Rollspelsrecept även i nästa Assassin's Creed, tack vare Valhalla-succé

Robot
Rollspelsrecept även i nästa Assassin's Creed, tack vare Valhalla-succé

Vilket slags Assassin's Creed föredrar du? Rösta!

#assassins-creed, #assassins-creed-valhalla, #ubisoft


Medlem

Aldrig spelat Assassins creed men köpte Valhalla nyligen. Rollspel låter ändå bra.

FM-guru
F.d. Sisyr

Hoppas de gör ett "riktigt" rollspel i så fall. Tycker det är generöst att kalla Valhalla för rollspel, även om jag fattar att definitionen är luddig.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Hoppas de gör ett "riktigt" rollspel i så fall. Tycker det är generöst att kalla Valhalla för rollspel, även om jag fattar att definitionen är luddig.

I datorspel räcker det att du kan levla och/eller har stats så är det ett rollspel, tydligen.


signatur

I drank what?

Medlem

Ingen brådska att spela Valhalla, blir när det är billigt.

Medlem

Jag gillar stora öppna rollspel bättre.
Kan dock sakna att man gått ifrån stealth en hel del.

Men det som egentligen fått mig att sluta spela dom tre senaste Assassins Creed spelen innan jag klarat storyn, är fighterna.

Speciellt movement i striderna känns inte alls bra. Det finns ingen tyngd och det känns som att gubben slirar och hoppar runt på ett knepigt sätt. Nä usch, det känns B och jag avskyr det verkligen.

Assassins Creed III och Black Flag och Unity hade skönt flow och bra tyngd!


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

Valhalla var droppen som fick bägaren att rinna över för mig. Jag orkar inte med mer grind, rollspel light, siffror hit och dit, Gear som har noll betydelse osv. jag orkar inte längre med AssCreed i denna form, det var bättre för. Tack för kaffit Ubi, men nu går jag.

Dex
Medlem
Skrivet av deezel:

Ingen brådska att spela Valhalla, blir när det är billigt.

Kan skaffa Ubisoft Plus (kostar 149kr i månaden). Blir nog inte mycket billigare än så om du hinner spela det på en månad

Skribent
Skrivet av Sisyr:

Hoppas de gör ett "riktigt" rollspel i så fall. Tycker det är generöst att kalla Valhalla för rollspel, även om jag fattar att definitionen är luddig.

Ja jag säger också att då kan de ju gå hela vägen nu. Hade varit så coolt att få göra en egen lönnmördare och ha val att göra i spelet. Att följa lönnmördarna eller tempelriddarna. Menar de har ju redan berört att relationen mellan dem inte är så svart eller vitt som man trodde från början.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

För mig är det tydligt att spelserien var bäst i 2, brotherhood och Revelations.

Origins och Odyssy var ju på sin höjd överfulla bloat spel utan varken intressant story eller tillräckligt bra gameplay för att motivera 50-60 timmars speltid.

Medlem

Kommer fc att recensera den nya dlc:n?


signatur

Allätare

Medlem

Försökt lira Origins, Odyssey och Valhalla. Aldrig kommit längre än kanske 50%. Det blir helt enkelt för mycket. Spelen är för stora. För mig funkar det bara om det är en franchise som jag brinner för, typ Star Wars.
Ok det funkar väl för spel som är jävligt bra också, typ Witcher 3. Men dessa AC spel är inte så bra och då blir det jobbigt att lira så stora spel.

SÅ jag föredrar den gamla äventyrsstilen.

Medlem

Tidigare spelen var bättre men det handlar snarare om att de senare "rollspelet" har för stora världar och för mycket krims krams. De tidigare spelen må ha haft simpel spelmekanik men de spelen orkade man åtminstone spela färdigt.

Medlem

Jag börjar bli trött på de nya spelen nu... dags att göra en reboot på serien igen?

Medlem

De 3 senaste Assassins Creed titlarna är magiska och jag vill absolut se mer likt de stora mastiga vackra världarna. Underbara spel. Ska bli spännande att se vart nästa spel utspelar sig i för tid och land.
_____________________________________
Assassin's Creed: Origins = 9 av 10
Assassin's Creed: Odyssey = 9 av 10
Assassin's Creed: Valhalla = 9 av 10

Skrivet av deezel:

Ingen brådska att spela Valhalla, blir när det är billigt.

Fan vad taskigt... Du vet väl att UBIsoft kanske inte har råd att göra nästa spel om inte du stöder fullpris köp...... Bara o slaska fram stora plånkan...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Jag har alla spelen, men tar dem efterhand. Just nu är "Revalations" rätt kul. Det kommer ta ungefär tio år att hinna fram till "Valhalla.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Black Flag och Valhalla var grymt bra ser gärna fler spel som dom i serien!

Avstängd

Har spelat de första två lite (hyffsade), samt Origins. Origins tycker jag är fantastiskt bra, framförallt är det en bra huvudkaraktär som man gillar, miljöerna är fantastiska. Quests i sig skulle jag kanske ge 5/10.

Många tycks hata Valhalla, iaf på de andra forumen jag följer. Odyssey är väldigt delat, vissa säger att det är bättre än origins men överlag verkar de flesta tycka Origins är det bästa och sen Black Flag (som jag måste testa).

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag har alla spelen, men tar dem efterhand. Just nu är "Revalations" rätt kul. Det kommer ta ungefär tio år att hinna fram till "Valhalla.

Haha, samma här men jag är faktiskt framme vid Origins nu. Det tog några år... Ska bli spännande att uppleva de "nya" AssCreed-spelen!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag har alla spelen, men tar dem efterhand. Just nu är "Revalations" rätt kul. Det kommer ta ungefär tio år att hinna fram till "Valhalla.

Du spelar den bästar trilogin i serien just nu, därefter går det bara utför imho.

Medlem

Föredrar dom gamla när stealth var mer eller mindre ett måste. Inte att man blir någon slags magisk halvgud.

Medlem

Tycker om båda koncepten väldigt mycket. Varför finns det inget tredje val? Kan inte säga att jag föredrar det ena eller det andra.

Medlem

Dom borde döpa om serien, det har väl inget att göra med assassins creed längre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ghost of Tsushima är det bästa Assassins Creed jag spelat! Skämt åsido, hoppas de sneglar på sucker punchs svanesång inför nästa release. Spelen behöver inte vara enormt stora, bara världen är detaljerad, gameplay är kul och utmanande.

Medlem

Hade varit kul om man haft valmöjligheten att enbart köra storydelen om man ville, just nu är spelen lite väl stora och fyllda med hundratals sidequests som nästan är ett måste för att kunna ta sig vidare i spelet.

Story-mässigt så tappade de en del efter 3an, även om Black flag och Rogue även de var väldigt bra i de aspekterna. Men universumet känns inte riktigt som det håller ihop lika mycket längre och med nya nutida karriärer har det tappat lite i grunderna från Desmond-eran.

Förövrigt om man skall följa storyn ordentligt måste man i stort sett göra hopp från ett spel till ett annat när det kommer till spelen som utspelar sig runt Assassins Creed 3, de hänger ihop väldigt mycket och Rogue bör man spela innan man spelar Unity för att få ett större sammanhäng i den övergripande storyn i helhet.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skrivet av philgapin:

Ghost of Tsushima är det bästa Assassins Creed jag spelat! Skämt åsido, hoppas de sneglar på sucker punchs svanesång inför nästa release. Spelen behöver inte vara enormt stora, bara världen är detaljerad, gameplay är kul och utmanande.

Exakt så tänker jag också. Har gett upp på alla de tre senaste AC spelen och lär inte bry mig om nästa spel alls. Men som tur är kom Ghost of Tsushima som en skänk från ovan, det är gamla AC i ny förpackning! Sucker Punch kommer göra många bra spel framöver!

Inaktiv

Av de sista 3 som dom har lite mer Rpg feeling över gillar jag bara odessey och origins. Valhalla buggade och orkade inte börja om. Gillade de lite mer "lättsamma" Assassins som Black flag och de äldre.
Synd att dom tänker köra med de tyngre evighetslånga Assassins i fortsättningen.

Medlem

Det jag hoppas det gör med framtida AC är att skippa det här med att spela nutid/framtid sen hoppa tillbaka in i historien. Har aldrig gillat sekvenserna när man spelar nutid.

Skrivet av Shamanfox:

Det jag hoppas det gör med framtida AC är att skippa det här med att spela nutid/framtid sen hoppa tillbaka in i historien. Har aldrig gillat sekvenserna när man spelar nutid.

Det kommer ju inte hända det är ju det som är kärnan i hela storyn


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av Dumlen:

Förövrigt om man skall följa storyn ordentligt måste man i stort sett göra hopp från ett spel till ett annat när det kommer till spelen som utspelar sig runt Assassins Creed 3, de hänger ihop väldigt mycket och Rogue bör man spela innan man spelar Unity för att få ett större sammanhäng i den övergripande storyn i helhet.

Missade Rouge. Och det låter ju rätt klumpigt av ubi att det blev så i och med att Rouge blev ett last gen och Unity var next gen så jag tror många skippade Rouge.

Men jag har sett lite videos och jag fatar va du menar och grämer mig lite att jag hoppade på Unity direkt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

12
Skriv svar