Klassiska Snes-spelet Zombies Ate My Neighbors släpps till allt

Robot
Klassiska Snes-spelet Zombies Ate My Neighbors släpps till allt
Medlem

Jag spelade detta på snes bara för några veckor sedan..

"släpps till allt" var är Commodore/Atari/Sega releasen?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skribent
Skrivet av Ankh:

Jag spelade detta på snes bara för några veckor sedan..

"släpps till allt" var är Commodore/Atari/Sega releasen?

Ärru kränkt? haha

Men underskattat spel. Väldigt kul co-opspel på SNES minna jag. Har dock inte spelat uppföljaren.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Ärru kränkt? haha

Men underskattat spel. Väldigt kul co-opspel på SNES minna jag. Har dock inte spelat uppföljaren.

Fruktansvärt kränkt! Ska skriva ett arg brev till den lokala tidningen under rubriken "dagens ris"

Ja det var kul i coop


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skribent
Skrivet av Ankh:

Fruktansvärt kränkt! Ska skriva ett arg brev till den lokala tidningen under rubriken "dagens ris"

Ja det var kul i coop

Glöm inte aftonbladet, "Ankh rasar över nya spelsläppet".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Glöm inte aftonbladet, "Ankh rasar över nya spelsläppet".

Ahh just det ja! Som måste inkludera en bild där jag står och ser något förbannad ut (gärna med min son ståendes intill mig)!!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Helvete vad svårt detta spel var.

Skribent
Skrivet av Ankh:

Ahh just det ja! Som måste inkludera en bild där jag står och ser något förbannad ut (gärna med min son ståendes intill mig)!!!

Glöm inte att du ska hålla upp en bild på spelet. Sonen får gärna ha tårar i ögonen. Sen inledes artikeln med hur sonens födelsedag nu är förstörd för att han inte kan spela det på sin C64.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Glöm inte att du ska hålla upp en bild på spelet. Sonen får gärna ha tårar i ögonen. Sen inledes artikeln med hur sonens födelsedag nu är förstörd för att han inte kan spela det på sin C64.

Haha den delen glömde jag!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Påtal om retro grejer så släpps en "uppföljare" till Ghost and Goblins 1:a Juni "Ghost 'n Goblins Resurrection". Ska bli svinkul!

https://store.steampowered.com/app/1375400/Ghosts_n_Goblins_R...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skägg.
10 Chambers

Är det någon som klarat det? Tror jag kom till banan med jordmaskarna, men osäker.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Är det någon som klarat det? Tror jag kom till banan med jordmaskarna, men osäker.

Känns som det är omöjligt att klara utan att fuska

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Är det någon som klarat det? Tror jag kom till banan med jordmaskarna, men osäker.

Kom också till jordmaskarna (hotet från underjorden). Gillade alla film teman i spelet.

Medlem

Mycket trevligt. Har väldigt fina (och hemska) minnen från Zombies (har för mig att det bara hette "zombies" här i sverige och motorsågarna var utbytta till yxor för att vara mer.. barnvänligt, märkligt nog). Sjukt svårt dock som alla säger. Bara klarat det när jag kört på emulator med save-funktion.
Soundtracket är riktigt gött också.

Medlem

Vet inte om jag spelat detta på sned eller emulator, vill inte minnas att jag hade kartongen men har spelade det mycket för Coop.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Är det någon som klarat det? Tror jag kom till banan med jordmaskarna, men osäker.

Tror jag och mina kompisar körde typ de första 4 banorna om och om igen. Är skitsvårt.
Men ser man speedrun på det så verkar det enkelt

Medlem

Haha, pratade om det här spelet tidigare idag med min sambo! Ett av mina favoritspel som jag fortfarande ibland spelar på mitt SNES. Såå glad över detta. Har velat haft det till Switch sen jag skaffade konsolen. Blir ett köp dag ett!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Är det någon som klarat det? Tror jag kom till banan med jordmaskarna, men osäker.

Jag lyckades faktiskt klara det häromåret! Körde det ensam och hade inga förhoppningar alls på att jag skulle lyckas men otroligt nog så gjorde jag det. Har spelat det av och till sen jag var liten men kom aldrig fram till sista bossen ens. Otroligt kul spel i Co-op!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag spelade detta på snes bara för några veckor sedan..

"släpps till allt" var är Commodore/Atari/Sega releasen?

Min barndomskompis hade det till Mega Drive 😁

Medlem

Fasen vad jag saknar spel omslag från 80- och 90-talen.

Skribent
Skrivet av Ankh:

Påtal om retro grejer så släpps en "uppföljare" till Ghost and Goblins 1:a Juni "Ghost 'n Goblins Resurrection". Ska bli svinkul!

https://store.steampowered.com/app/1375400/Ghosts_n_Goblins_R...

Det finns redan på Switch sen februari och är samma kukspel som originalet i svårhetsgrad! haha


signatur

"Writer and Fighter"

ZF
Medlem

Lucas Games är alltså återupplivat av Disney och gör kanske rent av retro rättvisa?

Trodde ju snarare de skulle skända liket som allt annat..

Skrivet av Shogunshaman:

Fasen vad jag saknar spel omslag från 80- och 90-talen.

Det lär du nog få fortsätta med. Fast LRG kanske släpper detta..

Medlem
Skrivet av Johlor:

Det finns redan på Switch sen februari och är samma kukspel som originalet i svårhetsgrad! haha

Glömde lägga till "till pc"


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

JA TACK! Spelade Zombies Ate My Neighbours som besatt i min ungdom o nu kommer jag att kunna spela det på PC utan emulator? 29 Juni spikad

Medlem

Har för mig att det fanns nåt mobilspel från franska ? Glu
med samma namn

1
Skriv svar