Vilket spel har ni lagt mest pengar på?

Medlem

Elder Scrolls Online har det pyntats för en del både i månadskostnad och samlarutgåvan med en plastig staty av Molag Bal.

Men det sämsta köpet någonsin och som jag kan vakna kallsvettig mitt i natten av är samlarutgåvan av Fallout 76. En fugly hjälm med lampa, röten röstförvrängare och en plastpåse för några laxar... (ja, jag fixade tygpåsen till slut när Bethesda gav med sig.)


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

GW2 mest troligt. Har spelat det mer eller mindre sen 2012 och man har spenderat irl pengar på kosmetiska saker då och då.

Medlem

Räknade ut att jag lagt över 35k på fifa 19. Då la jag ner fifa och har inte rört det sedan dess.

Jag förstår dom som skuldsätter sig eller föräldrar för att köp pack i fifa. Det är otroligt beroendeframkallande.

Medlem

Uff, €815,25 i LoL 😀. Ja inget annat spel kommer att slå det

Medlem

Något av alla jädra mmorpgs man spelat hela livet. Wow, FFXIV, Aion lär ligga bra till.

Medlem

World Of tanks, med råge! Var helt beroende av spelet i ett par år, nu när spelarna flyr, och bottar byter ut människor(vilket ifs ibland betyder smartare medspelare än innan), har nog lagt 20.000-30.000 lätt, på alla premiums, guld, plus att jag har 2 konton då jag var tvungen ha ett konto under tiden wargaming jävlades att hålla mitt konto i gisslan, tills jag betalat ett "köp" som banken tog tillbaka (pga exet ville jävlas, sade kortet blivit stulet fast jag hade gett henne pengar för att låna hennes kort, alltså satt in på hennes konto)... och de ttog 6 månader innan jag bara var tvungen att betala "ransom"... Så oj... lätt World of tanks... nr2 War of Thunder Nr3 Rocket League?

Skrivet av Skapligt:

Nästan pinsamt. Men 28-30k har jag lagt på Apex Legends

Det är pinsamt, men du är inte ensam, och lätt inte den med största "problem"?

Ps. Inte undra på att hela spelindustrin börjar luta mot free 2 play, battle arena typ av spel, det är enorma pengar på alla människor som blir beroende av den snabba fixen, det som gjorde för mig World of tanks så beroende framkaallande, var samma som tjejer som är shopaholics, jag ville uppgradera mer och mer, ha fler tier10 tanks, blev nästan en penis förlängare, speciellt bland WoT spelare, hade typ 40-50 tier10 tanks en gång samtiidigt...lade lätt ner 1000 lappi veckan som värst? Grindade, sen gjorde jag om xp med guld, så jag kunde få tier10 snabbare?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Hjälp!
Blir fan rädd när jag ser dessa 20-35K siffror som folk lägger på en enda titel.

Och jag som tyckte det var dyrt att uppgradera min dator 2019 (för under 20,000)... Men på nåt vis var det befogat iom att jag använder den nästan varje dag till redigering, media, övr produktioner, beräkningar och mycket mer.

Men att lägga så mycket dosh som jag ser i inläggen här ovanför på (mestadels) F2P titlar låter det nästan som att man har ett beroende som man måste få bukt med.
Skrämmande faktiskt.

Medlem

Har aldrig prenumererat på nåt spel eller köpt mikrotransaktioner i dem. Så det borde kanske vara något jag köpt alla DLC till, men jag tror de spel jag gjort det i köpts på rea ändå så att det inte blir så många hundralappar.

Så antagligen är det något spel till SNES eller N64 för 799:- eller nåt sånt som blir över en tusenlapp idag.

Medlem
Skrivet av General White:

Tveklöst wow. Subscription fee till och från sedan 2005 (dock endast betalat med in-game gold sedan ett par år tillbaka) samtliga utgåvor CE, samt ett par serverflyttar. Blir kanske 30-40 lax? Inte mycket alls, ffa när man tar i beaktning antalet timmar, mängden content (valfri wow expansion har ju mer content än de flesta hela spel).

Varför lägger du inte bara en hundring? Jag vet inte hur många jag hör som "tjänar på wow/cs/folk betalar för att jag ska va med" och så förstås alla skinhajar som dragit in flera hundra tusen. Det är någonting märkligt när en mekanisk för folk med mycket tid men lite pengar tas över av i-landsspelare.

OnT:

Prenumeration på WoW, aldrig köpt kosmetiska detaljer. Battle pass i olika spel iof, men thats it. Tycker det räcker med att man lägger ner tid

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Ett mobilspel, MPQ, som jag slösade närmare 20k på. Tog mitt lag överst på topplistan flera gånger.

När jag insåg att tiden jag slösade på det kunde gå till en fantastisk backlogg med "riktiga" spel istället slutade jag med det. Riktigt trött på att sitta med ansiktet i mobilen när jag har så bra TV och ljudsystem för en mycket bättre upplevelse. Lite känslan av "vad håller jag på med?"

Vad gör det, det är tiden och nöjet som räknas sen om det är som du kallar "riktiga" spel eller något mobilspel eller någon annan hobby spelar ingen roll. Hoppas du hade kul för dina 20k iaf,

20k på en backlogg du inte orkat/hunnit med hade ju ändå inte gett dig något. Känns tråkigt att känna sig tvingad att beta av en fet backlogg när det kommit något nytt som lockar mer kanske.

Skrivet av Razken:

Hjälp!
Blir fan rädd när jag ser dessa 20-35K siffror som folk lägger på en enda titel.

Och jag som tyckte det var dyrt att uppgradera min dator 2019 (för under 20,000)... Men på nåt vis var det befogat iom att jag använder den nästan varje dag till redigering, media, övr produktioner, beräkningar och mycket mer.

Men att lägga så mycket dosh som jag ser i inläggen här ovanför på (mestadels) F2P titlar låter det nästan som att man har ett beroende som man måste få bukt med.
Skrämmande faktiskt.

Skämmande varför? Har man råd och inget annat som drabbas negativt så varför inte?
Om man har råd att lägga till exempel 500-1000kr varje månad på spel och råkar gilla ett spel så månadens "nöjes budget" går till ett o samma samma spel över lång period vad gör det?
Är det bättre o köpa 1-2 nya spel varje månad? Om ja så varför är det bättre då man ändå slänger bort samma summa?

Avstängd
Skrivet av kingzla:

Varför lägger du inte bara en hundring? Jag vet inte hur många jag hör som "tjänar på wow/cs/folk betalar för att jag ska va med" och så förstås alla skinhajar som dragit in flera hundra tusen. Det är någonting märkligt när en mekanisk för folk med mycket tid men lite pengar tas över av i-landsspelare.

OnT:

Prenumeration på WoW, aldrig köpt kosmetiska detaljer. Battle pass i olika spel iof, men thats it. Tycker det räcker med att man lägger ner tid

Förstår inte vad du menar..

Spelar inte för tillfället, men november förra året köpte jag senaste månaden. Betalade då 190k elns in game cash. Bara första två veckorna i SL drog jag in 500k+

Har alltid varit ganska rik i wow, grejen är att det ju dock inte har något riktigt värde. Stänger Blizzard spelet imorrn, kan jag inte lösa in mina miljoner på banken direkt. Då är det ju givet att använda det istället för månadskostnad i sek.

Hade jag däremot behövt lägga tid varje månad på att farma för att komma dit, nej då blir det ju inte värt. Tid är pengar.

Pokémon Go, tveklöst. Är också i princip det enda "gratisspel" jag lagt pengar på vad jag minns, men där rök många sköna slantar... Hade jäkligt kul dock, så det var värt det!

Jag spenderade mest pengar på GTA V. Nyligen har jag försökt ägna mer tid åt mina ekonomiska kunskaper. Jag planerar att köpa en lägenhet i slutet av året. För att göra detta sparar jag pengar och öppnade också ett Komplett bankkreditkort, vilket jag fick reda på på webbplatsen https://bastakreditkort.se/kort/komplett-bank/komplett-kreditkort. Jag hoppas att jag inte längre kommer att spendera pengar på spel och kommer att spara pengar för mer nödvändiga livsmål.

Medlem

Inget. (lögn.. wow mellan 2005-2010)
Min Son... Roblox / Robux gissar iallafall en lax totalt


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem
Skrivet av sofam:

DCS... Utöver 10-12 flygplan för ca 70 EUR styck så har jag köpt VR-hjälm och Thrustmaster Warthog med mera.

Typ samma här, fast köpt de flesta planen på Steam rea, ligger ändå över 4-5 tusen kronor. Har även köpt Supercarrier och Persian Gulf.

Medlem

Rainbow six seige här. Köpte spelet för 400 och har köpt några operators sedan release. Är nog uppe i 6-700kr.

Medlem

Spel vet jag inte men jag kan säga Destiny franchisen. Har köpt alla expansioner i ettan och tvåan förutom den sista. Sen ett gäng med deras season pass och lite extra silver nån gång då och då. Sen köpte jag också en PS4 konsol och en Dualshock med Destiny motiv. Så det har blivit några tusen men fan vad kul jag har haft.
Nu tycker jag tyvärr att det har blivit alldeles för mycket grind av spelet så jag har knappt spelat det dom senaste två åren.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

World of Warcraft följt av FF14 och Guild Wars 2.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skribent

Steel Batallion-kontrollen till Xbox. Mycket pengar för en medioker upplevelse.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Skulle gissa på Stellaris. Har alla hittills utgivna DLC, och som bekant så är det ett Paradox spel.

Spelar inte gratisspel, och har aldrig spelat WoW.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Har väl prenumererat på WoW i omgångar, totalt nästan 10 år. Så.. runt 10K?

Känner både att det har varit en waste men samtidigt otroligt värt det.

Inaktiv

1. LOTRO = köpt lifetime subscription en gång i tiden + annat, nånstans 5-10k totalt. Spelar fortfarande

2. Dane Central-serien till Kinect = nästan all DLC, 2-3k. Fantastiskt träningsspel. Dans är bra för själen!

2. The Secret World (ej Legends-remaken): 2-3k på cosmetics

När man gillar ett spel känns det värt det. T.ex. i Secret World hade vi en otroligt bra guild, helt magiska minnen från den tiden. Då är några tusen på cosmetics ingen big deal, när ett spel gör ett sådant avtryck.

Medlem

Lineage 2

Jag spelade mellan 2003 och 2011. Jag har betalat månadsavgiften för åtminstone 4-6 års tid. Varav 3 år betalade jag även för två konton.

Någonstans mellan 7-10k?

Filmen ovan visar bilder ifrån min klan: SwedenVikings. Gjort av Zoonie.

Min gubbe: Andine
Light Elf Swordsinger


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

1. Guild Wars 2 runt 6000 kr, mest kosmetik samt guld och bagspace osv.
2. Ett skepp i Star Citizen för 5500 kr samt lite krimskrams (spelar aldrig längre utan väntar bara på release).
3. Bless Unleashed cirka 3000 kr även fast det är gratis, droppade dock spelet efter 700 timmar.
4. CSGO skins kanske 2000 kr

Medlem

För mig är det Dota 2. Köper aldrig saker i spel men Dota är undantaget. Har nog köpt alla kompendier och även köpt skatter/ skins. Blir nog några tusen totalt men det är sedan 2014. Dota gör för övrigt en riktigt bra Free-to-play modell.

Skrivet av Hanzo:

youtube.com/watch?v=UMjRzEH86hA

Lineage 2

Jag spelade mellan 2003 och 2011. Jag har betalat månadsavgiften för åtminstone 4-6 års tid. Varav 3 år betalade jag även för två konton.

Någonstans mellan 7-10k?

Filmen ovan visar bilder ifrån min klan: SwedenVikings. Gjort av Zoonie.

Min gubbe: Andine
Light Elf Swordsinger

Mysigt mysigt

Medlem

Jag brände snuskigt mycket pengar på Diablo 3 i början när man kunde använda riktiga pengar i auction house.
Det första jag gjorde var att sälja en hjälm för 6 euro, vilket egentligen är rätt mycket pengar.
Efter det började jag dock bränna många tusen (uppemot 15 tror jag).
Jag gjorde inga fler försök att tjäna pengar heller.
När Reaper of Souls kom och gjorde alla tidigare items värdelösa blev jag faktiskt glad, då jag kunde starta om på nytt.

Medlem

Blizzard har fått mina pengar, först i form av WoW även om jag aldrig betala fullpris för månadskostnaden (köpte till inköpspris). Hearthstone har ju kostat en del men la av efter ett par år bara.

Medlem

Det måste helt klart vara World of Warcraft bara baserat på alla gånger jag åkte till Gamestop och köpte 60-dagars prenumeration till spelet. Tror dock aldrig jag köpt något i Store:en i spelet förutom någon drake till pappa i fars dag present. På senaste tiden tror jag det är alla Battlepass till Warzone.

Medlem

Dota 2. Säkert runt 1500kr. Blivit några battle-pass mm. Har dock sålt av alla mina skins nu med och fick väl tillbaka 70-80 EUR.

Ion
Medlem
Skrivet av anon_326114:

Star Citizen!

...Planer på att köpa exempelvis stream deck för keybinds...

Shameless plug:
Om du har en MIDI-controller eller ett MIDI-keyboard liggande så skrev jag ett program för att göra virtuella joysticks av det. Billigt å bra om man ändå har såna liggandes i en låda. Plus att man får lite fysiska rattar och annat gojs också.

https://github.com/r1sc/midi-feeder

Skriv svar