EA-topp "förstår fansens frustration" gällande väntan på Battlefield-avslöjandet

Robot
EA-topp "förstår fansens frustration" gällande väntan på Battlefield-avslöjandet
Medlem

Håll i, håll ut.

Medlem

Fans: Släpp spelet nu!
Utvecklare: *Släpper ett ofärdigt och buggigt spel*
Fans: Varför släppte ni det nu för? Det hade behövt minst ett år till.

Medlem

Spelare och tålamod är två ord som inte går så bra ihop

Medlem

Nej för tusan, inte "framtid". Pallar inte ännu ett Modern warefare med laserpistoler och robotar som springer omkring.
Nån konflikt i "nutid" med bra story eller typ vietnamkriget hade varit coolt.

Medlem

Gillade BF3 multiplayer bäst.

En kampanj i Afghanistan (modern tid) vore något!

Medlem

Man kmr bara bli ännu mer besviken på grafikkortsbristen ändå

Medlem

Såklart han ska sparkas, teh internet has spoken.

Medlem

Jag vill ha Israel mot Palestina-konflikten!
Robot wars!
Raketer mot Iron Dome-försvaret.

Medlem

Den stora frågan är väl om vi gamepassaddicts kommer få det med ea play? Bf1 och BfV finns ju där...

Medlem

Vill ha nära framtid som i dagens teknik samt sådant som är i prototypstadie just nu


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Min favorit är nog Gamla Battlefield Vietnam(2004), musiken och lore gjorde mycket för det spelet.
Lite blandning av Apocalypse now och Full metal jacket.

Föredrar nog högt tempo med inslag av kaos.
Raka motsatsen är såklart också trevligt, men jag föredrar nog som sagt det först nämnda.

Frågan är egentligen vart man skulle kunna uppnå det bäst, CoD har ju ett rätt högt tempo, men fordon och förstörbara miljöer tillför ju en ny dimension till detta.

Men jag är nog inte så taggad på nästa BF och CoD, mer taggad på när de skrotar support för äldre hårdvara istället.

Medlem

Vill jag att bf ska gå framåt eller bakåt? Det beror på vad som menas, gärna efter WW2 men innan idag 2021. Jag såg jackfrags streama lite från bfbc2 och jag blev alldeles till mig av ljudet, det var krispigare och tyngre på nåt sätt, verkligen tillfredsställande!

Medlem

Gillar starkt Battlefield serien. Känner mig dock lurad på att jag inte fick storma normandie från stranden med en m1 garand som plingar till i otid.. medans tyska svin sitter o matar automateld över en i battlefield V.....

Jag är inte bitter..........

Medlem
Skrivet av dTexN:

Vill ha nära framtid som i dagens teknik samt sådant som är i prototypstadie just nu

Så.. CoD infinite warfare fast battlefield?

Medlem
Skrivet av loerk:

Så.. CoD infinite warfare fast battlefield?

Gillar att jag har hyfsad koll på flesta spelen men just infinite warfare har jag 0, kanske säger något om spelet? 😯
Tänkte typ, bf2 tex, f35 fanns i spelet även om den inte användes irl än


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Kan man hoppas på att det är en helt separat version utvecklad för last gen? Annars är jag rädd att spelet kommer att hållas tillbaka tekniskt. Nu är genren inte något för mig, men gillar att se tekniska landvinningar oavsett vart de sker.

Medlem

vet inte, tyckte ju andra världskriget skulle vara smaskigt när femman skulle släppas men det hade ju verkligen ingen ww2 känsla.

Annars, korea kriget hade nog varit mest intressant, ett sådant krig som, aldrig ? skildrats i ett tv spel.

Medlem
Skrivet av robbis:

Den stora frågan är väl om vi gamepassaddicts kommer få det med ea play? Bf1 och BfV finns ju där...

Det är ingen fråga alls. Inga nya EA spel är inkluderade i EA Play, endast i EA Play Pro, och det är vanliga EA Play som ingår med Xbox Game Pass. Spelen flyttas ner till den billigare medlemsnivån efter ett par månader till ett år ungefär.

Skribent

Ta hjälp av Respawn-studios och gör ett Battlefield i Titanfall universumet. Stora öppna kartor med massa framtida fordon, sen Titaner förstås. Låt Respawn sköta rörelserna och kontrollerna då de alltid varit så grymt tighta och smidiga. Finns så mycket kul de kan göra om de släpper restriktionerna från historiska krig. De har ju redan tummat på historiska kontexten i de senare spelen så varför inte gå all in?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av dTexN:

Gillar att jag har hyfsad koll på flesta spelen men just infinite warfare har jag 0, kanske säger något om spelet? 😯
Tänkte typ, bf2 tex, f35 fanns i spelet även om den inte användes irl än

Det finns mängder med exempel på vapen i Battlefield-spelen som inte finns i mer än prototypform. Battlefield 1 är till exempel fullt av vapen som i verkligheten endast fanns i enstaka testexemplar hos en vapentillverkare.

Skrivet av Johlor:

Ta hjälp av Respawn-studios och gör ett Battlefield i Titanfall universumet. Stora öppna kartor med massa framtida fordon, sen Titaner förstås. Låt Respawn sköta rörelserna och kontrollerna då de alltid varit så grymt tighta och smidiga. Finns så mycket kul de kan göra om de släpper restriktionerna från historiska krig. De har ju redan tummat på historiska kontexten i de senare spelen så varför inte gå all in?

Du menar precis som Battlefield 2142 som kom många år innan Titanfall och va fantastiskt kul?

Skribent
Skrivet av RaXha:

Det finns mängder med exempel på vapen i Battlefield-spelen som inte finns i mer än prototypform. Battlefield 1 är till exempel fullt av vapen som i verkligheten endast fanns i enstaka testexemplar hos en vapentillverkare.

Du menar precis som Battlefield 2142 som kom många år innan Titanfall och va fantastiskt kul?

Exakt så! Titan-läget där är det bästa läget som släppts i hela BF-serien. Men låta Respawn vara med på ett hörn då de bemästrat mechar och grejs i Titanfall nu. Plus om de då sätta spelet i deras universum skulle ju bara vara ett plus och kännas logiskt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Skulle vara asnice med ett sci-fi battlefield som jag tror skulle bli ascoolt!
Dem gjorde ett för massor av år sen med mechs o svävar tanks o så.

1
Skriv svar