Valve bekräftar: The International i Stockholm blir av i år

Robot
Valve bekräftar: The International i Stockholm blir av i år

Den stora Dota 2-turneringen sköts upp i fjol.

#dota-2, #esport, #nyhetstips, #the-international, #valve


Medlem

Jag tolkade
"Neither of these events will fund The International prize pool, as the TI10 Battle Pass prize pool still remains to be claimed. For fans that want to support players and organizations, the new Supporters Club provides a more flexible and direct way to contribute to your favorite teams."
som att det inte kommer bli något battle pass i år, utan man får betala för dessa "supporter-klubbar" istället.

Galet hajp för TI10 i Stockholm, förhoppningsvis går det att ha ordentlig publik bara.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag tolkade
"Neither of these events will fund The International prize pool, as the TI10 Battle Pass prize pool still remains to be claimed. For fans that want to support players and organizations, the new Supporters Club provides a more flexible and direct way to contribute to your favorite teams."
som att det inte kommer bli något battle pass i år, utan man får betala för dessa "supporter-klubbar" istället.

Galet hajp för TI10 i Stockholm, förhoppningsvis går det att ha ordentlig publik bara.

Precis, 50% av Supporters Club går till laget, eller lagen, man väljer att stödja. Synd då det hade varit kul med ett nytt BP men Valve kanske tänkte att ”någon måtta får det väl vara”. $40m är sin slant ändå.

Redaktör
Ponny

Aha! Se där. Hade missat. Uppdaterar!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Nytt BP skulle vart guld. Istället för att fylla på prispotten. Använd pengarna till att finansiera mer Anime eller varför inte ett Diablo liknande spel som utspelar sig i DOTA universumet

Medlem
Skrivet av IMSG:

Precis, 50% av Supporters Club går till laget, eller lagen, man väljer att stödja. Synd då det hade varit kul med ett nytt BP men Valve kanske tänkte att ”någon måtta får det väl vara”. $40m är sin slant ändå.

De hade antagligen haft svårt att motivera ett till Battle Pass innan förra International har avklarats. Reddit hade sett rött och Gaben hade fått skäll igen.

Supporters club är väl ett ganska okej substitut ändå.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skribent

Tyvärr tror jag inte det blir någon publik om turneringen ska gå i augusti. Vi får ju fortfarande inte ens ha lite publik på utomhusevents och restriktioner nyligen förlängda till 1 juni. Senaste jag läste så trodde "förstå-sig-påare" att vi kan gå tillbaka till ett hyfsat normalt läge i september, vad nu det kan betyda?

Jag är inte ens helt säker på att Regeringen kommer tillåta att Globen fylls till CS:GO majoren i november.

Hoppas jag har fel...

Medlem

Om det blir publik blir det inte många, baserat på hur snacket går för fotbollen utomhus.

Medlem
Skrivet av Dunder:

De hade antagligen haft svårt att motivera ett till Battle Pass innan förra International har avklarats. Reddit hade sett rött och Gaben hade fått skäll igen.

Supporters club är väl ett ganska okej substitut ändå.

Du har helt klart en poäng men borde gått att få till en slags kombo av BP och den här Supporters Club.
Typ köpa support för säg OG och sen kunna levla fram specifika sets för signatur-hjältar, items, voice lines etc kopplat till laget.

Nu är det liksom ganska mycket pengar för den dyraste och man får knappt något öht. Ett par voice lines och bakgrunder, vissa till och med riktigt dåliga och snabbt ihopkastade känns det som. Dessutom seasonal och då betala 150+ kr känns ovärt och ganska B.

Avstängd

Publiken kan i bästa fall bli stor om de ser till att införa "COVID-pass" - vilket borde bli standard en tid framöver (som de gjort i Danmark). Frågan är hur många som hinner vaccinera sig så att de får ett sådant utfärdat.

1
Skriv svar