Sony-chef tror Playstation 5-bristen fortsätter under 2022

SoL
Medlem
Skrivet av Millmount:

Önskar jag hade pengar till ett fett ljudsystem så man slipper höra coilwhine från PS5, antar att du hade tur och inte har så på din enhet?

Fick tyvärr också en med coil whine. Jag kör alltid med lurar men lite irriterande är det allt ändå

Medlem
Skrivet av Millmount:

Önskar jag hade pengar till ett fett ljudsystem så man slipper höra coilwhine från PS5, antar att du hade tur och inte har så på din enhet?

Tror du har haft otur. Jag har heller inget coil whine från min PS5. Har mer från min PC isf.

Skrivet av Peete:

Borde gå jävligt varm där den ligger inklämd.

Hoppade PS4 så hade hoppats lira de bästa PS4 titlarna på en PS5 istället.

Anledningen till att den är så stor är för att kylaren är helt enorm. Jag har liknande setup och den är hur tyst som helst. Har inga problem att kyla.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Den är supersval och låter fläkten låter knappt, friskluft in fram varmluft ut bak då tvbänken är öppen bakom. Det är inget man övervakar tror du så att det är safe innan man testar ?

När PS5:an står upp sker luftintaget främst på ovansidan. När du har lagt den ner som på bildenså kommer lufyen sugas in till höger. Sony säger själva att det bör vara minst 10 cm mellan konsolen och väggar. Du ser ut att ha knappt 1 cm. Det kan säkert fungera ett tag, men jag skulle definitivt avråda en sådan placering.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Visst hade det varit trevligt med ett ps5, inget snack om saken, men jag som spelar majoriteten av mina spel på pc har inte så bråttom att lägga vantarna på ett tills det släppts fler spel och kommit en mindre och strömsnålare variant. Den är ganska ful och stor i mitt tycke, men sonys första modeller brukar vara det.

Problemet är väl samma på PC. Försöker hålla i min hårdvara så länge som möjligt och kände inför hösten 2020 att nu var det dags. 😬

Tur ändå att mitt GTX 680 inte fallit i bitar. Men det är ju inget prestandamonster direkt..

Medlem

Om det känns onödigt att förboka spel så känns det ju väldigt nödvändigt att boka konsoler.

Är glad att jag gjorde det.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Den är ganska ful och stor i mitt tycke, men sonys första modeller brukar vara det.

Smaksak självklart men för mig har den verkligen växt en väldans massa från första avtäckandet tills idag. Har den digitala versionen och den är väl snäppet renare/mindre men ja jag gillar den verkligen mer och mer. Tycker heller inte att den är så extremt stor som den ser ut att vara om man googlar runt lite, speciellt inte när den ligger ner.

Medlem

Förklarade inte Sweclockers att det inte är bristen på halvledare såsom kisel som skapat bristen? Det är väl snarare den stora efterfrågan som gör att produktionen inte hinner med? Det är ju i själva produktionskedjan (brist på fabriker) som är flaskhalsen och inte i utvinningen av halvledare i sig? Eller är det dopningsprocessen av kisel som man är flaskhalsen och det är dess slutprodukt man i sammanhanget betraktar som halvledare? Hmmm...

Det blir skönt om 20 år när man streamar i 8k, 240Hz ultra HDR utan att vara beroende av en viss konsol för att nå vissa titlar. Så slipper alla denna hets och miljön mår bättre när denna massproduktion upphör.
Obs ovanstående är rent spekulativt och förmodligen omöjlig att nå för alla som inte har 1000mbit, men hoppas kan man alltid göra :).


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Skönt att hela familjen redan har var sin ps5a....

12
Skriv svar