Rykte: Nya Playstation VR har 4K-upplösning och vibrationsfeedback

Gnällkuk
Skrivet av Hellspites:

Haha, mitt inlägg var ju mer utav ett skämt
Men jag håller med det, de är för lite sex i spelen. Cyberpunk 2077 hade ju varit perfekt för riktigt porr. För hur miljön var uppbyggt. Men men. Fleshlight givitvis så menade jag de.

Mitt var väl ett halvskämt, men det går ju inte att förneka att porren har en stor inverkan


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Trådlöst blir det nog inte. Har de inte redan avslöjat att det blir en "one-cable-solution" ?

Facebook hade samma med Oculus Quest för PCVR, till slut insåg dom att det "fungerar" och introducerade AirLink över Wifi.
Jag tror inte Sony vill vara sämre, ja kabel om du vill slippa bekymmer men jag tror sony kommer göra en regelrätt trådlös lösning eller kanske låta en använda Wifi.

Skrivet av Påskmust:

Det är ju redan möjligt med PSVR så vore konstigt om dom ändrar på det. Eller är det något jag missar här?

Ok, jag som har dålig koll på PSVR.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Mitt var väl ett halvskämt, men det går ju inte att förneka att porren har en stor inverkan

Haha, nea.. Jag har dock inget emot att det är lite porr i spelen. Görs det på rätt sätt och utförandet är byggd efter hur lore och core spelet är uppbyggt på. Så absolut. Ta Cyberpunk 2077, där hade dom byggt upp det som att det var vr porr och sex överallt. Så var det knappt något utav det med i spelet. Sådär följde dom inte riktigt efter hur dom byggde upp spelet/stadsmiljön.. så nu kvittar det liksom och dom kan lika väl ta bort det ifrån spelet. För det stör mer än vad det gör nytta. Skyrim är ju ett perfekt spel för just sex, men då har man valt att inte ha med det. Finns dock mods som är lore friendly. Sen så passar väl just sex temat inte in alla kategorier/Spel.

Gnällkuk
Skrivet av Hellspites:

Haha, nea.. Jag har dock inget emot att det är lite porr i spelen. Görs det på rätt sätt och utförandet är byggd efter hur lore och core spelet är uppbyggt på. Så absolut. Ta Cyberpunk 2077, där hade dom byggt upp det som att det var vr porr och sex överallt. Så var det knappt något utav det med i spelet. Sådär följde dom inte riktigt efter hur dom byggde upp spelet/stadsmiljön.. så nu kvittar det liksom och dom kan lika väl ta bort det ifrån spelet. För det stör mer än vad det gör nytta. Skyrim är ju ett perfekt spel för just sex, men då har man valt att inte ha med det. Finns dock mods som är lore friendly. Sen så passar väl just sex temat inte in alla kategorier/Spel.

Jag syftade inte till sexinslag i spel utan snarare renodlat sexspel eller liknande. Jag är inte speciellt intresserad av typ porr i ett spel som CP.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag syftade inte till sexinslag i spel utan snarare renodlat sexspel eller liknande. Jag är inte speciellt intresserad av typ porr i ett spel som CP.

Renodlat, men usch så tråkigt. Det är absolut inget för mig. Ska vara lite av val möjligheter, ut och slåss och samla på sig så mycket loot du bara orkar och scrapa allt för att sen crafta nya grejer. Fiska med dynamit hehe

Medlem

VR Porr är värdelöst.
Antingen är det film man kan titta runt lite (3dof) eller så är det simpla cash grab spel. Inget som jag tror Sony nästa VR headset kommer ändra på


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

VR Porr är värdelöst.
Antingen är det film man kan titta runt lite (3dof) eller så är det simpla cash grab spel. Inget som jag tror Sony nästa VR headset kommer ändra på

Skannade eller animerade är väl det som gäller om man vill ha immersion, 3dof är ju lite tråkigt såklart.
Tydligen så är video 3dof obehagligt för de flesta kvinnorna, då det känns som att någon obehaglig kommer och tvingar sig på typ.
Alanah Pearce nämnde detta när hon fick prova på VR-porr, de som visade tekniken sa också att kvinnor ofta tyckte det var obehagligt som sagt.

Så det kan finnas en framtid för porren i VR, dock så fungerar nog inte det klassiska film formatet något vidare.
Unreal engine och smidigare lösningar för att scanna kan bidra till mer intressanta lösningar(inte bara för porr).

Men jag tror inte att det kommer att vara lika betydelsefullt för VRs utveckling som VHS var för film, interaktiv underhållning utöver porr kommer nog förhoppningsvis vara tillräckligt för att skapa intresse.
Vara på plats och interaktion är väl lite nyckeln, det måste förstås samtidigt vara bekvämt.

Medlem
Skrivet av SoL:

Najs! Vart kan jag förboka?

^
Detta,
Jag har kikat lite men ingen av de vanliga butikerna verkar ha lagt upp något ännu såvitt jag kan se.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Skrivet av cb99:

^
Detta,
Jag har kikat lite men ingen av de vanliga butikerna verkar ha lagt upp något ännu såvitt jag kan se.

Jag tror inte det kommer bli så mycket förbokningar. I dagens förhållande är det antagligen mer arbete om de låter folk ställa sig i kö för att köpa från dem än det är att värt. Om de får in elektronik detta året så får de sålt det. Återförsäljarna behöver inte kämpa för att få kunder detta året.

Medlem

Har inte haft något VR-headset och har inte riktigt känt att PSVR varit värt att investera i. Men med det här språnget till PSVR2 blir man ju helt klart sugen. Undrar om remaken av "The Last of Us" som det ryktas om i själva verket är ett PSVR2-spel? Snacka om att bli vettskrämd...


signatur

PSN: Swede_78

SoL
Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Jag tror inte det kommer bli så mycket förbokningar. I dagens förhållande är det antagligen mer arbete om de låter folk ställa sig i kö för att köpa från dem än det är att värt. Om de får in elektronik detta året så får de sålt det. Återförsäljarna behöver inte kämpa för att få kunder detta året.

Jag skrev det mest på skämt eftersom ps5 var så FÖRBANNAT svår att få tag på och fortfarande är..

Medlem

Jag hoppas vibrationsmotorns huvudsyfte är att motverka åksjuka på något sätt. Sony har åtminstone lagt något patent för just det. Artikel med länk till patent också ... https://segmentnext.com/2020/05/11/this-how-sony-possibly-aim...
Kortfattat från artikeln: With the help of a vibration motor, the head mount display (HMD) will be able to reduce sickness if not eliminate it.

PSVR sen dag ett (och något krasst PCVR), men det är så många spel jag inte kan spela pga av åksjuka (går inte att få några VR-legs för mig).

Avstängd

Intressant, detta kanske man ska köpa. Köpte aldrig till min ps4 så vore kul att testa.


signatur

PS5 och inget annat.

12
Skriv svar