Fanatec fortsätter lågprissatsa – släpper pedaler för 79 euro

Robot
Fanatec fortsätter lågprissatsa – släpper pedaler för 79 euro

Finracing till fattigmanspris.

#csl-pedals, #fanatec


Inaktiv

Trevligt! Jag har letat efter billiga pedaler att köra flyg med.

Medlem

De de ser ut att vara rätt skapliga, dock är det en ratt jag behöver...

Medlem

PS kan ju vara en hint om att det kommer en PS-adapter av någon form.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Trevligt! Jag har letat efter billiga pedaler att köra flyg med.

Skulle inte rekommendera bilpedaler till flygsimulator, de är uppbyggda på olika sätt. Det finns flera roderpedaler i olika prisklasser på marknaden.

Inaktiv
Skrivet av Chicobello:

Skulle inte rekommendera bilpedaler till flygsimulator, de är uppbyggda på olika sätt. Det finns flera roderpedaler i olika prisklasser på marknaden.

Jag vet, och tack för tipset men ska använda till Star Citizen. Och inte för roder, därför är det ett väldigt billigt alternativ med just bilpedaler.

Medlem

Oooh. Har länge velat ha någon hyfsad ratt/pedal/växelsspaks-combo. Men det är dyra prylar. Om det här blir bra så kanske man slår till Finns finurliga wheelstands för den som inte vill/kan ha en stor anläggning. En racingstol som inte går att gömma skulle tyvärr vara svårt att få ett godkännande för här hemma, kanske om vi bodde i en fyra


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Trevligt att Fanatec satsa på lägre prisklasser. Ska bli kul att se vad nästa projekt det kommer bli.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

mycket trevliga nyheter! Läste någonstans att dom hade Hall effect sensorer istället för potentiometrar som på de "gamla" CSL Elite pedalerna. Vilket är det ända negativa med dom i min menig. Älskar pedalerna i övrigt. Framförallt med loadcell kittet. Blir nog sådana här i present till flickvännen då hon gnäller på g29 pedalerna. Och jag förstår henne efter att hon provade mina

Medlem

asså.. pedaler?

det är ju inte direkt fet inlevelse, force feedback och skit i riktiga pedaler så hur dyrt ska det behöva vara egentligen

Börjar dom typ skaka då när man varvar en V8 eller så, då... Elller?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ingen tabloidjournalistik här med medvetna felaktigheter i nyheterna som Gamereactor pysslar med... Gillart!

Redaktör
Skrivet av P2daO:

Ingen tabloidjournalistik här med medvetna felaktigheter i nyheterna som Gamereactor pysslar med... Gillart!

<3


signatur
Inaktiv
Skrivet av GibbMetal:

mycket trevliga nyheter! Läste någonstans att dom hade Hall effect sensorer istället för potentiometrar som på de "gamla" CSL Elite pedalerna. Vilket är det ända negativa med dom i min menig. Älskar pedalerna i övrigt. Framförallt med loadcell kittet. Blir nog sådana här i present till flickvännen då hon gnäller på g29 pedalerna. Och jag förstår henne efter att hon provade mina

Hallgivare är ju suveränt, inga rörliga delar till skillnad från en potentiometer.

Redaktör
Skrivet av Anton Q:

asså.. pedaler?

det är ju inte direkt fet inlevelse, force feedback och skit i riktiga pedaler så hur dyrt ska det behöva vara egentligen

Börjar dom typ skaka då när man varvar en V8 eller så, då... Elller?

Det är skillnad på pedaler och pedaler. Plastpedaler med fjädermotstånd går utmärkt att köra med, men med fingrejer får du en helt annan känsla. Det är som att se film från VHS-kassett på tjock-tv – det funkar, men du får bättre upplevelse med 4K på modern tv. Sen är det upp till var och en hur mycket man tycker upplevelsen är värd. För vissa räcker plastpedalerna utmärkt, andra ger gärna åtskilliga tusenlappar för att förhöja upplevelsen.


signatur
Medlem
Skrivet av Anton Q:

asså.. pedaler?

det är ju inte direkt fet inlevelse, force feedback och skit i riktiga pedaler så hur dyrt ska det behöva vara egentligen

Börjar dom typ skaka då när man varvar en V8 eller så, då... Elller?

Jag ser nån som inte kör simracing? Inom simracing så är det pedalerna som gör dig snabbare på grund av att med riktiga pedaler med loadcells till bromsen så får du bättre precision med bromsen i kurvorna och i racing med 10-20 kurvor så kan man lätt tappa 0.5 sec per sväng med dåliga pedaler som orsakar dåliga inbromsningar "för mycket broms eller för lite".
I ett race där man pratar om att jaga hundra delar för att vinna.
Men ja till forza och andra arcade bilspel så är det skit samma, men kör du något annat mera simulator spel som AC, ACC, Iracing blandannat så är det första du ska uppgradera på billigare ratt sett är det pedalerna som du ska komma upp i rankerna.

Och dom här pedalerna och csl dd ratten är jätte bra för bilracing, vi trycker bort dom hära sämre ratt settena ur marknaden som logitechs instegs ratt. Mera kvalitet för lägre pris 🤩🥰🥰🥰

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är skillnad på pedaler och pedaler. Plastpedaler med fjädermotstånd går utmärkt att köra med, men med fingrejer får du en helt annan känsla. Det är som att se film från VHS-kassett på tjock-tv – det funkar, men du får bättre upplevelse med 4K på modern tv. Sen är det upp till var och en hur mycket man tycker upplevelsen är värd. För vissa räcker plastpedalerna utmärkt, andra ger gärna åtskilliga tusenlappar för att förhöja upplevelsen.

Köper detta.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar