Tillverkare av OLED-skärmar nämner uttryckligen "Switch Pro"

Robot
Tillverkare av OLED-skärmar nämner uttryckligen "Switch Pro"

Ingen rök utan eld, och det ryker ordentligt.

#nintendo, #nintendo-switch, #oled


Skribent

bara hoppas på en Q4 release samt att det kommer gå att få tag på en jävel. Hopppade över Switchen när den släpptes för var extremt besviken på Wii-U och sedan har det aldrig blivit av att jag köpt en så har väntat på en pro-variant.

ZF
Medlem

Förekommer nästa rykte om ett år eller så:

"Switch Pro Lite får LCD-skärm. Joy-con drift fortfarande inte fixat. Mario Galaxy Remastered kommer bara att säljas under 3 dagar, på Grönland!"

Medlem

Blir ett garanterat köp när den kommer. Min nuvarande switch får agera reserv.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Blir ett garanterat köp när den kommer. Min nuvarande switch får agera reserv.

Var snabb på köpknappen bara 👌

Medlem

Köp dag 1! Hoppas tillgången är någorlunda iallafall.

Medlem

Hoppas verkligen på en Switch Pro i år.

Det är så hemskt suddig och mjuk grafik ibland att jag nästan får huvudvärk. Vilket så klart är jättesynd då många spel ser riktigt bra ut trots att hårdvaran lämnar mycket att önska.

Tror och hoppas att oled i kombination med starkare hårdvara kan göra underverk för existerande och kommande spel.

Allra helst skulle jag vilja ha en Switch 2 men man får ta det som blir tillgängligt helt enkelt.

Medlem

Läst rykten om 720p i handheld fortfarande, hoppas det inte stämmer

Medlem

Hoppas Switch Pro funkar med nuvarande dockan som finns. Då slipper man köpa en till docka.

It's not a lake, it's an ocean

Men priset... Switch är redan dyr för vad den erbjuder. En Switch Pro lär gå lös på 4595 kr eller så i Sverige.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Shadee:

bara hoppas på en Q4 release samt att det kommer gå att få tag på en jävel. Hopppade över Switchen när den släpptes för var extremt besviken på Wii-U och sedan har det aldrig blivit av att jag köpt en så har väntat på en pro-variant.

Då sitter du och ja i samma båt, köpte ett Wii u vid release men vart så grymt besviken under hela generation så jag svor att inte köpa nästa konsol!

Medlem
Skrivet av hoad:

Läst rykten om 720p i handheld fortfarande, hoppas det inte stämmer

Å andra sidan hoppas jag verkligen att det stämmer

Inaktiv
Skrivet av Querth:

Å andra sidan hoppas jag verkligen att det stämmer

Varför endast 720? 1080p kan väl få vara minimun 2021 iallafall.

Medlem

På en så liten skärm så ser 720p riktigt bra ut, särskilt Oled, sen tror jag att det handlar om batteritid. Blir det 1080p så är ju det bra men skulle inte tro det.

Inaktiv
Skrivet av Cooling23:

Hoppas Switch Pro funkar med nuvarande dockan som finns. Då slipper man köpa en till docka.

Hoppas jag med. Men samtidigt så har jag för mig att jag hörde någonstans att uppdateringar till en dockningsstation är på väg att komma, något som i så fall tyder på en ny variant av dockningsstation eftersom den som finns nu inte går att uppdatera.

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Hoppas Switch Pro funkar med nuvarande dockan som finns. Då slipper man köpa en till docka.

Förutsatt att Nintendo skulle sälja maskinen löst och då gå miste om att tvinga på kunden en dockenhet.

Njaaa, för mycket pengar att tjäna för att göra det konsumentvänligt 😁

Har länge gått och väntat på en ny Switch, men om det blir OLED kommer jag nog skippa, det betyder ju PWM flickering.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Har länge gått och väntat på en ny Switch, men om det blir OLED kommer jag nog skippa, det betyder ju PWM flickering.

Håller med.
PWM flicker, risk för "mura" problem och oundviklig burn-in med tiden.
Nej tack!

Medlem

Härligt med en 4k switch. 😉 Borde släppa en stationär för oss som inte kör bärbart där de kan lägga pengarna på mer kraft istället för en oled skärm. Men alla kanske kör bärbart?

Inaktiv
Skrivet av BooliBoo:

Härligt med en 4k switch. 😉 Borde släppa en stationär för oss som inte kör bärbart där de kan lägga pengarna på mer kraft istället för en oled skärm. Men alla kanske kör bärbart?

Jo, om en Switch verkligen ska bli ”PRO” så kanske dem skulle göra en stationär model.

Medlem

Personligen så vet jag inte dom jag har så stort behov av en pro modell.
Jag spelar till 90% bärbart men vill så klart ha möjligheten till stationärt. Men det blir oftast spel som switchen klarar galant. Är nog bara Zelda spelen jag upplevt "prestandaproblem".


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar