Sony-chef tror Playstation 5-bristen fortsätter under 2022

Robot
Sony-chef tror Playstation 5-bristen fortsätter under 2022

Inte ens "långt fler" tillverkade konsoler skulle räcka för att möta efterfrågan.

#playstation-5, #sony


Medlem

Tråkigt att höra.

Medlem

Skulle vara väldigt intressant att luska ut hur många som har sålts på vår marknad.

Jag tror 7st

Medlem

Dags att invänta Playstation 6 istället? T___T


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Lika bra så hinner det få större spelbibliotek
Kanske också en ny revision?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Quake-konnässsör

Man väntar ändå på Final Fantasy spelet... sen så kanske man får börja fundera på att köpa en PS5. Blir väl till 2023 i så fall

Medlem

Tråkigt för alla som inte lyckas få tag i en PS5:a, men det finns ändå inte sååååå många PS5 titlar fortfarande. Några av de första stora kommer senare i år (Ratchet & Clank: Rift Apart, God of War, etc...).

Till alla er ivriga därute så citerar jag vår käre statsminister

Citat:

"Håll i, håll ut."

- Stefan Löfven

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Tråkigt för alla som inte lyckas få tag i en PS5:a, men det finns ändå inte sååååå många PS5 titlar fortfarande. Några av de första stora kommer senare i år (Ratchet & Clank: Rift Apart, God of War, etc...).

Till alla er ivriga därute så citerar jag vår käre statsminister

God of War kommer troligtvis inte i år, däremot Horizon 2.(Enligt folk som sägs ha inside information)

Medlem

bra har ändå inga pengar köpa en ps5 nu ändå... kanske går ner i pris nästa år..

Medlem
Skrivet av lasselason:

God of War kommer troligtvis inte i år...

Nu blev man allt lite lissen i ögat. Vad får dig att säga det?

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Nu blev man allt lite lissen i ögat. Vad får dig att säga det?

Jag har ju ingen aning men jag har hört det sägas i poddar och nyheter, men vi håller tummarna för att de har fel!🙂

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

bra har ändå inga pengar köpa en ps5 nu ändå... kanske går ner i pris nästa år..

Jag har svårt att se att den skulle gå ner i pris när den fortfarande är en brist vara och tydligen kommer va det enda fram tills nästa år, men hoppas kan man ju alltid göra

Brist är ju en relativ term, att tillverka 800.000 maskiner i månaden är ganska mycket!

Om någon sade, vi skickar 800.000 avokados till Stockholm denna månaden men på Södermalm äter dom 3 miljoner avokados i månaden. Då är det brist! Ja eller så kan inte alla äta så mycket avokado!

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Tråkigt för alla som inte lyckas få tag i en PS5:a, men det finns ändå inte sååååå många PS5 titlar fortfarande. Några av de första stora kommer senare i år (Ratchet & Clank: Rift Apart, God of War, etc...).

Till alla er ivriga därute så citerar jag vår käre statsminister

Jag är mest ledsen för alla som jag som inte hade en PS4 och nu inte kan avnjuta alla PS4-spel i bättre kvalitet. Men visst finns det inte mycket nya titlar om man spelat igenom det bästa från PS4-eran innan.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Får inte riktigt ihop det med att de ska tillverka 800 tusen i månaden men ska ändå lyckas sälja 14,8 miljoner , sitter de på ett stort lager nu då som de bara ska skicka ut. För annars går det inte riktigt ihop sig matematiskt eller?

Medlem

Får se hur trångt det blir i Zueskanalen framöver, hur länge komponentbristen håller i sig och hur mycket hårdvara som Bitcoin och andra kryptovalutor roffar åt sig.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av ShoNuff1939:

Får inte riktigt ihop det med att de ska tillverka 800 tusen i månaden men ska ändå lyckas sälja 14,8 miljoner , sitter de på ett stort lager nu då som de bara ska skicka ut. För annars går det inte riktigt ihop sig matematiskt eller?

De menar säkerligen 14.8 miljoner totalt till nästa mars, där de 7.8 de redan sålt ingår.
Det jag är mest rädd för är att detta innebär att de håller på ps5-exklusiva spel/utannonseringar p.g.à att det inte finns tillräckligt många maskiner ute i omlopp som potentiella köpare.

Sen kanske den redesignen till 2022 som innebär en annan cpu hjälper. Denna redesign som click-baitare försöker få till en ”slim” variant, vilket det inte är frågan om.

Medlem
Skrivet av magma:

Lika bra så hinner det få större spelbibliotek
Kanske också en ny revision?

Skrivet av Fatmajk:

Tråkigt för alla som inte lyckas få tag i en PS5:a, men det finns ändå inte sååååå många PS5 titlar fortfarande. Några av de första stora kommer senare i år (Ratchet & Clank: Rift Apart, God of War, etc...).

Till alla er ivriga därute så citerar jag vår käre statsminister

Skrivet av Waliant:

Jag är mest ledsen för alla som jag som inte hade en PS4 och nu inte kan avnjuta alla PS4-spel i bättre kvalitet. Men visst finns det inte mycket nya titlar om man spelat igenom det bästa från PS4-eran innan.

Surt då jag endast äger en PlayStation 4 vanilla och jag hade velat lira mina PS4 spel i 60 frames istället för 30 frames. Väntar t.ex med att spela Ghost of Tsushima till när jag lyckats få tag i en PlayStation 5 konsol. Sedan är jag as sugen på "Ratchet ünd Clank: Rift das Part" som endast släpps till PS5an. Har även inhandlat en ny 75" TV med 4k + HDR stöd. Jag vill verkligen ha en PlayStation 5 ASAP™.

Skrivet av lasselason:

God of War kommer troligtvis inte i år, däremot Horizon 2.(Enligt folk som sägs ha inside information)

Räknar absolut med att Horizon 2 blir uppskjutet som med nästintill allt annat trippel-A material i branschen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

KoP
Medlem

Tur att man valt att skippa denna gen Playstation då. Blir en series X när det närmar sig att det finns tillräckligt många intressanta titlar där.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Surt då jag endast äger en PlayStation 4 vanilla och jag hade velat lira mina PS4 spel i 60 frames istället för 30 frames. Väntar t.ex med att spela Ghost of Tsushima till när jag lyckats få tag i en PlayStation 5 konsol. Sedan är jag as sugen på "Ratchet ünd Clank: Rift das Part" som endast släpps till PS5an. Har även inhandlat en ny 75" TV med 4k + HDR stöd. Jag vill verkligen ha en PlayStation 5 ASAP™.

Räknar absolut med att Horizon 2 blir uppskjutet som med nästintill allt annat trippel-A material i branschen.

Ghost of Tsushima är magiskt i 60 fps så rekommenderar starkt att vänta


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

För övrigt. Ni som vill ha en PS5 så rekommenderar jag att börja hänga i trådarna på FZ och kanske främst Sweclockers. Jag hade ingen bokning men fick loss en i ett släpp på Mediamarkt.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Visst hade det varit trevligt med ett ps5, inget snack om saken, men jag som spelar majoriteten av mina spel på pc har inte så bråttom att lägga vantarna på ett tills det släppts fler spel och kommit en mindre och strömsnålare variant. Den är ganska ful och stor i mitt tycke, men sonys första modeller brukar vara det.

Medlem

Väntar endå på "PSVR2" så har inte bråttom. Då kan "next gen" börja på riktigt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

De får gärna släppa en patch till Last of Us 2 med stöd för 60fps, har inte spelat det ännu men börjar undra om de nånsin kommer släppa en patch till det

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Visst hade det varit trevligt med ett ps5, inget snack om saken, men jag som spelar majoriteten av mina spel på pc har inte så bråttom att lägga vantarna på ett tills det släppts fler spel och kommit en mindre och strömsnålare variant. Den är ganska ful och stor i mitt tycke, men sonys första modeller brukar vara det.

Min setup, tycker inte ps5an är speciellt ful när den ligger där


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

https://scontent.fmmx1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/183660810_...

Min setup, tycker inte ps5an är speciellt ful när den ligger där

Borde gå jävligt varm där den ligger inklämd.

Hoppade PS4 så hade hoppats lira de bästa PS4 titlarna på en PS5 istället.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem
Skrivet av Peete:

Borde gå jävligt varm där den ligger inklämd.

Hoppade PS4 så hade hoppats lira de bästa PS4 titlarna på en PS5 istället.

Den är supersval och låter fläkten låter knappt, friskluft in fram varmluft ut bak då tvbänken är öppen bakom. Det är inget man övervakar tror du så att det är safe innan man testar ?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Den är supersval och låter fläkten låter knappt, friskluft in fram varmluft ut bak då tvbänken är öppen bakom. Det är inget man övervakar tror du så att det är safe innan man testar ?

Önskar jag hade pengar till ett fett ljudsystem så man slipper höra coilwhine från PS5, antar att du hade tur och inte har så på din enhet?

Medlem
Skrivet av Millmount:

Önskar jag hade pengar till ett fett ljudsystem så man slipper höra coilwhine från PS5, antar att du hade tur och inte har så på din enhet?

Jag hör fan inget missljud alls! Superskönt 🤩


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Jag kör vidare på PS4 ett år till!

12
Skriv svar