Tungt Metroid Prime-namn tvivlar på att trilogin kommer släppas till Switch

Robot
Tungt Metroid Prime-namn tvivlar på att trilogin kommer släppas till Switch

Skulle krävas en ansträngning av "Herkules-mått".

#metroid-prime, #nintendo-switch


Medlem

Man får göra en Remake helt enkelt.
Men då är det börja om från noll


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

4-5 personer och ett år är ju inte speciellt mycket i sammanhanget spelutveckling eller mjukvaruutveckling generellt.

Medlem

Både hela zelda-serien och metroid-serien på switch skulle göra Nintendo ofantligt ännu mer rikare.
Jag förstår verkligen inte varför dom inte utnyttjar det läget.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Både hela zelda-serien och metroid-serien på switch skulle göra Nintendo ofantligt ännu mer rikare.
Jag förstår verkligen inte varför dom inte utnyttjar det läget.

Nintendo hatar pengar


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Funkar prima i Dolphin både med mus och tangentbord eller kontroll, så vette fan om jag håller med han.

Medlem
Skrivet av hoad:

Funkar prima i Dolphin både med mus och tangentbord eller kontroll, så vette fan om jag håller med han.

Skulle just säga det här. Ärligt talat då, hur kan det i så fall funka till Dolphin? Jag förstår iofs att vi pratar om perfektionism och att det är en sak för honom som kodade det hela från början att se det funka lite sämre. Men visst är det väl bra till Dolphin?

Medlem
Skrivet av hoad:

Funkar prima i Dolphin både med mus och tangentbord eller kontroll, så vette fan om jag håller med han.

Exakt min tanke också.
Jag menar... den här videon är från 2019 liksom:

Kan en / flera hängivna fans åstakomma detta, så kan väl de som gjorde spelet porta det till Switch!?

Men det är ju klart, det är ju Nintendo vi snackar om.
Företaget som utvecklas baklänges av någon anledning.

Medlem
Skrivet av Birkovic:

Skulle just säga det här. Ärligt talat då, hur kan det i så fall funka till Dolphin? Jag förstår iofs att vi pratar om perfektionism och att det är en sak för honom som kodade det hela från början att se det funka lite sämre. Men visst är det väl bra till Dolphin?

Funkar kanon på luren men ännu bättre på PC.

Inaktiv
Skrivet av Patrik1975:

Både hela zelda-serien och metroid-serien på switch skulle göra Nintendo ofantligt ännu mer rikare.
Jag förstår verkligen inte varför dom inte utnyttjar det läget.

Det har inte skett sen Gamecube att hela Zelda serien har gått att spela på en och samma konsol. (Med hjälp av Gameboy Player)
Till och med Zelda Collection till Gamecube skröt om det.
Något sådant tror jag inte kommer hända igen.

Om vi har tur så kommer i alla fall Metroid Prime 1 och 2 till Switch

Medlem

Älskar Metroid Prime trilogin, mina favorit Nintendo spel. Känns konstigt att Metroid inte fått mer kärlek av Nintendo men det kanske inte sålt tillräckligt bra eller så är det inte gulligt nog för Nintendo.

Inaktiv
Skrivet av Fiigaro:

Älskar Metroid Prime trilogin, mina favorit Nintendo spel. Känns konstigt att Metroid inte fått mer kärlek av Nintendo men det kanske inte sålt tillräckligt bra eller så är det inte gulligt nog för Nintendo.

Eller så vill skaparna av Metroid mer än vad dem kan ge alla gånger.

Skrivet av Patrik1975:

Både hela zelda-serien och metroid-serien på switch skulle göra Nintendo ofantligt ännu mer rikare.
Jag förstår verkligen inte varför dom inte utnyttjar det läget.

Jag älskar Metroid men det är inte så konstigt att serien inte direkt är högstaprioritet för Nintendo. De flesta Metroid-spel säljer en bråkdel av Mario, Mario Kart, Pokémon, Animal Crossing och andra spel som de jobbar med. Zelda fick ett uppsving i och med Breath of the Wild men även Zelda var inte riktigt på samma nivå som deras största titlar (försäljningsmässigt) tidigare.

Så ur kommersiell synpunkt är det helt rimligt att de gör som de gör, men jag håller med om att det suger ur gamer-synpunkt. Det är litegrann samma som varför vi får vänta 400 år mellan varje nytt Kid Icarus, F-Zero och andra gamla klassiska serier som inte är riktigt mainstream.

Skribent

Fast de kan ju med lätthet släppa Metroid 1 och 2 då. Menar de var ju GC-spel och utan motionkontroller. Sen om de kan fixa om Skyward Sword utan motion så tror jag de kan fixa Metroid 3 också, intet sagt att det blir utan att de måste lägga en del tid på det.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Sebastian Lind:

Jag älskar Metroid men det är inte så konstigt att serien inte direkt är högstaprioritet för Nintendo. De flesta Metroid-spel säljer en bråkdel av Mario, Mario Kart, Pokémon, Animal Crossing och andra spel som de jobbar med. Zelda fick ett uppsving i och med Breath of the Wild men även Zelda var inte riktigt på samma nivå som deras största titlar (försäljningsmässigt) tidigare.

Metroid-serien har väl aldrig varit riktigt stor i Japan och är väl nog det mest "västerländska" Nintendo har. Första spelet hade ju i princip kunnat licenserats som Aliens med lite modifikationer.


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Johlor:

Metroid-serien har väl aldrig varit riktigt stor i Japan och är väl nog det mest "västerländska" Nintendo har. Första spelet hade ju i princip kunnat licenserats som Aliens med lite modifikationer.

Jepp, Zelda har mer varit en västerländsk grej med även om BotW blivit en oväntad framgång även i Japan.

Skribent
Skrivet av Sebastian Lind:

Jepp, Zelda har mer varit en västerländsk grej med även om BotW blivit en oväntad framgång även i Japan.

Ahh såpass, jag tänkte nog att Zelda var likvärdigt. Men har helt ärligt aldrig kollat upp det heller.


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Johlor:

Ahh såpass, jag tänkte nog att Zelda var likvärdigt. Men har helt ärligt aldrig kollat upp det heller.

Punch-Out är ett annat bra exempel på en klassisk Nintendo-serie som knappt existerar i Japan. Förklarar kanske delvis varför de senaste Punch-Out- och Metroid-spelen outsourcades till västerländska utvecklare.

Skribent
Skrivet av Sebastian Lind:

Punch-Out är ett annat bra exempel på en klassisk Nintendo-serie som knappt existerar i Japan. Förklarar kanske delvis varför de senaste Punch-Out- och Metroid-spelen outsourcades till västerländska utvecklare.

Punch-Out kan jag tänka mig. Boxning i sig är ju inte jättestort i Japan även om de är stora med andra kampsporter.


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Johlor:

Punch-Out kan jag tänka mig. Boxning i sig är ju inte jättestort i Japan även om de är stora med andra kampsporter.

Ja, det hjälper ju inte heller när de släppte Super Punch-Out typ 4 år efter USA-releasen av någon outgrundlig anledning... Nintendo 64 var redan ute sedan länge när Super Punch-Out kom ut till Super Famicom. Och spelet släpptes aldrig boxat i butik utan bara för nedladdning på speciella flash-kassetter. Känns som någon på Nintendo Japan måste haft något personligt emot Punch-Out, eller nåt!

Skribent
Skrivet av Sebastian Lind:

Ja, det hjälper ju inte heller när de släppte Super Punch-Out typ 4 år efter USA-releasen av någon outgrundlig anledning... Nintendo 64 var redan ute sedan länge när Super Punch-Out kom ut till Super Famicom. Och spelet släpptes aldrig boxat i butik utan bara för nedladdning på speciella flash-kassetter. Känns som någon på Nintendo Japan måste haft något personligt emot Punch-Out, eller nåt!

Haha får bilden av en sur liten japan i ett hörn på kontoret som har gjort sin livsuppgift till att hata Punch-Out för att han aldrig klarade Mike Tyson på NES.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar