Premiär – FZ har spelat Total War: Warhammer 3, 13 minuter gameplay

Robot
Premiär – FZ har spelat Total War: Warhammer 3, 13 minuter gameplay

Den första speltimmen bjöd på flera rejäla överraskningar, men också något av ett antiklimax.

#förhandstitt, #gameplay, #spelat, #total-war-warhammer-3


Frilansare

Som vanligt är det bara att ställa frågor, så ska jag göra mitt bästa för att svara på dem.

Medlem

Ser så jäkla bra ut!

Tower defence dele är väldigt intressant, kommer det vara så på alla siege?

Frilansare
Skrivet av aT1C:

Ser så jäkla bra ut!

Tower defence dele är väldigt intressant, kommer det vara så på alla siege?

Nope, dessa är specialfajter som är en del av kampanjen. Tror det kommer finnas fyra olika, men fick det inte bekräftat.
Vanliga sieges ska ju vara "omgjorda", så vi får se vad de har hittat på där.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Nope, dessa är specialfajter som är en del av kampanjen. Tror det kommer finnas fyra olika, men fick det inte bekräftat.
Vanliga sieges ska ju vara "omgjorda", så vi får se vad de har hittat på där.

I see. Då är jag väldigt nyfiken på vad som har gjort om sieges! Nya enheterna ser bra ut. Väldigt taggad att börja spel!

Medlem

varför släpper dom inte detta till konsoll? har inte råd med att uppgradera datan med.

Inaktiv
Skrivet av UggleMannen:

varför släpper dom inte detta till konsoll? har inte råd med att uppgradera datan med.

Total War har väl aldrig släppts till konsol?

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Nope, dessa är specialfajter som är en del av kampanjen. Tror det kommer finnas fyra olika, men fick det inte bekräftat.
Vanliga sieges ska ju vara "omgjorda", så vi får se vad de har hittat på där.

Hoppas att belägringarna blir bättre då, men som du skrev, man ska inte ta CA på orden.
Redan i Shogun 2 var de riktigt värdelösa, å andra sidan så var de väl inte så historiskt signifikanta där heller.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

FM-guru
F.d. Sisyr

Låter faktiskt lite tradigt att man nu ska kunna slåss i minor settlements. Det betyder ju i så fall att antalet öppna slag blir försvinnande få - för i dagsläget består ju merparten av alla öppna slag av att man anfaller en stad utan murar.

Kanske har de hittat på någon annan mekanik som ska göra så att man stöter på arméer på marsch oftare? Får hoppas det, för annars kommer ju 90% eller mer av striderna utspelas i settlements...

Inaktiv

Är så jäkla taggad på att dela med mig av Nurgles gåvor!

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Total War har väl aldrig släppts till konsol?

jag vet. undrar varför? för mycket ploj med knappar och sånt eller?

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

jag vet. undrar varför? för mycket ploj med knappar och sånt eller?

Skulle gissa på det. samt real time strider kan bli knepigt att få det flytta fint med en controller.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Nope, dessa är specialfajter som är en del av kampanjen. Tror det kommer finnas fyra olika, men fick det inte bekräftat.
Vanliga sieges ska ju vara "omgjorda", så vi får se vad de har hittat på där.

Tack för den informationen, de va inte så tydliga med att den nya fajten skulle vara med i kampanjen eller om det va separat. ^^

Medlem

Tower defense mode kändes malplacerat i spelet, imo. Väntar spänt på mer nyheter, men detta kändes som "pass" för mig. Sugigt dock om man måste köra dem i kampanjen, hade hoppats på att de skulle vara en frivillig alternativt spelläge.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Tower defense mode kändes malplacerat i spelet, imo. Väntar spänt på mer nyheter, men detta kändes som "pass" för mig. Sugigt dock om man måste köra dem i kampanjen, hade hoppats på att de skulle vara en frivillig alternativt spelläge.

Detta skall vara mer eller mindre "sista fighten" i kampanjen. Så inget som kommer ta över alla andra vanliga fighter etc.

Inaktiv
Skrivet av Gurg:

Detta skall vara mer eller mindre "sista fighten" i kampanjen. Så inget som kommer ta över alla andra vanliga fighter etc.

Var har du sett det någonstans?

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Var har du sett det någonstans?

Glodde på LegendofTotalWars stream igår där han nämnde det. Tror även han nämner det i sin egen gameplayvideo på detta scenario.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Var har du sett det någonstans?

Skrivet av Gurg:

Glodde på LegendofTotalWars stream igår där han nämnde det. Tror även han nämner det i sin egen gameplayvideo på detta scenario.

Ja, jag kollade lite streamers också och som jag förstår det är det en del i kampanjerna för Kislev och Chatay. Det är fyra defence uppdrag, ett för varje kaosgud som "avslutning" för kaosinvasionen från den guden.

Medlem
Medlem

For Frodo


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Gurg:

Detta skall vara mer eller mindre "sista fighten" i kampanjen. Så inget som kommer ta över alla andra vanliga fighter etc.

Fast tvång för att avsluta kampanjen.


signatur

I drank what?

Medlem

tycker det värkar intressant med Tower defense mode, gillar själv att köra med mycket skjutare, så att kunna sätta upp
hinder för motståndaren och göra det trångt, och sen få regna ner pilar låter för mig som bra ide, samt att kunna försvara sig bra
i minor settlements med mur, för man har ju sällan pengar att uppgradera alla settlements och ha massor med armeer.

Medlem

undrar om all 4 kaosgudar kommer vara där från början, eller om de kommer i senare DLC...................och en grej till. Kommer kaosdvärgar med också in i ruljansen?


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Inaktiv
Skrivet av krislevin:

undrar om all 4 kaosgudar kommer vara där från början, eller om de kommer i senare DLC...................och en grej till. Kommer kaosdvärgar med också in i ruljansen?

Var det inte en läcka (kan vara rätt gammal) som skrev att samtliga 4 gudar är med i grundspelet och att dvärgarna och en till faktion skulle bli dlc.

Endast ett vagt minne dock.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Var det inte en läcka (kan vara rätt gammal) som skrev att samtliga 4 gudar är med i grundspelet och att dvärgarna och en till faktion skulle bli dlc.

Endast ett vagt minne dock.

Läckor kan vara verkliga, beroende vem det är som läcker. Coolt. Ser verkligen fram emot denna storyending delen av Warhammer Total War. Hörde att siege ska vara om arbetad också. Tack Daugeleven.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av krislevin:

Läckor kan vara verkliga, beroende vem det är som läcker. Coolt. Ser verkligen fram emot denna storyending delen av Warhammer Total War. Hörde att siege ska vara om arbetad också. Tack Daugeleven.

De 4 chaos gudarna, kislev och cathay är confirmed att komma med spelet som orginal raser. Announcades med första trailern. Sedan vill jag minnas att det är ett dlc som "ingår" om man köper spelet vid release, men detta vet vi inte vad det är än så länge.

Frilansare

Yes, gudarna är med. Sen hoppas vi såklart på chaos dwarfs och ogre kingdoms som dlc!

Inaktiv
Skrivet av krislevin:

Läckor kan vara verkliga, beroende vem det är som läcker. Coolt. Ser verkligen fram emot denna storyending delen av Warhammer Total War. Hörde att siege ska vara om arbetad också. Tack Daugeleven.

"According to a Russian leak before the release of TWW1 , the third game would feature four factions: Khorne, Nurgle, Slaanesh and Tzeentch. This same leak listed Chaos Dwarfs and Ogre Kingdoms as DLC factions for TWW3, along with Tomb Kings and Skaven as DLC for TWW2. CA has since confirmed this leak but stated it is very outdated, Skaven appeared as a base race of TWW2 but Tomb Kings did appear as a DLC ."

Som sagt väldigt gammal men dock träffsäker läcka.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

"According to a Russian leak before the release of TWW1 , the third game would feature four factions: Khorne, Nurgle, Slaanesh and Tzeentch. This same leak listed Chaos Dwarfs and Ogre Kingdoms as DLC factions for TWW3, along with Tomb Kings and Skaven as DLC for TWW2. CA has since confirmed this leak but stated it is very outdated, Skaven appeared as a base race of TWW2 but Tomb Kings did appear as a DLC ."

Som sagt väldigt gammal men dock träffsäker läcka.

det låter hur tufft somhelst. Ska bli riktigt kul att spela igenom och segra över Kaos. Tack ska du ha!


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Joakim Bennet:

Yes, gudarna är med. Sen hoppas vi såklart på chaos dwarfs och ogre kingdoms som dlc!

Det är nog extrema lågoddsare... hoppas jag.

Har väntat på Ogre Kingdoms sedan ettan utannonserades.

1
Skriv svar