex. en ny save för damen så kommer den befintliga saven raderas..

Vad skumt.
Antar att det då enbart skulle funka om en av er tillät den andre spela klart innan nästa påbörjar.

12
Skriv svar