Jag har köpt en Xbox, vad ska jag spela?

Skribent
Jag har köpt en Xbox, vad ska jag spela?

Efter att ha varit min PC trogen, så har jag nu ingått ett nytt partnerskap med en Xbox S (Jag och min PC umgås fortfarande). Skaffade Xbox Live Ultimate Deluxe, eller vad det heter, och det var ju en jävla djungel att ge sig in i. Vill nu komma i kontakt med personer (eller om du går under pronomet "android"), som kan ge mig tips på goa spel med något form av online-element, men som fungerar bra att spela i små korta sessioner.

Spelar just nu: Fifa 21, Forza Horizon och Lonely Mountins Downhill.

Alltså, ni kan tipsa mig om allt, men vill gärna mäta mig mot folk (e-penis).

Tack till Joakim Bennet som tipsade mig om det här forumet <3


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Outriders är det första jag tänker på


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Wreckfest


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Efter att ha varit min PC trogen, så har jag nu ingått ett nytt partnerskap med en Xbox S (Jag och min PC umgås fortfarande). Skaffade Xbox Live Ultimate Deluxe, eller vad det heter, och det var ju en jävla djungel att ge sig in i. Vill nu komma i kontakt med personer (eller om du går under pronomet "android"), som kan ge mig tips på goa spel med något form av online-element, men som fungerar bra att spela i små korta sessioner.

Spelar just nu: Fifa 21, Forza Horizon och Lonely Mountins Downhill.

Alltså, ni kan tipsa mig om allt, men vill gärna mäta mig mot folk (e-penis).

Tack till Joakim Bennet som tipsade mig om det här forumet <3

Killer Queen Black
Tetris Effect: Connected
Killer Instinct
Monster Hunter: World
Rocket Arena
Slay The Spire
Steep
Katana ZERO
Golf With Your Friends
Skate 3
Dead Cells

Lite random tips. Har inte hundra koll och vet inte om det finns online-element i alla, men kanske kan vara något som faller i smaken.

Medlem
Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Efter att ha varit min PC trogen, så har jag nu ingått ett nytt partnerskap med en Xbox S (Jag och min PC umgås fortfarande). Skaffade Xbox Live Ultimate Deluxe, eller vad det heter, och det var ju en jävla djungel att ge sig in i. Vill nu komma i kontakt med personer (eller om du går under pronomet "android"), som kan ge mig tips på goa spel med något form av online-element, men som fungerar bra att spela i små korta sessioner.

Spelar just nu: Fifa 21, Forza Horizon och Lonely Mountins Downhill.

Alltså, ni kan tipsa mig om allt, men vill gärna mäta mig mot folk (e-penis).

Tack till Joakim Bennet som tipsade mig om det här forumet <3

Well, alla Battle Royale-spel finns ju. Sen finns ju NHL, NBA2k, The Show och för finsmakaren Madden! Även Halo MCC finns ju och gott om folk som lirar fortfarande. Såg också att någon tidigare nämnt Gears och det är ohyggligt roligt online.

Om du har Gamepass, "Gears of War", "Alien Isolation", m.fl.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Brothers A Tale Of Two Sons

Inside

Thimbleweed Park

Firewatch

Medlem

Jag tyckte Ori-spelen var riktigt bra. Klarade det andra när jag provade gamepass.

Farornas Konung
Medlem

Control
Cyberpunk 2077
Resident Evil Village
DmC Devil May Cry
FEAR
Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain
Journey
The Vanishing of Ethan Carter
What Remains of Edith Finch
Watch Dogs
Watch Dogs 2
Watch Dogs: Legion
Alan Wake
Assassin's Creed
Assassin's Creed 2
Bioshock
Bully
Condemned: Criminal Origins
Dead Space
Deadly Premonition
Enslaved: Odyssey to the West
Brutal Legend
Psychonauts
Grand Theft Auto: San Andreas
Jet Set Radio
Red Dead Redemption
Resident Evil Code: Veronica X
Resident Evil 4
Resident Evil 7
Silent Hill HD Collection
The Orange Box
Grand Theft Auto 4
Batman: Arkham Asylum
Batman: Arkham City
Gears of War 2
Gears of War 3
Shenmue 1 & 2

Skribent
Skrivet av r4v3nl0rd:

Killer Queen Black
Tetris Effect: Connected
Killer Instinct
Monster Hunter: World
Rocket Arena
Slay The Spire
Steep
Katana ZERO
Golf With Your Friends
Skate 3
Dead Cells

Lite random tips. Har inte hundra koll och vet inte om det finns online-element i alla, men kanske kan vara något som faller i smaken.

Här snackade vi typen av spel jag menade! Grymt! Man tycker ju att jag ska kunna sådant här, men så är jag lat också 😂

Ska kika på dessa under kvällen, men är det något som är lite mer en favorit hos dig? Dead Cells?

Fotnot: Steep har jag recenserat


signatur

I am the black wizards.

Skribent

Tack allt för engagemang! Keep em coming! Ni är fan i mig bäst <3


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Här snackade vi typen av spel jag menade! Grymt! Man tycker ju att jag ska kunna sådant här, men så är jag lat också 😂

Ska kika på dessa under kvällen, men är det något som är lite mer en favorit hos dig? Dead Cells?

Fotnot: Steep har jag recenserat

Dead Cells är nog favoriten, ja, även om jag spenderat över 800 timmar i Monster Hunter: World. MHW är ju dock ett lite tyngre spel som kräver mer engagemang. Dead Cells har en hög "bara en gång till"-faktor.

Ett annat spel liknande Dead Cells är ScourgeBringer som också finns på Game Pass. Saknar dock djupet som finns i Dead Cells, men desto lättare att ta till sig kanske.

Ett par tips till som jag inte kan garantera alls är något att ha och oklara online-element:

Unruly Heroes (typ "speedrunner-spel" vad jag förstått det)
Descenders
Star Renegades
ACE COMBAT 7: Skies Unknown
Spiritfarer
Elite: Dangerous
Enter the Gungeon
The Messenger
Celeste

Lonely Mountains: Downhill som du nämnde är fantastiskt btw!

Alla spel jag tipsat om finns på Game Pass, men skulle vilja slå ett slag för ett som INTE finns på Game Pass och det är Race The Sun. Ett simpelt men beroendeframkallande spel som helt enkelt går ut på att ta sig så långt som möjligt på en bana innan "bränslet" tar slut. Finns leaderboards. Du kan ju försöka slå mitt rekord på över 10 miljoner poäng.

Medlem
Skrivet av Distordera:

Wreckfest

Det skall man spela - oavsett plattform så länge det finns tillgängligt Där borde de fö. ha crossplay för alla =/

Inaktiv

Sitter och spelar Outriders på PS5, kan rekommendera det starkt. Finns ju online om man vill det men spelar det single player. Ganska likt Gears of war fast med ett skoj lootsystem.

1
Skriv svar