Nästa Tex Murphy-spel i limbo, men Pandora Directive-remaster bekräftad

Robot
Nästa Tex Murphy-spel i limbo, men Pandora Directive-remaster bekräftad
Redaktör
Ponny

Kommer jag ha hunnit fylla 50 innan nästa Tex Murphy-spel? Svar: antagligen.

(Är strax 38.)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Det fjärde spelet i serien (och det andra med FMV-behandling) anses av många Tex Murphy-konnässörer vara det bästa.

Det där måste vi verkligen diskutera. Det ser ut som om det finns delade meningar om denna "fakta". Jag anser mig vara en Tex Murphy-konnässörer. Varit med sen start, etc. Jag med flera tycker nog ändå att Under a Killing Moon är lite bättre!?!?

<insert meme fight me!>

Medlem

För mig är det garanterat. Fyller 50 om 2 månader. 😄

Skribent

Vänta nu? SJU spel?

Och Pandoras Directive var 4an?? Jag trodde det var 2a? Har jag missat två spel mellan Under a Killing Moon och Pandoras Directive?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Vänta nu? SJU spel?

Och Pandoras Directive var 4an?? Jag trodde det var 2a? Har jag missat två spel mellan Under a Killing Moon och Pandoras Directive?

Det verkar inte bättre än att du missat två spel innan Under a Killing Moon. Fast du kan forsätta sova lugnt under din sten, man kan gott klara sig utan att spela dessa.

Redaktör
Ponny
Skrivet av maq777:

Det verkar inte bättre än att du missat två spel innan Under a Killing Moon. Fast du kan forsätta sova lugnt under din sten, man kan gott klara sig utan att spela dessa.

Precis så. Första (Mean Streets) är dessutom samma story som i Overseer.
Martian Memorandum (andra spelet) är dessutom rätt dåligt. Move along. Nothing to see here, etc.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Asch, remake är inget för mig. Hade varit kul med ett helt nytt tex äventyr dock Fy satan va jag spelade under a killing moon.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skribent
Skrivet av maq777:

Det verkar inte bättre än att du missat två spel innan Under a Killing Moon. Fast du kan forsätta sova lugnt under din sten, man kan gott klara sig utan att spela dessa.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Precis så. Första (Mean Streets) är dessutom samma story som i Overseer.
Martian Memorandum (andra spelet) är dessutom rätt dåligt. Move along. Nothing to see here, etc.

Här trodde jag att jag hade koll på serien och Overseer var alltså en "remake"?? Känns lite som jag levt i en lögn hela min barndom haha


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag tycker utvecklaren borde lägga några timmar på att slutföra det inte ens knappt delvis fungerande gamepad-stödet i Tesla Effect innan de ger sig på en remaster av gamla Pandora Directive.

Medlem

Är Tesla värt att spela. Jag spelade lite UAKM men fastnade först vid Pandora. Otrolig atmosfär.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Redaktör
Ponny
Skrivet av Pretorian24:

Är Tesla värt att spela. Jag spelade lite UAKM men fastnade först vid Pandora. Otrolig atmosfär.

Det är det! Och Overseer, också (om du inte gjort det). Även om det tycks vara lite mer svårspelat på moderna datorer. Jag hade dock inga problem för några år sedan.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar