Uncharted 4 fyller 5 år, har laddats ner av 37 miljoner spelare

Robot
Uncharted 4 fyller 5 år, har laddats ner av 37 miljoner spelare
Medlem

2-4-3-4,5-1 är nog min rangordning på denna fantastiska spelserie!

En av få spelserier som mina kompisar som inte är spelintresserade gillar att vara med och spela.

ZF
Medlem

De är bra allihopa, men tycker nog ändå att fyran är den svagaste. Det är lite för mycket på alla plan helt enkelt. Det är som seriens Indiana Jones 4 passande nog.

Golden abyss gillar jag för att det väcker liv i Vitan och visar vad den egentligen kunde blivit. Vilket samtidigt är lite sorgligt..

Trots att han är en av de största mordmaskinerna i spelhistorien, är han en ganska trevlig prick. Har spelat spelen ett flertal gånger. Naughty Dog gör inga bra "skjutaspel", men de kan det här med atmosfär och sälja ett äventyr. Förhoppningsvis kommer det fler i framtiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd

Uncharted måste vara den mest överskattade spelserien någonsin

Vilka skitspel!

Medlem

Sic fugging parvis magna!

Medlem

Riktigt toppenspel!

Medlem
Skrivet av Levi:

Uncharted måste vara den mest överskattade spelserien någonsin

Vilka skitspel!

Haha du hade nog haft en annorlunda syn om du hade spelat dom

Medlem

Köpte det för 2år sedan tror jag för 200kr någonting. Har fortfarande inte blivit av att jag spelat det.... Men är inget specifikt för detta spelet... Det gäller många spel så. Men tiden går sjukt fort, känns inte som det var 5 år sedan detta släpptes....

Medlem

Har bara sett när PewDiePie spelat.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Har förstått att det inte är en populär åsikt, men jag förstår verkligen inte Uncharted-seriens storhet eller popularitet. Nathan Drake är i mitt tycke en protagonist som är väldigt svår att tycka om, skjutandet är på sin höjd mediokert och storyn okej. Grafiken och det tekniska håller däremot världsklass. Håller personligen den nya Tomb Raider-trilogin högre men den är uppenbarligen inte i närheten av Uncharted när det kommer till betyg eller försäljningssiffror vilket jag inte kan förstå. Men jag antar att det är jag och min smak som avviker här.

Medlem

Av någon anledning så tycker jag att 3an är värst sen ettan(känns gammal och små tråkig). 2&4an tycker jag väldigt mycket om på grund av många anledningar. Så dom är svåra att placera. Tycker inte som han ovanför alls. Tomb raider håller inte samma nivå som Uncarted. Men är oftast helt ok spel.

Medlem

Drömmer om och hoppas på att Naughty Dog ska ge sina tidigare spel lite PS5-kärlek. UC4 och Lost Legacy, TLoO 1 och 2. Samtliga skulle vara skoj att spela igenom på nytt med högre bildfrekvens. Särskilt nu när utbudet av spel som utvecklats mot PS5 fortfarande är ganska skralt.

Medlem

Uncharted 4 - Singelplayer story/Multiplayerdelen i spelet är helt underbart, hoppas bara att de kan patcha det med en PS5 uppgradering och nya multiplayer fixar så kommer det hålla många år till.

Så om ni inte har provat de ladda ner och kör direkt

Medlem

Påbörjade nyligen en omspelning av alla spelen, vilket sammanträffande. Måste ända säga att 4:an/Lost Legacy har växt på mig på denna resa. De äldre spelen har i ärlighetens namn inte åldrats speciellt väl både vad gäller berättarteknik och spelmekanismer.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Levi:

Uncharted måste vara den mest överskattade spelserien någonsin

Vilka skitspel!

Jag har svårt att förneka att spelen är snygga att titta på men hjälp vad tråkigt jag haft när jag spelat dem. Har "bara" kört de som jag fått gratis dvs 2, 3 & 4. Tror även första spelet finns i mitt Plus-bibliotek men det ska mycket till för att jag ska röra det.

Jh
Medlem

Riktigt kul äventyr trots det tradiga skjutandet.
Jag tycker världen är dessutom riktigt vacker fortfarande 😊


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

ZF
Medlem
Skrivet av brunnlake:

Jag har svårt att förneka att spelen är snygga att titta på men hjälp vad tråkigt jag haft när jag spelat dem. Har "bara" kört de som jag fått gratis dvs 2, 3 & 4. Tror även första spelet finns i mitt Plus-bibliotek men det ska mycket till för att jag ska röra det.

Hur många andra spel på PS+ spelar du klart?

Medlem
Skrivet av ZF:

Hur många andra spel på PS+ spelar du klart?

Samtliga som jag börjar spela. Annars hade jag inte spelat igenom något av Uncharted-spelen som jag börjat spela Lite tvångsmässigt kan tyckas.
Det enda plus-spel jag börjat spela men inte spelat klart var The Last of Us som jag också tyckte var väldigt snyggt samtidigt som jag inte hade roligt alls när jag spelade. (OK kanske något enstaka spel till som jag började spela på PS3 precis innan PS4 släpptes).

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Ugly_Bob:

Har förstått att det inte är en populär åsikt, men jag förstår verkligen inte Uncharted-seriens storhet eller popularitet. Nathan Drake är i mitt tycke en protagonist som är väldigt svår att tycka om, skjutandet är på sin höjd mediokert och storyn okej. Grafiken och det tekniska håller däremot världsklass. Håller personligen den nya Tomb Raider-trilogin högre men den är uppenbarligen inte i närheten av Uncharted när det kommer till betyg eller försäljningssiffror vilket jag inte kan förstå. Men jag antar att det är jag och min smak som avviker här.

Även jag håller den nya Tomb Raider-trilogin snäppet högre. Uncharted 2 är ett fantastiskt spel, och 3:an är också väldigt bra. Uncharted 4 var mest imponerande rent grafiskt men var annars bara mer av samma, allt kändes redan gjort. Jag hade roligare med Rise of the Tomb Raider.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

1
Skriv svar