Resident Evil Village är seriens bästa PC-släpp någonsin

Robot
Resident Evil Village är seriens bästa PC-släpp någonsin

Över 100 000 samtidiga spelare slår det gamla rekordet med råge.

#Capcom, #Resident-evil-village


Medlem

Kul för Capcom att många gillar spelet.

För egen del blir det till att vänta tills det ligger i rea-bingen då resident evil village verkar ha formats för att passa en bredare publik.

Mina favoritspel i serien är de tre första och det känns mer och mer som att Capcom väljer att gå ifrån sina rötter med serien.

Moderator | Testpilot
Skrivet av jeppe109:

Kul för Capcom att många gillar spelet.

För egen del blir det till att vänta tills det ligger i rea-bingen då resident evil village verkar ha formats för att passa en bredare publik.

Mina favoritspel i serien är de tre första och det känns mer och mer som att Capcom väljer att gå ifrån sina rötter med serien.

Samtidigt gick de ju tillbaka till rötterna med RE7, till viss del.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Samtidigt gick de ju tillbaka till rötterna med RE7, till viss del.

Ja det har du rätt i. Min backlog är bedrövlig men det är ett av dem spel jag vill beta av i närtid. Kanske borde spela det i VR för mer inlevelse.

Medlem

Kul att höra dock rätt så buggig release för många. Får hoppas att de fixar det.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

ZF
Medlem

Låter inte mycket på ett sånt hypespel eller. Nästan mer som en siffra jag förväntade av Stadia.

Men det är ju lite mindre brus där förvisso.

Medlem

Eller så beror det stora spelarantalet/framgången helt enkelt på den allmänna speltorkan som råder det här året. Covid!

Medlem

Riktigt bra! Bättre än RE7 för min del!

Medlem

Fantastiskt, men håller med om att det känns lågt för ett sånt här spel. Va nog betydligt med spelare på konsol.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Kul för Capcom att många gillar spelet.

För egen del blir det till att vänta tills det ligger i rea-bingen då resident evil village verkar ha formats för att passa en bredare publik.

Mina favoritspel i serien är de tre första och det känns mer och mer som att Capcom väljer att gå ifrån sina rötter med serien.

Detta är ju falskt. Varför RE serien är så framgångsrik är för dom ändrar formulan och gör det riktigt bra med hög kvalité dessutom också.

Medlem

Av det jag hittills lirat (4-5 tim) på Steam så är Resident Evil 8 bra o påkostat. Grafiken är snuskigt detaljerad i Dimitrescus slott. Jag saknar dock betydligt mer skräck. Det är too much av skjutande. Sedan är inte Lycans ett dugg otäcka. Jag saknar otäcka äckliga monster. Kanske får jag se det senare i spelet...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Fantastiskt, men håller med om att det känns lågt för ett sånt här spel. Va nog betydligt med spelare på konsol.

Det har ju sålt mer än vad som framgår i artikeln. Det är ju bara hur många som spelat det samtidigt. Steam brukar ju tyvärr inte berätta hur många ex av ett spel som sålts.

Medlem

Grymt bra so far. Detaljerna är svinsnygga och man stannar upp och letar efter allt mysigt att titta på hela tiden.
Kan vara det snyggaste spelet någonsin hittills? Flyter på fint också. Spelar på PC alla inställningar på max inkl. RayTracing.
Jag är helnöjd. Spelet flörtar en hel del med RE4 också.
Förhoppningsvis innebär detta att de kanske implementerat system för att lättare kunna ge sig på RE4 remaken som nästa titel? Den som lever får se, men hoppas på det innerligt!

NuZ
Testpilot
Skrivet av CARTMAN:

Av det jag hittills lirat (4-5 tim) på Steam så är Resident Evil 8 bra o påkostat. Grafiken är snuskigt detaljerad i Dimitrescus slott. Jag saknar dock betydligt mer skräck. Det är too much av skjutande. Sedan är inte Lycans ett dugg otäcka. Jag saknar otäcka äckliga monster. Kanske får jag se det senare i spelet...

Du anar inte... sinnesjukt vissa bitar så du kommer bli nöjd


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Detta är ju falskt. Varför RE serien är så framgångsrik är för dom ändrar formulan och gör det riktigt bra med hög kvalité dessutom också.

Nu hänger jag inte med här alls. Om man går från en viss formula och sedan ändrat till en annan formula, hur kan det då inte anses att gå ifrån sina rötter?

Om första filmerna i en serie av filmer är skräckfilmer och kommande delar i serien är actionfilmer med mer tama skräckinfluenser, hur kan man då inte gått ifrån sina rötter?

Jag skrev inte att det är fel eller inte bra. Det jag påpekade var att jag gillar skräckfilmerna och väntar tills actionfilmerna finns att tillgå i rea-bingen innan jag ser dem.

Ingen som helst reflektion av spelens kvalitet med andra ord så vad i mitt påstående är falskt?

Jag kan köpa att jag inte tänkte på RE7 som påpekats är en tillbakagång till skräckformulan.

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Grymt bra so far. Detaljerna är svinsnygga och man stannar upp och letar efter allt mysigt att titta på hela tiden.
Kan vara det snyggaste spelet någonsin hittills? Flyter på fint också. Spelar på PC alla inställningar på max inkl. RayTracing.
Jag är helnöjd. Spelet flörtar en hel del med RE4 också.
Förhoppningsvis innebär detta att de kanske implementerat system för att lättare kunna ge sig på RE4 remaken som nästa titel? Den som lever får se, men hoppas på det innerligt!

En remake av 4an I första person hade jag tagit alla dagar i veckan.
Har bara kört igenom slottet men av det jag sett är ju 8an fantastiskt

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Detta är ju falskt. Varför RE serien är så framgångsrik är för dom ändrar formulan och gör det riktigt bra med hög kvalité dessutom också.

Finns inget i hand kommentar som kan beskrivas som falskt han känsla är hans känsla och en känsla kan inte va flaskt han har aldrig påstått nåt liksom ? Eller är det bara jag som är söndags trött och missuppfattade vad han skrev ?

ZF
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Nu hänger jag inte med här alls. Om man går från en viss formula och sedan ändrat till en annan formula, hur kan det då inte anses att gå ifrån sina rötter?

Om första filmerna i en serie av filmer är skräckfilmer och kommande delar i serien är actionfilmer med mer tama skräckinfluenser, hur kan man då inte gått ifrån sina rötter?

Jag skrev inte att det är fel eller inte bra. Det jag påpekade var att jag gillar skräckfilmerna och väntar tills actionfilmerna finns att tillgå i rea-bingen innan jag ser dem.

Ingen som helst reflektion av spelens kvalitet med andra ord så vad i mitt påstående är falskt?

Jag kan köpa att jag inte tänkte på RE7 som påpekats är en tillbakagång till skräckformulan.

Ja.. det är ju inte så mycket en frångång som en rundgång. Allt från spelform till handling och stämning har ändrats flera gånger, men är ju inget som bara skedde i ett svep, eller ens i en riktning.

Fast att det blivit några snubblande zombiesnedsteg på vägen ur alla aspekter tror jag få protesterar.

MIn fis nyss är mitt bästa släpp någonsin Nej men RE8 va jävligt bra, två tummar upp !

Medlem
Skrivet av ZF:

Låter inte mycket på ett sånt hypespel eller. Nästan mer som en siffra jag förväntade av Stadia.

Men det är ju lite mindre brus där förvisso.

Nja 106k samtidigt är ganska bra ändå. GTA V har 365k som rekord och Witcher 3 har 103k som rekord.

Skribent
Skrivet av MiffedStingray0:

MIn fis nyss är mitt bästa släpp någonsin Nej men RE8 va jävligt bra, två tummar upp !

Det låter som ett release-party jag helst slipper

ZF
Medlem
Skrivet av rosski:

Nja 106k samtidigt är ganska bra ändå. GTA V har 365k som rekord och Witcher 3 har 103k som rekord.

Jojo, men när var GTA:s peak då? 10 år efter släpp kanske?

Egentligen vore det ju bra om siffrorna dalade snart, så kanske de börjar fundera på att släppa VI.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Kul för Capcom att många gillar spelet.

För egen del blir det till att vänta tills det ligger i rea-bingen då resident evil village verkar ha formats för att passa en bredare publik.

Mina favoritspel i serien är de tre första och det känns mer och mer som att Capcom väljer att gå ifrån sina rötter med serien.

Numer är det vapenhandlare och mer bang bang så att säja. Kul men det var bättre förr som den gamle sa.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Av det jag hittills lirat (4-5 tim) på Steam så är Resident Evil 8 bra o påkostat. Grafiken är snuskigt detaljerad i Dimitrescus slott. Jag saknar dock betydligt mer skräck. Det är too much av skjutande. Sedan är inte Lycans ett dugg otäcka. Jag saknar otäcka äckliga monster. Kanske får jag se det senare i spelet...

Haha du kommer ångra dig att du sa det där. Det finns en sekvens i spelet som är top 3 det värsta jag varit med om i spelväg.

Medlem

Konstigt att det finns människor som hävdar att re gått ifrån sina rötter. Re har alltid varit fyllt med action och re8 fortsätter den traditionen.

Bra spel bortsett från en del buggar och att AIn var rätt usel.

Medlem

Del 1 imponerade men del 2 var helt otrolig. Blev helt knockad av överraskningsmomenten i del 2.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Spelar det på Playstation 5 digital och kontrollen är helt jävla fantastiskt. Bästa hand kontrollen som skapats för spelande. Bästa Resident Evil spelet tsm med del 7 sen kommer del 2 Remake och 3 Remake. Resten av serien är tyvärr ospelbart så här in på 20-talet.

Capcom kan man lita på att de skapar mega feta spel. De fick in precis allt man kan önska sig. Grafiken är magiskt på ps5an + en Lg Oled tv G8 2019 som kosta mig 60tkr. Värt varenda krona. Köpte delux edition för 849:-

Ni som tvekar att köpa gör ett stort misstag för ni missar det fetaste spelet för det här året.

Del 1 av spelet är renodlad skräck med Vampyr kvinnan Dimitrescu. Del 2 ännu värre med beneviento. Hoppa till flera gånger här. Del 3 Morou ligger strax under del 1 och 2. Del 4 med Heisenberg är klockren i allt. Sen sista delen så går det över till mer action vilket är välkommet.

Tycker ni ska KÖPA spelet nu nu nu

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Av det jag hittills lirat (4-5 tim) på Steam så är Resident Evil 8 bra o påkostat. Grafiken är snuskigt detaljerad i Dimitrescus slott. Jag saknar dock betydligt mer skräck. Det är too much av skjutande. Sedan är inte Lycans ett dugg otäcka. Jag saknar otäcka äckliga monster. Kanske får jag se det senare i spelet...

Du kommer få uppleva mer skräck i de andra delarna av spelet då del 1 med vampyr kvinnorna är en uppvärmning bara för att känna sig hemma. Skräck upplevelsen börjar riktigt med del två "Beneviento" här lär du få Jump screams om du spelar i mörker +
hörlurar.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Kul för Capcom att många gillar spelet.

För egen del blir det till att vänta tills det ligger i rea-bingen då resident evil village verkar ha formats för att passa en bredare publik.

Mina favoritspel i serien är de tre första och det känns mer och mer som att Capcom väljer att gå ifrån sina rötter med serien.

Såna som du förstör för många då du inte köper det direkt för du kollar plånboken. Titta bara Days Gone som fick dåliga betyg vilket gjorde folk tveksamma men efter de köpt det själva och spelat så har man upplevt det raka motsatsen då recensioner ska man ta med en nypa salt. Läste att nu får inte Days Gone en uppföljare för spelarna vände ryggen vilket är tragiskt. För min del och många andras så var det spelet en 10p precis som det här är.

Jag skrattar när du försöker sätta del 1, 2 och del 3 mot Blockbuster som del 7 och 8. De första 3 spelen är en fis i rymden då dessa
3 spel är ospelbara vilket har varit i närmare 10år då kamera vinklar plus långsamhet är ute ur tiden då folk vill inte spela sömnpiller. Däremot så var de grymma när de kom på 90-talet när inget annat fanns i den genren. Capcom som drog i gång allt som har med skräck att göra. Det är ju det absolut bästa Capcom har gjort genom att gå vidare med nytt och inte gammalt skräp.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Du anar inte... sinnesjukt vissa bitar så du kommer bli nöjd

Skrivet av BillyJoeBob:

Haha du kommer ångra dig att du sa det där. Det finns en sekvens i spelet som är top 3 det värsta jag varit med om i spelväg.

Skrivet av submariner:

Du kommer få uppleva mer skräck i de andra delarna av spelet då del 1 med vampyr kvinnorna är en uppvärmning bara för att känna sig hemma. Skräck upplevelsen börjar riktigt med del två "Beneviento" här lär du få Jump screams om du spelar i mörker +
hörlurar.

Tack för input gubbar. Det låter lovande.

Skrivet av submariner:

Såna som du förstör för många då du inte köper det direkt för du kollar plånboken. Titta bara Days Gone som fick dåliga betyg vilket gjorde folk tveksamma men efter de köpt det själva och spelat så har man upplevt det raka motsatsen då recensioner ska man ta med en nypa salt. Läste att nu får inte Days Gone en uppföljare för spelarna vände ryggen vilket är tragiskt. För min del och många andras så var det spelet en 10p precis som det här är.

Jag skrattar när du försöker sätta del 1, 2 och del 3 mot Blockbuster som del 7 och 8. De första 3 spelen är en fis i rymden då dessa
3 spel är ospelbara vilket har varit i närmare 10år då kamera vinklar plus långsamhet är ute ur tiden då folk vill inte spela sömnpiller. Däremot så var de grymma när de kom på 90-talet när inget annat fanns i den genren. Capcom som drog i gång allt som har med skräck att göra. Det är ju det absolut bästa Capcom har gjort genom att gå vidare med nytt och inte gammalt skräp.

Håller med. Tragiskt med Days Gone som var riktigt bra. Även de gamla Resident Evil liren med de fasta kameravinklarna vill jag aldrig se igen. De hör hemma på 90-talet.

Full 3D all the way baby.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

12
Skriv svar