Se hur maskininlärning ger GTA V mer realistisk grafik
Glöm shaders, den här tekniken analyserar spelet på djupet.
Så häftigt. Det ser ju verkligen för jävligt ut, men det är väl resultatet om man använder data från tyska dashcams. Antagligen hade det fungerat liknande även om de använde mindre dystopiskt filmmaterial. Riktigt coolt. Tänk att göra en spel så här från grunden. spara ned vad varje objekt bör vara och en textur som bara används för att leda maskininlärningen och sen låta en algoritm hitta riktiga foton istället för konstgjorda texturer.
Så häftigt. Det ser ju verkligen för jävligt ut, men det är väl resultatet om man använder data från tyska dashcams. Antagligen hade det fungerat liknande även om de använde mindre dystopiskt filmmaterial. Riktigt coolt. Tänk att göra en spel så här från grunden. spara ned vad varje objekt bör vara och en textur som bara används för att leda maskininlärningen och sen låta en algoritm hitta riktiga foton istället för konstgjorda texturer.
Med bilar i sämre skick i kombination med tidstämpel och liveleak-logga så hade vi varit i mål här känner jag. Helt plötsligt hade GTA-nivåer av våld känns helt realistiskt.
Med bilar i sämre skick i kombination med tidstämpel och liveleak-logga så hade vi varit i mål här känner jag. Helt plötsligt hade GTA-nivåer av våld känns helt realistiskt.
påtal om liveleak.
https://mashable.com/article/liveleak-dead-shut-down/?europe=...
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Som tidigare sagts, om man vill ha mer realism kanske man skulle valt något bättre än helkassa dashcams, google streetview skulle säkerligen ge ett mer "realistiskt" resultat.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Det där är freaky! Sjukt om man skulle kunna spela hela spelet på det där spelet. Döda människor skulle ge en helt annan betydelse. Vet inte om jag skulle klara av spela det då.
Håller med. Men tänk Elder Scrolls i kombination med bra VR i framtiden. Verklighetsflykt deluxe 🙂
Håller med. Men tänk Elder Scrolls i kombination med bra VR i framtiden. Verklighetsflykt deluxe 🙂
Hehe man kan ju dregla för mindre
Har teoretiserats om att det borde gå att köra i princip samma teknik som deepfake för att göra ett realism filter som är galet bra till spel...
Problemet har/är väl bara att det inte bör vara ens nästan lite rimligt att göra detta i realtid... En deepfake video tar ju typ en vecka att göra bara genom kontinuerligt datortuggande...
Så har dom verkligen fått ner typ en frame per 24 timmar till en frame 60 gånger per sekund?
subterranean homesick alien
De första exemplen för tankarna direkt till GTA IV. Visst blir det realistiskt, men endast ur synvinkeln från en kamera.
Det sista exemplet de visar upp ger en bra balans mellan spelet och faktisk realism.
Spännande teknik, även om det är några år bort från realtidsrendering.
////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.