"Battlefield 6" visas i juni

Medlem

Jag vet när det utspelar sig. Det är bara ett fåtal i kommentarsfältet som är i närheten. Mer vågar jag tyvärr inte säga. Ser verkligen fram emot releasen i alla fall.


signatur
Medlem
Skrivet av rosski:

Slutet av kalla kriget hade varit riktigt kul. Jag hoppas på runt 70-90 talet.

Har någon officiell källa nämnt BF6? Även om jag också tror på att det blir ett spel i huvudserien.

Nej, du har rätt. Jag bara antog det - vilket jag inte borde då det står "Battlefield 6".


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

BATTLE<VI>ELD

Jag hittar själv ut...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Torakan:

Jag vet när det utspelar sig. Det är bara ett fåtal i kommentarsfältet som är i närheten. Mer får jag tyvärr inte säga. Ser verkligen fram emot releasen i alla fall.

så jag var nära då 😉

Medlem

Får se vad det blir denna gång, skulle älska bf med mechs men det temat har dom kört redan så misstänker tillbaka till
modern tid skulle jag tro.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Gnällkuk

WW3 i hyfsad närtid månne?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

WW3 i hyfsad närtid månne?

ww3 kommer ju garanterat vara nato med fler vs kina 🙂

Avstängd
Skrivet av Millmount:

Hoppas det blir mer likt BF2 och att det inte är woke och politiskt korrekt.

Osannolikt, då EA är rätt extremistiska kommer det nästan garanterat finnas där.

Medlem

Jag bara hoppas att det inte blir likt BF4. Vet inte varför, men det klickade aldrig för mig.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Jag bara hoppas att det inte blir likt BF4. Vet inte varför, men det klickade aldrig för mig.

Samma här, var inget större fan av BF4. Det som irriterade mig mest var nog att man spenderade för mycket tid att leta fiender via mini-mappen med 3D spottingen och för mycket gadgets som man blev dödad av från andra sidan kartan.

Så utspelar det sig i nära framtid så är ju risken att dessa gadgets kommer tillbaka tyvärr.

Medlem

Så länge de inte utspelar sig mer än 10 år in i framtiden och längre än 120år tillbaka är jag in

Gnällkuk
Skrivet av joelgbg:

ww3 kommer ju garanterat vara nato med fler vs kina 🙂

Tveksamt, dels tror jag inte de vill/vågar dra in Kina i konflikten som bad guys sen tror jag de kommer att undvika att använda just NATO, däremot samma funktion fast med ett annat namn. Jag skulle tippa att det blir Ryssland som är fienden isf.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det hade varit lite fräckt om dom kunde sno idéer frpn andra spel. Jag tänker mej ett casual läge som är som "vanligt" och ett hardcore läge.

I hardcordeläget tar man tex världskartan i heroes and generals där varje slag påverkar kampanjens utgång. Varje stridsvagn har flera besättningsmän såsom förare, gunner, och vagnschef osv. Det hade varit riktigt fräckt och fördjupat gameplayet.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

HSB
Avstängd

Hoppas på ett fiktivt krig runt 80-talet med USA, Sovjet, Sverige. Hoppas även att man går tillbaka till långsammare tempo som i BF3 eller BF2 och behåller några av de småändringarna man införde i BFV.

Medlem
Skrivet av joelgbg:

så jag var nära då 😉

Kanske det... eller?


signatur
Medlem
Skrivet av HSB:

Hoppas även att man går tillbaka till långsammare tempo som i BF3 eller BF2 och behåller några av de småändringarna man införde i BFV.

Words of wisdom!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av HSB:

Hoppas på ett fiktivt krig runt 80-talet med USA, Sovjet, Sverige. Hoppas även att man går tillbaka till långsammare tempo som i BF3 eller BF2 och behåller några av de småändringarna man införde i BFV.

Sverige xD Ska kriget handla om klimat, plastpåsar och avskaffandet av kön kan jag köpa att Sverige ska vara med. Man kan välja att spela som vegan, klimatstrejkare eller sojapojke. Låter faktiskt skoj, men kanske passar bättre som ett DLC.

Medlem
Medlem
Skrivet av aeqvist:

Helikoptrar

Ja det hade varit kul - så länge de inte går att reparera medan de flyger.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ett nytt fullfjädrat BF Vietnam är vad jag vill ha! (eller möjligen en uppföljare till 2142, det är dags nu!)

Medlem
Skrivet av Ankh:

Då hade den nog hetat just det och inte BF6

Den heter inte Battlefield 6. Det är bara det att dom flesta antar att det kommer heta så, eftersom senaste hette Battlefield V (5). Kan lika gärna heta Battlefield VI, eller bara Battlefield (som vissa rykten pekar på)


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Meurik:

Den heter in Battlefield 6. Det är bara det att dom flesta antar att det kommer heta så, eftersom senaste hette Battlefield V (5). Kan lika gärna heta Battlefield VI, eller bara Battlefield (som vissa rykten pekar på)

Har dock redan svarat på detta längre upp


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

HSB
Avstängd
Skrivet av Chicobello:

Sverige xD Ska kriget handla om klimat, plastpåsar och avskaffandet av kön kan jag köpa att Sverige ska vara med. Man kan välja att spela som vegan, klimatstrejkare eller sojapojke. Låter faktiskt skoj, men kanske passar bättre som ett DLC.

Fast på 80-talet så lade Sverige uppemot 3% av BNP på försvaret och hade ett luftvapen i världsklass.

Medlem

Egentligen tycker jag tidseran spelar mindre roll. Det behöver fokuseras på att göra kartor som är riktigt stora och som faktiskt kan stötta 64 spelare. Skulle vilja se RIKTIGT stora kartor med olika miljöer typ stadsmiljö, skog och stränder på en och samma karta. Ta bort meny spawn för fordon och för h*lvete ta bort möjligheten att sitta i en tank och reparera som man kan i BF1 och BFV. Dessa förändringar hade gjort BF1 och BFV betydligt bättre spel och de hade kanske hållit längre än första release veckan.

Medlem

Jag hade gärna sett ett battlefield Cold war gone hot.

Säg tidigt 1980-tal med Sovjet, Nato o lilla Sverige.

Stridsvagn-S, Ak4:or, Viggen etc hade varit ballt att få använda.

Medlem

Börjar ärligt talat bli rätt trött på samma gamla USP:ar från DICE år efter år.

"Fler spelare, större kartor, MER!" är allt man hör, samtidigt som man sitter här och tycker att det är skittrist med alla förändringar de gjort t.ex. gällande fordon jämfört med de gamla BF-spelen.

Nej, kommer de endast med löften om kvantitet och inget som adderar extra kvalitet så blir det nog inget köp detta året för min del.

Medlem

Allt jag vill ha är en värdig uppföljare av BF2.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Skolgården. Det brutalaste slagfältet av dem alla 😌

"Only in mellanstadiet."

Medlem

Det utspelar sig på månen. Man slåss mot nazister och utomjordingar som byggt en bas där...
Kampen sker även på jorden; på atoller, i dolda bergspass, ökenområden, Esrange. Överallt där man har byggt uppskjutningsramper.
Man kan rida på kameler, renar och andra lokala djur.

Avstängd
Skrivet av Chicobello:

Sverige xD Ska kriget handla om klimat, plastpåsar och avskaffandet av kön kan jag köpa att Sverige ska vara med. Man kan välja att spela som vegan, klimatstrejkare eller sojapojke. Låter faktiskt skoj, men kanske passar bättre som ett DLC.

Med tanke på hur EA är idag så är det inte omöjligt. Careful what you wish for!

123
Skriv svar