Microsoft ska ha köpt annonstid för Starfield för 2021

Robot
Microsoft ska ha köpt annonstid för Starfield för 2021
Medlem

"I'm not saying this guarantees 2021 .. please .. my god, don't write articles or anything". ;D

Inaktiv

Enligt Todd Howard har det varit i utveckling sedan 2015 så det är ju inte orimligt att det kommer i år eller kanske i början på nästa. E3 blir spännande i år!

Medlem

Hoppas Hoppas! (men hoppas hoppas mer att det faktiskt är ett kul spel med )


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hade varit riktigt najs med ett stort RPG till hösten. Men vill inte ha ett till Cyberpunk så ta tid på er för guds skull...

Medlem

Hoppas innerligt att det innebär release i år. Ogillar starkt marknadsföring som börjar på tok för tidigt så man är utbränd på produkten när den väl kommer.

Erkänner att jag tyvärr är en av de som blir påverkad negativt av för mycket reklam och då inte köper produkten av ren och skär barnslig obstinans.

Medlem

Vore antagligen rätt dumt att släppa det i år, då det skulle kunna påverka marknadsföringen av Halo.
Bättre ifall de portionerar ut det så att Microsoft får en stadig ström av spel än att släppa storspel så nära inpå varandra.

Ifall det släpps i år så måste de väl nästan gå ut med det på E3 eller senast i början av Juli i alla fall.

Sen så är det väl rätt stor chans att det även kommer till PS5 ifall det släpps i år, då uppköpet skedde så nyligen.
Jag menar då att bland annat utvecklingen av spelet bör vara i ett så sent stadie vid uppköpet så att utvecklingen bör legat väldigt långt fram till båda konsolerna och avtal antagligen bör slutits, det faller väl också inom det som Spencer sa under videokonferensen efter att köpet gick igenom.

Jag är skeptisk och hoppas också mest på att det blir exklusivt till Series X/S, tråkigt ifall One håller tillbaka möjligheterna.
Ifall det släpps i år så lär det inte bli exklusivt för de nya konsolerna.

Jag ser hellre ett starkt 2022, Halo och Psychonauts 2 samt optimeringar för bakåtkompabilitet räcker nog för i år.

Medlem

Bugfields in space! By bethesda studios only 199$ for standard edition, includes original soundtracks from duke nukem forever! We can better, for just 249$ you will get the deluxe edition, with fallout boy bubble head flashlight. Will not include season pass (Season pass for 99,99$) now with a better updated version of microtransactions site that will informed you while playing the game, you must buy a special key to unlock the spaceship personal stash box. For the best deal of them all for the collection edition a moldy space station that might gives you some kind of disease. Only 300$ buy it now! "Game is not included"

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag är skeptisk och hoppas också mest på att det blir exklusivt till Series X/S, tråkigt ifall One håller tillbaka möjligheterna.
Ifall det släpps i år så lär det inte bli exklusivt för de nya konsolerna.

Det lär inte bli exklusivt då det även kommer till Pc. Vilket är tur för mig det.

Men samtidigt vet vi faktiskt inte mycket om vad spelet överhuvudtaget är


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det lär inte bli exklusivt då det även kommer till Pc. Vilket är tur för mig det.

Men samtidigt vet vi faktiskt inte mycket om vad spelet överhuvudtaget är

Näe, just det, jag glömde PC :/

Aja, ingen ide att hoppas på någon "next-gen"(current-gen) upplevelse alltså.

Hypen är lite förvirrande, finns det några indikationer på vad det här är för spel egentligen?
Man tänker sig Elder Scrolls i rymden, men hur skulle det se ut?
Hur stora och hur interaktiva kan planeter eller rymdskepp vara ifall man ska vara på flera platser?
Eller kommer det här vara en mer linjär upplevelse?

Fantasin har ju inga gränser

Medlem

Denna bild "läcktes" väl för någon dag sedan:

Sen såg jag denna enkät Bethesda hade uppe som kanske antyder att man ska kunna bygga(?) sitt rymdskepp?

Aldrig varit ett fan av Bethesdas nyare spel, men ska ändå bli intressant och se vad dom har kokat ihop.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Dex
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Näe, just det, jag glömde PC :/

Aja, ingen ide att hoppas på någon "next-gen"(current-gen) upplevelse alltså.

Hypen är lite förvirrande, finns det några indikationer på vad det här är för spel egentligen?
Man tänker sig Elder Scrolls i rymden, men hur skulle det se ut?
Hur stora och hur interaktiva kan planeter eller rymdskepp vara ifall man ska vara på flera platser?
Eller kommer det här vara en mer linjär upplevelse?

Fantasin har ju inga gränser

Ja det är helt sjukt hur mycket hype det kan bli av ett spel som man inte har sett något alls om och man vet bara att det är ett sci-fi spel. Förhoppningsvis har Cyberpunk release lärt oss något

Men med det sagt så även om jag inte fattar det så är jag själv också försiktigt hypad över detta

Medlem

Blir inte en day one purchase till PC hur hypat spelet än blir. Har sällan haft goda erfarenheter av Bethesda spel nära release. Brukar vara fullt av game breaking och immersion breaking buggar.

Inaktiv
Skrivet av Aletheides:

Blir inte en day one purchase till PC hur hypat spelet än blir. Har sällan haft goda erfarenheter av Bethesda spel nära release. Brukar vara fullt av game breaking och immersion breaking buggar.

Köpte 3 år game pass för en spottstyver så det blir möjlighet till day one. Men kanske säkrast att vänta in några obligatoriska patchar.

Jag känner viss hype framför allt eftersom det är från teamet som gjorde Skyrim och Fallout och inte gängen som gjort Fallout 76 och det andra tramset som kommit på senare år.

Medlem
Skrivet av anon_118566:

Köpte 3 år game pass för en spottstyver så det blir möjlighet till day one. Men kanske säkrast att vänta in några obligatoriska patchar.

Jag känner viss hype framför allt eftersom det är från teamet som gjorde Skyrim och Fallout och inte gängen som gjort Fallout 76 och det andra tramset som kommit på senare år.

Jag föredrar att äga mina spel, inte att hyra dem via en strömningstjänst där ingen garanti finns att innehållet finns kvar för alltid. Så gamepass eller sonys kommande variant kommer aldrig vara ett alternativ.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Jag föredrar att äga mina spel, inte att hyra dem via en strömningstjänst där ingen garanti finns att innehållet finns kvar för alltid. Så gamepass eller sonys kommande variant kommer aldrig vara ett alternativ.

Jag håller helt med dig. Dock kan det kan ju vara billigare att ha en sådan tjänst, spela spelen dag ett via den... och sedan köpa spelen för att äga när priset kommer ner till rimligare nivåer. Då får man både tillgången till mer spel, och sparar en slant.

eld
Medlem
Skrivet av Dex:

Ja det är helt sjukt hur mycket hype det kan bli av ett spel som man inte har sett något alls om och man vet bara att det är ett sci-fi spel. Förhoppningsvis har Cyberpunk release lärt oss något

Om något så har Bethesda lärt sig att inte visa upp något av spelen föränns det är färdigt, så ingen kommer sakna sånt de blev tvungna att klippa bort för att det inte blev färdigt.

Spelet lär visas rätt nära release och lär innehålla vad det innehåller!

Vi minns ju alla hur det gick för radiant AI.

Inaktiv
Skrivet av Aletheides:

Jag föredrar att äga mina spel, inte att hyra dem via en strömningstjänst där ingen garanti finns att innehållet finns kvar för alltid. Så gamepass eller sonys kommande variant kommer aldrig vara ett alternativ.

Jag gillar "netflix"-modellen. Har massor med film och spel som nu ligger och skräpar i kartonger eller som jag skänkt bort. Ska man hårddra det så "äger" man ju inga spel på Steam eller andra digitala butiker heller.

Om ett spel man gillar mycket är på väg att försvinna så finns inga hinder att köpa det känner jag.

Är man boxsamlare förstår jag dock resonemanget.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Hota:

Hade varit riktigt najs med ett stort RPG till hösten. Men vill inte ha ett till Cyberpunk så ta tid på er för guds skull...

Det är ju Bethesda vi pratar om - alla deras spel släpps trasiga...

Medlem

Jag är lite off men känner till namnet på spelet. Även om man inte vet så mycket kan ni säga något mer om det? Är det Star Citizen men med slutdatum?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv
Skrivet av Pretorian24:

Jag är lite off men känner till namnet på spelet. Även om man inte vet så mycket kan ni säga något mer om det? Är det Star Citizen men med slutdatum?

Ingen vet. Men förhoppningen(eller farhågan beroende på hur man ser det) är att det blir Skyrim in space typ.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Vore antagligen rätt dumt att släppa det i år, då det skulle kunna påverka marknadsföringen av Halo.
Bättre ifall de portionerar ut det så att Microsoft får en stadig ström av spel än att släppa storspel så nära inpå varandra.

Ifall det släpps i år så måste de väl nästan gå ut med det på E3 eller senast i början av Juli i alla fall.

Sen så är det väl rätt stor chans att det även kommer till PS5 ifall det släpps i år, då uppköpet skedde så nyligen.
Jag menar då att bland annat utvecklingen av spelet bör vara i ett så sent stadie vid uppköpet så att utvecklingen bör legat väldigt långt fram till båda konsolerna och avtal antagligen bör slutits, det faller väl också inom det som Spencer sa under videokonferensen efter att köpet gick igenom.

Jag är skeptisk och hoppas också mest på att det blir exklusivt till Series X/S, tråkigt ifall One håller tillbaka möjligheterna.
Ifall det släpps i år så lär det inte bli exklusivt för de nya konsolerna.

Jag ser hellre ett starkt 2022, Halo och Psychonauts 2 samt optimeringar för bakåtkompabilitet räcker nog för i år.

Det är väl klart redan att Starfield kommer släppas ihop med DeathLoop till just PlayStation. Philly Spencer har väl redan sagt att de kommer hålla dessa löften och påskrivna papper om releaser.

Personligen önskar jag iaf att Starfield släpps i år. Det behövs fler spel då så mycket har skjutits fram pga Corona crappet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:

Det är väl klart redan att Starfield kommer släppas ihop med DeathLoop till just PlayStation. Philly Spencer har väl redan sagt att de kommer hålla dessa löften och påskrivna papper om releaser.

Personligen önskar jag iaf att Starfield släpps i år. Det behövs fler spel då så mycket har skjutits fram pga Corona crappet.

Sony hade redan skrivit på för Deathloop och Ghostwire: Tokyo innan uppköpet. Det är dessa två som kommer till Playstation.

Medlem
Skrivet av anon_118566:

Sony hade redan skrivit på för Deathloop och Ghostwire: Tokyo innan uppköpet. Det är dessa två som kommer till Playstation.

Just ja, så var det.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av eld:

Om något så har Bethesda lärt sig att inte visa upp något av spelen föränns det är färdigt, så ingen kommer sakna sånt de blev tvungna att klippa bort för att det inte blev färdigt.

Spelet lär visas rätt nära release och lär innehålla vad det innehåller!

Vi minns ju alla hur det gick för radiant AI.

Varför gällde inte detta Deathloop och Ghostwire Tokyo?

Skrivet av CARTMAN:

Just ja, så var det.

Så det är alltså obekräftat hur det ser ut med Starfield, Ghostwire och Deathloop är bekräftade tidsexklusiva PS5 spel.

eld
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Varför gällde inte detta Deathloop och Ghostwire Tokyo?

Pratade om utvecklingsstudion bethesda, inte publishern alltså.

Jag tror inte deras sätt att visa spel är ett krav på alla andra studios under zenimax.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Varför gällde inte detta Deathloop och Ghostwire Tokyo?

Så det är alltså obekräftat hur det ser ut med Starfield, Ghostwire och Deathloop är bekräftade tidsexklusiva PS5 spel.

Jo jag misstog mig med Starfield. Det är GhostWire: Tokyo och DeathLoop som Philly Spencer lovat ska komma till PlayStation. Starfield är väl osäkert då antar jag... Det har väl inte skrivits något kontrakt ännu.. fast det är väl konstigt då alla 3 spelen ligger nära release.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Jag är försiktigt hoppfull.
Det lär väl ta X antal patchar innan spelet är tip top som vanligt från Bethesda.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jo jag misstog mig med Starfield. Det är GhostWire: Tokyo och DeathLoop som Philly Spencer lovat ska komma till PlayStation. Starfield är väl osäkert då antar jag... Det har väl inte skrivits något kontrakt ännu.. fast det är väl konstigt då alla 3 spelen ligger nära release.

Ursäkta att jag är lite petig här, men Phil har väl inte sagt något om vilka spel som kommer till Playstation, bara att alla tidigare avtal kommer att gälla.

Sen så kan man lägga ihop 2x2 för att få fram att Ghostwire och Deathloop redan har avtal eftersom de redan utannonserats till PS5.
Om det finns andra avtal finns det väl typ ingen information om, så det går väl bara att spekulera om.
Om Starfield släpps i år så är det dock möjligt att Sony redan har avtal, eftersom det var så nyligen Microsoft köpte upp Bethesda.

Vet inte om Sony får gå ut med detta(utgivaren har nog kontroll över det) eller skulle ha något intresse för att gå ut med detta heller.
Microsoft lär heller inte ha något något intresse av att utannonsera detta.

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Ursäkta att jag är lite petig här, men Phil har väl inte sagt något om vilka spel som kommer till Playstation, bara att alla tidigare avtal kommer att gälla.

Sen så kan man lägga ihop 2x2 för att få fram att Ghostwire och Deathloop redan har avtal eftersom de redan utannonserats till PS5.
Om det finns andra avtal finns det väl typ ingen information om, så det går väl bara att spekulera om.
Om Starfield släpps i år så är det dock möjligt att Sony redan har avtal, eftersom det var så nyligen Microsoft köpte upp Bethesda.

Vet inte om Sony får gå ut med detta(utgivaren har nog kontroll över det) eller skulle ha något intresse för att gå ut med detta heller.
Microsoft lär heller inte ha något något intresse av att utannonsera detta.

Ja det är väl lite det här. När spelet annonserades så de ju inte något om vilka konsoler heller, så frågan är hur det står med avtalen? Ghostwire och Deathloop var ju redan utannonserade till till PS5 medan Starfield inte utannonserats officiellt till någon konsol.

Det vi vet är ju i alla fall att MS kommer köra spelet via Game Pass, och då har de ju inget att förlora på att sälja det på PS5 heller, bara mer intäkter. Vad jag kan tänka mig är att det kanske får vara någon vecka/månad exklusivt på Game Pass, ge Xboxspelarna lite försprång.


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar