OpenTTD släppt

Medlem
OpenTTD släppt

Oh my. Detta har ju spelats ett antal gånger genom årens gång. Underbart spel och OTTD versionen ger så sjukt mycket mer än att spela med bara originalet. Fin fint. Får tankas och ösas.

Transport Tycoon Deluxe var mitt första PC spel också... 15 år sedan borde det vara nu. Lite småkul att det fortfarande lever :>


signatur

osv.

Medlem

Mjo lirat detta till och från ett antal gånger nu, skoj som fan och bygga tåg med mera

Medlem

Fantastiskt. Så sjukt bra spel.

Medlem

Lirade orginalet massvis hos en kompis på hans familjs 386, och spelar fortfarande, fast nu för tiden är det Open TTD som gäller. Riktigt nice med full release!

Medlem

TTD har väl inget med förvaltandet av städer att göra? och det samma stämmer väl ganska väl in på Open TTD

Medlem
Skrivet av wiklund:

TTD har väl inget med förvaltandet av städer att göra? och det samma stämmer väl ganska väl in på Open TTD

Helt rätt. Rekommenderar att artikeln rättas till. Transport Tycoon handlar enbart och enbart om transport och infrastruktur.

Att städerna växer är ju bara en bieffekt av fungerande industri och transport.

Medlem

Grymmers, transport tycoon på lan är sjuukt kul.. blir bra att köra mellan Starcraft 2 matcherna i sommar

Medlem

Jag tror det är enda spelet jag inte tröttnat på, är lika kul idag som för 15 år sen

Medlem

"Tomas Andersson" verkar inte helt införstådd med vad spelet går ut på...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem

Har detta på min mobil faktiskt ^^

Medlem

hehe nice också spelat detta ex antal ggr under årens gång kommer ihåg när man spelade orginalet och maxade antal enheter och blev så arg över det nu kan man ösa på med mycket mera


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Gott!
Transport Tycoon var bland de första managerspelen jag spelade som barn.

Härligt.
Och samtidigt, jävlar vad roligt att det finns folk som fortfarande brinner för spelet, så pass mycket att de gjort detta.

Minns att jag spelade något liknande omgjort ttd för några år sedan. Detta ska spelas.

Och om det är samma känsla som orginalet, fast större och mer, så kommer många timmar att gå åt!

Länge leve spel med känsla och död åt grafikfokuseringen som dagens konsollgeneration skapat.!

Medlem

Har spelat OTTD på mobilen tack vare detta, vilket är trevligt

Önskar någon kunde göra en open source-version av UFO: Enemy Unknown och XCOM: Terror of the Deep. Vore jäkla tufft Fast sådana här grejer är ju inget man fixar till i ett nafs, reverse engineering tar ju ett bra tag.

Medlem

Då måste jag ju uppdatera. Har kört ver: 0.75 ett par dagar nu.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

tfp
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Har spelat OTTD på mobilen tack vare detta, vilket är trevligt

Önskar någon kunde göra en open source-version av UFO: Enemy Unknown och XCOM: Terror of the Deep. Vore jäkla tufft Fast sådana här grejer är ju inget man fixar till i ett nafs, reverse engineering tar ju ett bra tag.

Du menar som denna?

Det är så nära du kan komma. Öppen källkodsvariant på ett spel som mer liknar gamla UFO-spelen än något annat på mycket mycket länge.

Medlem

TT(Transport Tycoon) var bland det första PC spelen som jag spelade när jag var runt 12-13 år gammal och då gjorde jag det på min kompis dator. sen över åren så spelet följt med en och OTTD(Open Transport Tycoon Deluxe) spelas fortfarande idag när man får ett ryckt lite då och då

Medlem

Haha bra Tomas, förvalta en stad var det ja...

Medlem

Mykee detta får bli favorit i repris, OpenTTD-LAN igen
Har kört OpenTTD från och till under åren och detta är verkligen riktigt bra! Älskade både vanliga TT och TTD men det var nog TTD som jag körde allra mest.

Så kul när man kör LAN och man själv går liiite bättre än polarna, sen köper man upp 75% av deras företag och håller i det bara för att jävlas. Vet egentligen inte vad det är för poäng med det eftersom man inte kan köpa 100% av varandra, men kul är det

Medlem

ett av de absolut bästa pc-spelen genom tiderna!

MrX
Medlem

I'm in love :heart:
Jag tror jag ägde originalet eller så lånade jag det, kommer inte ihåg -_-
Men det låg på en eller två disketter i alla fall.

Jag vart dock tvungen att köpa "Chris Sawyer's Locomotion" när han släppte det. Inget fel på det alls =')

[http://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Sawyer%27s_Locomotion]

Medlem

För mig så var det bättre att ha nostalgiska minnen av det ist för att testa det igen. Var bara rörigt, nuförtiden är man ju bortskämd med tooltips på knapparna.. Lyckades köpa nån truck efter 20 min. 10 minuter senare kunde jag ge order, Men då hade jag tydligen byggt depån i en kulle och kunde inte dra vägen till öppningen.. suck.. Var väl minst en 10 år sen jag spelade detta. Men just nu slipper jag helst

Medlem

Ett helt underbart spel! Pratade om detta med min frus lillebror så sent som i fredags och konstaterade att det var ett grymt bra spel. Detta ska jag absolut tanka hem! AWSOME!


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Detta är det enda spelet jag återkommer till med jämna mellanrum.
Fantastiskt bra spel och nu ännu bättre med OTTD

Medlem

Klockrent, ja minns när originalet släpptes och man imponerades av den detaljerade grafiken. Nu en evighet senare (i spelvärlden) så är det fortfarande minst lika kul och den numera rätt utdaterade grafiken bidrar nog till stor del.

Medlem

Enda spelet som jag spelat med jämna mellanrum, på PC. Fortfarande lika kul att spela

Ska bli kul att se alternativa grafiken. När jag spelade senast så var det bara i utvecklingsfasen.


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem
Skrivet av Lognoreng:

För mig så var det bättre att ha nostalgiska minnen av det ist för att testa det igen. Var bara rörigt, nuförtiden är man ju bortskämd med tooltips på knapparna.. Lyckades köpa nån truck efter 20 min. 10 minuter senare kunde jag ge order, Men då hade jag tydligen byggt depån i en kulle och kunde inte dra vägen till öppningen.. suck.. Var väl minst en 10 år sen jag spelade detta. Men just nu slipper jag helst

Du får tooltip genom att hålla inne höger musknapp, precis som orginalet, har jag för mig

Ge det en chans, det är fortfarande kul och spela!

Medlem

Laddade hem källkoden och kompilerade det på min Mac, funkade utmärkt. Så här ska spelas

Medlem
Skrivet av Biermann:
Skrivet av Lognoreng:

För mig så var det bättre att ha nostalgiska minnen av det ist för att testa det igen. Var bara rörigt, nuförtiden är man ju bortskämd med tooltips på knapparna.. Lyckades köpa nån truck efter 20 min. 10 minuter senare kunde jag ge order, Men då hade jag tydligen byggt depån i en kulle och kunde inte dra vägen till öppningen.. suck.. Var väl minst en 10 år sen jag spelade detta. Men just nu slipper jag helst

Du får tooltip genom att hålla inne höger musknapp, precis som orginalet, har jag för mig

Ge det en chans, det är fortfarande kul och spela!

Jag gav det en chans till idag när jag inte var dödstrött. Och då vart det genast roligare. Lite tråkig AI dock. Som bygger 200 bussar mellan två stationer =). Och som bieffekt blockerar mina tappra försök att tjäna stålar

1
Skriv svar